הקץ לעידן המחטים?

(0)
לדרג

מדענים מישראל ומארה"ב פיתחו שיטה חדשנית המאפשרת החדרת תרופות באמצעות גלי אולטרה - סאונד

מאת: מכשיר חדש שפותח על ידי חוקרי אוניברסיטת בן-גוריון וMIT-, מאפשר החדרת תרופות באמצעות גלי אולטרה-סאונד במקום השיטות החודרניות והמסורתיות המקובלות כיום, כגון זריקות. מכשיר זה נמצא בחוד החנית של הטכנולוגיה שמטרתה לרפא מחלות ביעילות, ללא כאב ובצורה יותר ממוקדת מאשר על ידי כדורים וגם לבצע בדיקות שונות...
בנתיים מרדים - ובעתיד?

חולי הסכרת, מזריקי התרופות הכרוניים, מטופלות הפוריות, הסובלים מכאב כרוני.. האם הגיעה בשורה?

מכשיר חדש שפותח על ידי חוקרי אוניברסיטת בן-גוריון וMIT-, מאפשר החדרת תרופות באמצעות גלי אולטרה-סאונד במקום השיטות החודרניות והמסורתיות המקובלות כיום, כגון זריקות. מכשיר זה נמצא בחוד החנית של הטכנולוגיה שמטרתה לרפא מחלות ביעילות, ללא כאב ובצורה יותר ממוקדת מאשר על ידי כדורים וגם לבצע בדיקות שונות כגון בדיקת רמת סוכר בדם. חוקרים טוענים כי מאמצי פיתוח אלו ישימו קץ לשיטות הטיפול הפולשניות באמצעות מחטים.

ההמצאה ופיתוח המכשיר, הקרוי "סונו-פרפ" ((SonoPrep, הם פרי של שיתוף פעולה בין פרופ' יוסף קוסט, מהמחלקה להנדסה כימית באוניברסיטת בן-גוריון ופרופ' רוברט לנגר מ-MIT. שיווק המכשיר החל החודש (ספטמבר) על ידי חברת סונטרה (Sontra), וזאת לאחר שאושר, בימים אלה, על ידי FDA-מנהל התרופות האמריקאית.

המכשיר משמש כיום להרדמה מקומית, באמצעות קרם לידאוקין כהכנה לטיפולים כגון החדרת קטטר או עירוי דם. משך הטיפול במכשיר הינו קצר - אורכו כחצי דקה - ואינו מלווה בכאב או בנזק לעור. לאחר השימוש במכשיר, קרם הלידוקאין נספג ומשפיע מהר יותר.

אישור, שיווק, ביצוע

מחברת סונטרה נמסר כי כיום שוקדים על הרחבת השימושים במכשיר לנתינת משככי כאבים לחולי סרטן, מתן חיסוני שפעת ומעקב מתמיד אחר רמת הסוכר בדם בקרב חולי סכרת, ללא צורך במחטים ובכאב המתלווה לזריקה. השיטה החדשנית מבוססת על טכניקה שמתבצעת באמצעות מכשיר ידני נייד המשדר גלי אולטרסאונד, באמצעותם עולה כושרו של העור להעביר תרופות אל תוך הגוף וגם להעביר חומרים מנוזלי הגוף החוצה.

"אישור השימוש במכשיר חשוב כשלעצמו והדבר יסייע בשיווקו" אומר פרופ' קוסט "בנוסף לכך, הדבר סולל את הדרך לפיתוח מגוון מכשירים נוספים המבוססים על טכנולוגיית האולטרסאונד". יצויין, כי עלותו של המכשיר לצרכן-כ-2.000 דולר.

מנהל השירותים למניעת כאב בביה"ח לילדים של רוד איילנד (RI), ד"ר צ'ארלס בראודי, טוען כי המכשיר החדשני עשוי להחליף את בדיקות הדם השונות בעיקר בקרב ילדים אשר עברו בדיקות רבות ופיתחו פחד ממחטים. חברת סונטרה חתמה לאחרונה על הסכם עם חברת באייר (Bayer) לפתוח מכשיר למדידה רציפה של רמת הסוכר בדם ללא מחט. לחברת באייר נתח של 20% בשוק מדידת הסוכר המוערך בכ- 5 מיליארד דולר.

צילם: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום