זמנים והפסקת עישון

(0)
לדרג

חוסר יכולת להעריך נכונה כמה זמן לוקח כל דבר יכול לתרום להידרדרות בביצועים ובאי הנוחות בה חשים מעשנים המנסים להיגמל.
במחקר שנערך לאחרונה, 20 מעשנים מידי יום, שלא עישנו במשך 24 שעות, העריכו כארוך יותר משך של 45 שניות.
למעשנים הנמנעים, משך הזמן נראה ב 50% ארוך יותר ממשך הזמן האמיתי, או מדקה.
ד"ר לורה קוזינו קליין, מרצה מסייעת במחלקה לבריאות התנהגותית ושותפה בכתיבת המחקר אומרת שהפגיעה בתפיסת הזמן שנראית אצל המעשנים הנמנעים יכולה להיות אחת הסיבות לכך שדיווחו על הרגשת לחץ וחוסר יכולת להתרכז או להתמקד. הערכת זמן משמשת באינדקס לתהליכי ריכוז.

במחקר 22 לא מעשנים (12 גברים, 10 נשים) ו 20 מעשנים מידי יום (12 גברים, 8 נשים) בגילאים 18-41, התבקשו להעריך משך של 45 שניות בתנאי מעבדה. המעשנים התבקשו להשתתף בשתי בדיקות, פעם אחת בעודם מעשנים כרגיל, ופעם אחת לאחר שנמנעו מעישון למשך 24 שעות.
בכל בדיקה, המשתתפים קיבלו את ההוראות הבאות: "בעוד רגע אגיד 'התחל', ואחר כך אגיד 'עצור'. כשאני אומר 'עצור' אני מבקש שתגידו לי כמה זמן אתם חושבים שעבר בשניות. נסו לא לספור, ואמרו כמה זמן לדעתכם עבר. האם יש שאלות? מוכנים? החל! (45 שניות) עצור!".
הערכת הזמן שנעשתה על יד לא מעשנים ומעשנים לפני שהפסיקו לעשן היתה דומה, ומדוייקת למדי. ואולם לאחר תקופה של 24 שעות ללא סיגריות, הדיוק של המעשנים בהערכת הזמן ירד בצורה משמעותית בהשוואה לתוצאות של הלא מעשנים ושלהם עצמם לפני ההפסקה. לא נמצאו הבדלים בין המינים באף אחת מהתוצאות.

ההימנעות למשך 24 שעות מעישון יכולה לשנות את תפיסת הזמן אצל אנשים צעירים, בריאים, שאינם סובלים מבעיות קליניות, ועובדה זו מדגישה את הצורך במחקר נוסף על מנת לתעד את השינויים ביכולת הריכוז שנגרמים על ידי ניקוטין וגמילה מניקוטין בתהליכי ההתמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום