ילדים וממתקים

(0)
לדרג

רקע
יש עדויות המראות שהיחידה המשפחתית הופכת ליותר דמוקרטית, וכי ילדים מבזבזים יותר על ממתקים מכפי שהיה נהוג בעבר. מחקר נערך על מנת לבדוק את השפעת הילדים על תהליך קבלת ההחלטות על ידי ההורים ביחס לצריכת ממתקים.

שיטה
המחקר כלל ראיונות חתך. ילדים בני 7-8 מ- 20 בתי ספר יסודיים באיזור העיר במנצ'סטר נשאלו לגבי צריכת הממתקים שלהם, דמי כיס, ורמות ההשפעה או האוטונומיה בתוך הבית, כפי שהוערכו על ידי הילדים. הורי הילדים התבקשו גם הם למלא שאלון ששיקף את השאלות שהוצגו לילדים.

תוצאות
נמצאה התאמה קלה אבל משמעותית בין דיעות ההורים והילדים לגבי מידת ההשפעה, כשההורים נחלקו לקבוצות גיל: עד 29, 30-35, ומעל 36. המחקר הראה שככל שההורים מבוגרים יותר, הילדים הצליחו פחות לקבל את מה שרצו. הגורמים העיקריים נקשרו לכסף לדעת הילדים, אם כי הנתונים מהמבוגרים הראו שאמהות מבוגרות יותר נוטות להגביל את הגישה של הילדים לממתקים.

מסקנות:
הניסיונות של המבוגרים להגביל את צריכת הממתקים והמשקאות המתוקים מיושמים בשלבים יותר ויותר מוקדמים בשל השפעות שונות על חיי הילדים והגישה שלהם לכסף, מה שמאפשר לילדים לתמרן את ההורים. עובדה זו מקבלת משנה תוקף כשהיא מגובה בהכנסה נוספת של הילדים, בדרך כלל מהסבים והסבתות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום