קווים לדמותם

(0)
לדרג

היום הוא יום האלצהיימר הבינלאומי, ישראל היא הראשונה בעולם להוציא קווים מנחים לטיפול במחלה

מאת: היום מציינים ברחבי העולם את יום האלצהיימר הבינלאומי. ההסתדרות הרפואית בשיתוף עמותת האלצהיימר הוציאה היום את הקווים המנחים הראשונים בעולם לטיפול במחלה. בעקבות זאת, פנו מספר מדינות לעמותה הישראלית ביניהם דרום אפריקה, יפן וטורקיה וביקשו לקבל את ההנחיות וליישמן בתחומיהן. בישראל הונחה על ידי ח"כ פרופ'...
מהם אותם קווים מנחים?

הקווים המנחים מאגדים את הליכי האבחון, הטיפול וההתייחסות לחולי האלצהיימר. למטרה זו חברו כל הגופים הקשורים לטיפול במחלה, בפיקוחו של פרופ' עמוס קורצ'ין, מנהל המרפאה לאלצהיימר בבית החולים איכילוב, בהם משרד הבריאות, ההסתדרות הרפואית, עמותת האלצהיימר, החברה הנוירולוגית, החברה הפסיכוגריאטרית ואיגוד רופאי המשפחה.

על פי הערכות עמותת האלצהיימר ומחלות דומות, בישראל חיים בין 70-60 אלף חולי דמנציה. הצפי הוא שבשנת 2020 יגיע מספרם ל- 120 אלף. כ- 18 מליון איש ברחבי העולם חולים כיום באלצהיימר. פרופ' עמוס קורצ'ין, מנהל מרפאת אלצהיימר בבית החולים איכילוב, מסביר כי אלצהיימר היא מחלה תובענית בכל המובנים. היא אורכת כ 10 שנים, עולה הרבה כסף וגורמת לכל המשפחה סבל. "בנים לחולי אלצהיימר שמתגוררים בביתם לא מזמינים אליהם חברים, לא יוצאים ולא מבלים. לאט לאט הם מנתקים קשרים. גם החיים החברתיים של הילדים שלהם, שמתביישים בסבא וסבתא החולים, נפגעים".

אלצהיימר היא מחלה ניוונית פרוגרסיבית, חשוכת מרפא. זוהי הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה - שורה של מחלות שבהן תאי המוח של האדם מתים ולא מתחדשים. המחלה באה לידי ביטוי בפגיעה בלתי הפיכה ביכולת התבונה, השיפוט והזיכרון של האדם. מומחים מכנים את המחלות הדמנטיות בשם "המגיפה הלבנה", בשל הפגיעה במוח בלבד. על פי ההערכות עלות הטיפול בחולה אלצהיימר מסתכמת בכ- 25 אלף דולר בשנה.

עמותת האלצהיימר בישראל מפעילה קו חם לפניות הציבור: 03-5787660

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום