מתמודדים עם הרטבת הלילה

(6)
לדרג

על הדרך להתמודד עם הרטבת לילה, תחתוני/חיתול המותאמים במיוחד לשימוש אצל ילדים בוגרים

מאת: הרטבת לילה - השתנה לא רצונית תוך כדי שינה, מוגדרת כבעיה רק אצל ילדים מעל גיל חמש שנים, המרטיבים לפחות בשני לילות בכל שבוע. כצפוי, מספר ד"ר אבנר כהן, מנהל מרפאת הרטבה בבית החולים שניידר, שכיחות התופעה יורדת ככל שגיל הילד עולה, אולם התופעה שכיחה יותר מכפי שנהוג לחשוב. בגילאי חמש עד שש שנים, כ- 20%...
מה מרגיש הילד?

אין ספק שתופעה מעין זו מעיבה מאוד על חיי היום יום של הילד.
החשש האין סופי שמא מישהו "יגלה" את חרפתו גורמת לו לתחושת בושה ופחד, הוא מרגיש חסר תועלת, מרגיש כ"תינוק" ונזיפות וחרפות מצד הוריו ומצד הסביבה רק מחריפות את המצב העדין דיו.
בעיות בבית הספר אופייניות לילדים המתמודדים עם קשיי הרטבה בלילה, לעיתים מתווספות לעניין גם בעיות שינה, קשיי הרדמות וחוסר ביטחון עצמי, אין ספק שהורים לילד שכזה מתקשים עד מאוד להתמודד עם המצב.
לכן קיימים מספר פתרונות, חלקם תרופתיים, חלקם פסיכולוגיים וחלקת התנהגותיים ומניעתיים.

דריי נייטס:

דריי-נייטס, הם תחתוני ספיגה להרטבת לילה, המסייעים לילדכם לקיים אורח חיים רגיל. דריי-נייטס סופגים בצורה מושלמת בזכות הניסיון הרב של חברת קימברלי-קלארק המייצרת גם את חיתולי "האגיס". בנוסף הם נראים
כמו תחתונים לבנים רגילים, דקים ונוחים ללבישה, אינם מורגשים מתחת לפיג'מה ולכן הם דיסקרטיים לחלוטין. דריי-נייטס מאפשרים לילדכם לישון לילה שלם בשקט מבלי להתעורר בסדינים רטובים ולדעת בביטחון שגם אם
"ברח לו" בלילה, הוא יקום יבש.
דריי-נייטס לא מהווים תחליף להתייעצות רופא, אולם הם מסייעים להתמודד בכבוד עם תקופה לא קלה, ומחזקים את בטחונו העצמי של ילדכם.
חשוב לדעת כי הרטבת לילה היא בעיה חולפת וכי תחתוני החיתול אינם מנציחים אותה או מאטים את קצב ההתגברות עליה. הם מיועדים לאפשר לילד לקיים אורח חיים עצמאי כמו ילדים אחרים בני גילו: לישון אצל חברים וקרובי משפחה, להשתתף בפעילויות חברתיות ולצאת לחופשות.

כדי להתמודד עם הפחד של הילד מפני מוצרים שיגרמו לו להרגיש "תינוק" (תחתונים עליזים, חיתולים, שעווניות ושאר אביזרים):
דריי- נייטס דומים לתחתונים רגילים - הם בצבע לבן, יש להם תווית של תחתונים רגילים מאחור ואין עליהם ציורים תינוקיים
ולפיכך הם מהווים אלטרנטיבה טובה יותר מסדיני שעווה או חיתולים.

הם פשוט נעלמים מתחת לפיג'מה - הראו לילדכם במראה כמה קשה להבחין בדריי-נייטס כאשר הוא לובש את הפיג'מה שלו מעליהם.
בסיכומו של דבר, על אף שהדרך עשויה להיות קשה ומתישה, אין סיבה שלא נקל על ילדינו בהתמודדות היומיומית עמה, לקראת סיומה המוצלח.

בואו לדבר על זה בפורום הרטבת לילה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום