משפרות את התחושה העצמית

(0)
לדרג

תוך שעתיים תרגישי אחרת, הבטחות שווא או מציאות? על דימוי גוף, אידיאלים, ועל הרגשה טובה (קצת יותר)

מאת: חיים שלמים של דימוי עצמי ושינוי שמתחיל במפגש של שעתיים, האם שינוי שכזה הוא אפשרי? על סדנא ותוצאות המוכיחים שכן.

אפילו סדנה יחידה בת שעתיים יכולה להשפיע באופן חיובי על שינויים ברגשות נשים לגבי גופן, כך עולה ממחקר שנערך בקולג' מאונט הוליוק. הממצאים יכולים להיות משמעותיים ל 72-85 אחוזים מהנשים בגילאי האוניברסיטה, החוות חוסר נוחות באשר למידתו ולצורתו של גופן, אומרת מחברת המחקר.
ג'יל אן מטושק, שהשלימה את לימודי התואר הראשון שלה בפסיכולוגיה ואנגלית השנה בקולג', ערכה את המחקר בעזרתן של 84 סטודנטיות לתואר שני. 24 השתתפו בסדנה חד פעמית, שעסקה ב"התנהגות בריאה", ובה המשתתפות קיבלו מידע לגבי תזונה ותוצאות התנהגות לא בריאה. 26 נשים השתתפו בסדנה חד פעמית שנקראה "האידאל הרזה", ובה המשתתפות קיבלו תמיכה להתמודדות עם האמונה הפנימית שלהן לגבי הגוף הרזה והבלתי אפשרי עבורן. שאר המשתתפות לא לקחו חלק באף סדנה, על מנת לבדוק אם גורמים חיצוניים יכולים להשפיע על התוצאות.
מחקרי המשך נעשו בארבע השבועות שלאחר הסדנה, והראו ששתי הסדנאות שיפרו את התנהגות האכילה של המשתתפות, ושהסדנה של האידאל הרזה הותירה בנשים שהשתתפו דימוי חיובי לגבי גופן, ושיפרה את ההערכה העצמית שלהן. התוצאות היו מעודדות, אומרת מטושק, שכן לעיתים קרובות קשה לראות שינוי של ממש בגישת הבסיס לאחר מפגש בודד. "הממצאים מראים שגם מגע בפגישה חד פעמית יכול להיות יעיל באוכלוסיית הסטודנטים, ויכול להשפיע לחיוב על דימוי הגוף של נשים" היא אומרת.
מטושק קיבלה הנחיה מסלי וונדט, מרצה אורחת לפסיכולוגיה וחינוך. הסדנאות ניתנו על ידי מחנכי הבריאות קארן יקובוס, ודניס מקגולדריק. "פרוטוקלי הסדנאות הם גירסאות ערוכות של אלה המשמשים את אריק סטייס ועמיתיו באוניברסיטת טקסס" אומרת וונדט.
מחקרים מראים בעקביות כי אנשים הסובלים מדימוי גוף נמוך נוטים יותר לפתח הפרעת אכילה, ולסבול מתחושות של דיכאון, בדידות, הערכה עצמית נמוכה, ואובססיה להורדה במשקל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום