ברוקולי טרי נלחם בסרטן

(0)
לדרג

אכילת ירקות יכולה להיות יותר בריאה משחשבת. מסתבר שכשלועסים ברוקולי טרי התאים נקרעים, ומשתחרר אנזים שמפיק סוג של כימיקלים המכונים סולפורפיין.

מאת: אכילת ירקות יכולה להיות יותר בריאה משחשבת. מסתבר שכשלועסים ברוקולי טרי התאים נקרעים, ומשתחרר אנזים שמפיק סוג של כימיקלים המכונים סולפורפיין.

אכילת ירקות יכולה להיות יותר בריאה משחשבת. מסתבר שכשלועסים ברוקולי טרי התאים נקרעים, ומשתחרר אנזים שמפיק סוג של כימיקלים המכונים סולפורפיין. נתן מאטושסקי, חוקר באוניברסיטת אילינוי, מעך ברוקולי טרי במעבדתו על מנת לחקות לעיסה, ובחן את העיסה שהתקבלה.

מתכונים בנושא:

מרק ברוקולי מוקרם

מרק כרובית וברוקולי

מרק ברוקולי/תרד/כרובית

מאטושסקי אומר בברוקולי המצוי, שניתן לקנות במרכולים, 20% מהסולפורפיינים הם מהסוג האנטי קרצינוגני, שבו יש אטום גופרית נוסף בכל מולקולה. בשאר המולקולות אין את האטום המכריע, ולכן הן חסרות את היכולת להלחם בסרטן. ואולם, כשבחן ברוקולי שחומם לחום של 60 מעלות צלזיוס, מצא שהרמות התהפכו לטובת הרכיב הנלחם בסרטן.
חלבון בברוקולי שנקרא ESP ממלא תפקיד בשמירה על האיזון לטובת המולקולות הדלות בגפרית. מאטושסקי מאשר שחימום הברוקולי הורס את ה ESP, ולכן מטה את המאזן לטובת המולקולות היעילות יותר. מאידך, בישול הברוקולי בדרכים מקובלות לא עוזר, שכן האנזים המייצר את הסולפורפינים, נהרס.

אחת הדרכים לוודא רמות גבוהות של הרכיב היעיל עשויה להיות הפחתה של הקוד הגנטי של החלבון ESP. ניתן לעשות זאת על ידי צמצום הקוד הגנטי של חלבון ה ESP. וזאת על ידי שילוב בין זנים לא מתורבתים, אומר מאטושסקי, שמעדיף את הגישה הזו על פני גישה אתית. שיטה אחרת יכולה להביא להשתקת הגן.

זהו אחד ממספר מחקרים המעשירים את הידע שלנו לגבי מזון חיסוני, אומרת שרה ריש, יועצת לטכנולוגיית מזון באחת מחברות הייעוץ הגדולות. "המחקר הזה מזהה משהו שאפשר לבוא איתו למגדלי הצמחים" היא אומרת.

Eating raw broccoli may combat cancer
http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99993580

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום