החופש הגדול: זמן לניתוח פלסטי

(0)
לדרג

החופש הגדול מתקרב ואיתו חלה עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים בקרב בני נוער. בין הניתוחים המבוקשים: הקטנת חזה בקרב נערים, ניתוחי אף והצמדת אוזניים

מאת: מערכת zap doctors

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מדווח על עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים לרגל החופש הגדול בקרב בני נוער. התופעה בולטת במיוחד השנה בקרב נערים שמבקשים לבצע ניתוח להקטנת החזה, ניתוח הנקרא גינקומסטיה, שנועד לטפל בתופעה של חזה גברי אשר גדל לממדים לא פרופורציונליים ויוצר מראה נשי. באיגוד קוראים להורים לשקול את ההחלטה לעומק לפני שחותמים על טופס ההסכמה, ולוודא שבחרתם רופא בעל תואר מומחה אמיתי אשר ניתן על ידי משרד הבריאות.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מסר כי: "עיקר הביקוש לקראת החופש הגדול השנה הוא בקרב נערים עם חזה בעל מראה נוטה לנשי המבקשים לבצע הקטנת חזה. הסיבות לכך ידועות רק בחלקן, ככל הנראה נעוצות בגידול ניכר בשיעור ההשמנה של הילדים בארץ, ריבוי המזון המתועש וכן שינוי מודל היופי הגברי. בחופש הגדול לעומת שאר ימי השנה, אנו רואים גם ביקוש לשאר הניתוחים הרלוונטיים לבני נוער, כמו ניתוחי אף והצמדת אוזניים. אני קורא להורים, לשקול את ההחלטה לעומק ביחד עם הבת או הבן לפני שחותמים על טופס ההסכמה לניתוח, לא להתפתות למבצעים ולוודא שבחרתם ברופא מומחה אמיתי בעל תואר שניתן על ידי משרד הבריאות".

המלצות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית לגבי הניתוחים השונים:

  • ניתוח פלסטי באף - האף משלים את התפתחותו הפיזיולוגית לקראת גיל 16, לכן רצוי לבצע את הניתוח לאחר ההגעה לגיל זה. יש לשים לב כי בצילומי סלפי בסמארטפון האף נראה גדול יותר, ולכן מומלץ להורים לנהל את השיחות עם הילד בנושא האף מול מראה רגילה או תמונות במצלמה רגילה.

  • הצמדת אוזניים - על פי חומרת המצב ניתן לשקול לבצע אצל ילדים ובני נוער, בגיל 10 ואף פחות מזה על פי המצב הפיזי תוך התחשבות במצב הנפשי. התפתחות המבנה של האוזניים מסתיימת לקראת גיל 6-8, ולכן ילד שסובל מאוד ניתן לנתח גם בגיל 6. בהקשר זה, חשוב לזכור כי בעוד שילדות יכולות להסתיר אוזניים בולטות מאחורי שיער ארוך, אך אצל בנים הבעיה מתעצמת ומכאן חשיבותו של הניתוח ותרומתו לשיפור דימוי הגוף.

  • הגדלת חזה או הקטנה לנערות - מומלץ לבצע לבנות הגדלת חזה רק אחרי גיל 18 ורצוי אף להמתין עד גיל 21, שכן החזה עדיין נמצא בתהליך התפתחות ולא מגיע לגודלו המקסימלי. הפעולה הכירורגית עלולה לשנות את המהלך הטבעי של ההתפתחות הגופנית, ולכן גם אם ההורים תומכים בניתוח מומלץ לחכות עוד שנה שנתיים ולבצע את השינוי רק עם תום תהליך הגדילה.

  • הקטנת חזה לנערים - את הניתוח הזה מומלץ לבצע החל מגיל 16 גם אם התופעה בולטת בגיל צעיר יותר, מומלץ לחכות וללוות בירידה במשקל במידה והנער סובל מהשמנת יתר.

  • האיגוד מזכיר כי על טופס ההסכמה לניתוח של בני נוער מתחת לגיל 18 (קטינים) חותם אחד ההורים.

 

המלצות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית לגבי בחירת רופא מומחה אמיתי:

  • בחיפוש אחר מומחה לביצוע הניתוח של הבת או הבן, היזהרו ממרכזים רפואיים עלומי שם, הגרלות ומחירים זולים מדי. מחיר נמוך מאוד צריך לעורר חשד ולהדליק נורה אדומה. אסור להתפתות לפרסומות, אטרקטיביות, יש לשקול את ההחלטה ולבחון את כל המרכיבים של התהליך.

  • לוודא שהרופא המומחה אצלו בחרתם לבצע את הניתוח הוא חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית. כך תבטיחו עצמכם שהרופא קיבל תואר הניתן על ידי משרד הבריאות, למד לנתח בהדרכת מומחים ותיקים בכירורגיה פלסטית ומתעדכן באופן קבוע בחידושי רפואה מדעיים. תוכלו לעשות זאת על ידי פנייה לעמוד הפייסבוק שמפעיל האיגוד או באתר האינטרנט של האיגוד הכולל את רשימת המומחים.

  • אל תתביישו לבקש, עוד לפני קביעת התאריך לניתוח, לראות תעודה של מומחה בכירורגיה פלסטית. ניתן גם פשוט לשאול במהלך פגישת הייעוץ: "דוקטור, האם אתה מומחה לכירורגיה פלסטית?".

  • להקשיב בתשומת לב לתיאור התהליך, כל ניתוח כרוך בהחלמה עד לקבלת המראה הסופי, אי נוחות ולעיתים גם כאבים. שימו לב אם הרופא מתאר תהליך מורכב המתרחש על פני כשבועיים עד חודש או מתאר תמונה ורודה מדי של זבנג וגמרנו.

  • שימו לב לתקשורת האישית של הרופא עם ילדכם ואיתכם - ההורים. חשוב שתהיה כימיה ותקשורת פתוחה ביניכם לבין הרופא, על מנת שתוכלו לדבר בחופשיות ובכנות על מה שמפריע לכם ועל החששות שלכם מהתהליך. חשוב שתהיה תקשורת טובה עם הרופא המנתח עוד לפני הניתוח, וכמובן בזמן ההחלמה ועד לפגישת הביקורת שלאחריו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום