הומאופתיה קלאסית חוגגת 250 שנה!!!

(0)
לדרג

מאת: ארנון שמחי, הומיאופת

מאת: רפואה מן החיים...המדור שלכם לעניינים שבגוף וברוח

בשבוע האחרון ביקר במרפאתי ילד כבן 9 בלוויית אימו ששאלתו הראשונה הייתה מפתיעה ומעניינת. "כיצד זה שאחותי, שסבלה מבעית עור, נרפאה בהומאופתיה ללא שימוש במשחות, ומהו הקשר בין תלונתה זו לבין שאלותיי הרבות אודותיה"?
בעשור האחרון לעבודתי בתחום ההומאופתיה, זכיתי זכות גדולה להעביר את תורת ה"הומאופתיה הקלאסית" אל האנשים היושבים בסביבתי - בין אם היו מטופלים, תלמידים או מרפאים מתחומי הרפואה השונים. ועדיין אני נפעם בכל פעם מחדש לגלות, כי לא שככה התרגשותי והתלהבותי, כאשר אני מסביר על עקרונות הריפוי ההומאופתי ואופן פעולתה של "הרמדי" או "הפוטנץ "(שמות נפוצים של תרופה הומאופתית).
אם כך מהו הקשר אם כך בין איברי הגוף לבין מצב רוחו או תפיסת עולמו של האדם? שאלתו של בן ה-9 הפליאה אותי מצד כי לא ציפיתי לשמוע אותה כבר בתחילת הביקור. אך יותר מכך הוכיחה לי כמה חשוב כי הידע הרפואי המצטבר בריפוי מחלות חייב "לרדת מטה" ולהיות פשוט וברור לכל דורש באשר השכלתו , בשלותו הרגשית או המנטאלית או מוצאו התרבותי.
שאלתו של הילד, שהייתה לכאורה תמימה, אינה כל כך פשוטה למענה ובמקרים רבים אף מורכבת. יותר מכך עלתה בי תהיה יותר מדאיגה כיצד זה שהאדם הדר במערב, אינו יכול לתפוס את כוליות מהותו, ויש בו את הצורך להבין משמעויות שונות על דרך ההפרדה? מדוע עלינו לראות את הווייתנו או ישותנו מחולקת לגוף ונפש? האם באמת תפקודי הגוף השונים, מחשבותינו, רגשותינו ומערכת האמונות שלנו פועלים באופן עצמאי?
ביקשתי מעידו (שם בדוי) לספר לי על הסיבה שהוא מגיע אליי והוא התלונן על כאבי ראש. שאלתי אותו מייד האם הראש שייך לדבר אחר או שמא הוא עומד בזכות עצמו? האם הראש מדבר כרגע שכואב לו, ואולי זה הראש שבא לטיפול? כמובן שהומור עושה את זה יותר ממילים ועידו קלט מייד את כוונתי והשיב "הראש הוא שלי כמובן!". אם כך המשכתי "הרי שישנו משהו נוסף שאליו הראש מחובר, לא כך?". מי זה או מה זה שמדבר, מניע את גופנו, מפעיל את מחשבותינו ומרגיש את כל אותן תחושות שאנו חווים? לאחר רצף קצר של שאלות הגיע עידו למסקנה, כי בכדי שנטפל בראש או בעור או בכל איבר אחר בגוף, עלינו לטפל ראשית באדם המדבר בזה המכריז על עצמו כ"אני". לעמוד על קנקנו של אותו אדם, ללמוד על טבעו, רצונותיו, רגשותיו ותחושותיו, כמו גם לזהות היכן תפקודיו לקויים או באיזו שפה מדבר גופו, מראהו ונוכחותו.
רפואה "הומאופתית קלאסית" רואה את שלמותו של האדם לפני הכל. היא מתייחסת לכל אדם כאינדיבידואל ומזהה בסימפטומים ובתופעות החולי ביטוי לדיסהרמוניה. ה"הומאופתיה הקלאסית" בניגוד לרפואה סימפטומאטית (מטפלת בסימפטומים בודדים), מטפלת במקור הפנימי של הבעיה ומחזירה את האדם לאיזון מלא בכל המישורים רוחני/מנטאלי, רגשי וגופני.
אם כך ממשיך עידו ומתעניין: "איך אתה עושה את זה בלי משחות?", כשהוא מצביע על העור ומתכוון לאקזמה ממנו סבלה אחותו. שאלה זו הפתיעה לא פחות ותהיתי ביני לבין עצמי, שהנה נפלה לידי הזדמנות נוספת ומופלאה לפגוש ילד שיש בו רגישות והקשבה יוצאי דופן ולוואי שמבוגרים יותר מגילו היו ניחנים בתכונות אלה לממש את סקרנותם. אם כך השבתי לו שידמיין לעצמו כי הגוף ניזון מכוחות, המעניקים לו חיים עצמאיים. כוחות אלה הם מקור חייו והתפתחותו ,כמו גם דואגים לשמור עליו מכל פגע מחוץ ומבפנים. כאשר כוחות אלה מדלדלים מסיבות שונות, אין הגוף מסוגל להתמודד בצורה משביעת רצון. את קשייו להתגבר על חולשותיו אלה הוא מביע באמצעות מחלות שונות. מחלות אלה אינם מטרת הטיפול לכשעצמו, אלא משקפים את מאמציו של האדם לחזור לבריאות מאוזנת ונכונה. רפואה קונבנציונאלית רואה במחלות כיעד טיפולי, ועל כן חשיבותם של הסימפטומים הספציפיים גדולה לשם אבחנה מבדלת. אין הרופאים רואים את האדם המתגורר בתוך ביתו שלו - הוא גופו, אלא מרכז עיסוקם הוא להקפיד כי ביתו יישאר יציב ונאה מבחוץ, מבלי לטרוח לבדוק אם מאחורי הצבע החדש העץ בריא או שמא מתפורר.
רפואה הומאופתית קלאסית משתמשת באמצעי ריפוי, אשר תואמים את צרכיו האמיתיים של האדם וניגשת למקורות חיותו וכוחותיו הפנימיים לרפא את עצמו.
אני נזכר בכל פעם מחדש (לשמחתי אין הדבר קורה לעתים קרובות...), כאשר אינני ישן בצורה מספקת, אני מרגיש כי כוחותיי "נוזלים" ממני וגופי כואב עליי ולעיתים גם הגרון מציק. בזמן כזה אני הופך קצר רוח ועצבני יותר ונוטה להסתגר יותר מאנשים. מספיקה לי שינה קצרה, או אפילו נמנום קל בכדי להשיב את אותם כוחות חזרה אליי. ההרגשה מייד משתפרת, גופי מרגיש עליז יותר וחיוני כמו גם מצב רוחי הופך מחויך יותר וקליל. ההבדלים בתחושות הגוף ניכרים מאוד ומזכירים לי תמיד, כי הכל מתחיל ונגמר באותו מעיין, הנובע כל העת בתוכנו ובלעדיו הגוף נשאר ללא "רוח חיים".
בשבוע הבא בין התאריכים 10-16/4, חוגגת הקהילייה ההומאופתית 250 שנה להולדתו של דר' סמואל האנמן האדם החשוב שקם לרפואה, אשר פיתח את שיטת טיפול מדעית בעלת הצלחה מתמשכת בעולם ובארץ. הומאופתים רבים בישראל וברחבי העולם מציינים את האירוע המיוחד ב"שבוע מודעות להומאופתיה קלאסית", כאשר במהלכו עורכת "האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית" מסע הכרות לקהל הרחב באמצעות הרצאות ודיונים שונים הפתוחים לכל אדם ואדם ללא תשלום.
גם אנו ההומאופתים הקלאסיים בטבעון רואים חשיבות להעריך ולכבד את מפעלו החשוב והיקר מפז, שהוריש לנו האנמן, אשר בזכותו נרפאים מיליוני אנשים מכל קצות הארץ והעולם ממזרח עד מערב. הומאופתיה קלאסית חובקת עולם ושייכת גם לעידן המודרני בו אנו חיים. החל מהשבוע הקרוב יערכו הרצאות שונות אותן אנו עורכים במרכז ההנצחה וב"בית פתוח". הודעות ניתן למצןא בעיתונות המקומית ובתקשורת.
כולכם מוזמנים לשמוע ולהתעניין.
בסימן אביב אני מאחל לכולנו שנמצא את הדומים לנו בכדי לרפא את עצמנו כפי שהומאופתיה גורסת כי:
"דומה בדומה מרפא"

בברכת רפואה שלמה

טל : 9834283, 3759328-052
E-mail: [email protected]

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום