קונטורינג: פיסול פנים - ללא ניתוח

(0)
לדרג
תוכן מקודם

קונטורינג! הכירו את הטיפול החדשני שמאפשר פיסול פנים ללא ניתוח, בעזרת חומצה היאלורונית. המראה המתקבל טבעי והתוצאות מעולות

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2313027 (מספר מקשר)

בשנים האחרונות כבש את העולם סגנון איפור שנקרא קונטורינג - המחטב ומדגיש את הפנים, במיוחד את עצמות הלחיים ואת הלסת. תארו לעצמכם את אותו הדבר, הפעם כטיפול רפואי אסתטי, שתוצאותיו יחזיקו מעמד שנה שלמה. נעים להכיר: קונטורינג - פיסול פנים.

בכל הנוגע למראה הנשי, האופנה כיום היא עצמות לחיים גבוהות, לחיים רזות ושפתיים מלאות. טרנד הקונטורינג באיפור מייצר אשליה של מראה כזה, אך בתחום הרפואה האסתטית - על ידי שימוש בהזרקת חומרי מילוי, כמו חומצה היאלורונית - ניתן ממש לפסל ולעצב את הפנים. ניתן להגיע למראה הרצוי (ולא רק לאשליה של המראה הרצוי) - וליהנות מתוצאות הטיפול משך כשנה. כך, ניתן גם לחסוך את עבודת האיפור הארוכה והמייגעת, מדי יום.

קונטורינג מתאים לנשים צעירות, המעוניינות להדגיש את הפנים. לרוב, קונטורינג יתמקד בהדגשת עצמות הלחיים, יישור קו הלסת ומילוי סנטר למראה סנטר חד יותר. בהתאם לאזורים שיטופלו, ייתכן שיהיה צורך גם בעיצוב שפתיים ליצירת מראה יותר אסתטי.

בנוסף, משמש הקונטורינג גם למאבק בהזדקנות הפנים וליצירת מראה צעיר יותר.

מה ההבדל בין קונטורינג לבוטוקס?

הטיפול הנקרא "בוטוקס" מתבצע על ידי הזרקה של בוטולינום טוקסין אל מקומות מסוימים בפנים, בהם נוצרים קמטים. הטיפול משתק את השריר - וגורם להרפיה והחלקה של הקמט. כלומר: בוטוקס משפיע על מראה העור. עם זאת, תהליך ההזדקנות איננו מתחיל בעור. מראה זקן או מבוגר איננו תולדה של קמטים בלבד.

ההזדקנות מובילה לנסיגה של העצמות, ירידה בריכוזי השומן בפנים ושרירים דלילים יותר - מה שמייצר מעין "צניחה" של הפנים ומראה נפול. קונטורינג איננו מטפל רק בקמטים על העור, אלא מחזיר את הנפח של הפנים, על ידי מילוי הפנים, מהרקמות העמוקות הקרובות לעצמות ועד לעור. כך, לא רק העור נעשה חלק יותר - אלא מבנה הפנים כולו חוזר להיראות צעיר, מחוטב ומודגש יותר.

ההזדקנות מובילה לנסיגה של העצמות. צילום: שאטרסטוק
ההזדקנות מובילה לנסיגה של העצמות. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצע פיסול פנים - קונטורינג?

בדרך כלל, הטיפול מתחיל מעיצוב של עצמות הלחיים. המילוי - לרוב חומצה היאלורונית - נעשה בשכבות, החל מהחלק שקרוב ביותר לעצם ועד לשכבה העליונה של העור.

המחט המוחדרת לעור היא מחט קנולה: מחט בעלת קצה קהה, המאפשרת לרופא עבודה בטוחה מאוד, ללא סכנת פגיעה בכלי דם וללא כאב למטופל. ההרמה של אזור עצמות הלחיים יכולה להשפיע גם על הקפל הנאזולביאלי - הקמט שבין האף לפה - ולרכך אותו מעט.

החדרת המחט לאזור עצמות הלחיים מאפשרת לרופא גם למלא את אזור הקפל הנאזולביאלי, במקרה הצורך. בהמשך, ניתן לפסל את קו הלסת; להזריק חומר מילוי, במקומות בהם יש צורך; ולטפל בסנטר.

הטיפול מתחיל תמיד ברקמות העמוקות יותר. אחרי שבונים את הבסיס לפנים, עוברים לטפל בעור, כדי להשלים את המראה - ולקבל תוצאה מושלמת. עבור העור, משתמשים בסקין בוסטר. למעשה, מדובר בחומצה היאלורונית דלילה יותר, יחסית לחומצה ששימשה לרקמות העמוקות יותר. כמובן, החומצה מוזרקת באופן שטחי הרבה יותר.

כחלק מהטיפול, ניתן להזריק את הסקין בוסטר גם באזור המצח או באזור העיניים, במקומות שמפריעים למטופלת - ויש בהם קמטים או קמטוטים, אותם המטופלת מעוניינת להחליק. עבודת הרופא נעשית בצורה עדינה, ליצירת מראה טבעי ובלתי מלאכותי או "מנותח".

ניתן לראות תוצאות באופן מיידי: אם המטופלת יוצאת מהטיפול ואנשים סביבה רואים שהיא נראית צעירה ורעננה הרבה יותר, אך אינם יודעים "לשים בדיוק את האצבע" על הגורם לכך - אזי מטרת הטיפול הושגה.

ברוב המקרים, תוצאות הטיפול ניכרות במשך שנה שלמה לאחר הטיפול. רק בחלוף שנה, יש צורך לחדש את הטיפול.

מהם היתרונות של קונטורינג באמצעות חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי, שמיוצר בגוף. מדובר ב"חומר זמני". ניתן להזריק גם חומרים קבועים (שומן או סיליקון). עם זאת, במקרה שנעשה שימוש בחומרים קבועים - לא ניתן להשתמש מאוחר יותר בחומצה היאלורונית, באותו אזור.

מכיוון שמדובר בחומר טבעי, השימוש בחומצה היאלורונית איננו מהווה סכנה לגופנו. בנוסף, מאחר שמדובר בחומר זמני - גם אם חלילה מתרחשת תגובה לא טובה, לאחר השימוש בחומר, השפעתה תהיה זמנית בלבד, בניגוד לשימוש בחומרים קבועים.

יתרונות נוספים של חומצה היאלורונית: עצם הזרקת החומצה מייצרת גירוי, לייצור מוגבר בגוף של החומצה ההיאלורונית (וגם של קולגן ואלסטין). כל אלה תורמים למראה צעיר ולגמישות של העור.

בנוסף, דקירות המחט כשלעצמן - גורמות לייצור חומרים אלה בעור ולזירוז תהליכי היווצרות תאים חדשים. הדבר קורה במיוחד בשלב הסקין בוסטר, בו נעשות דקירות רבות, על פני העור.

המחט המוחדרת לעור היא מחט קנולה. צילום: שאטרסטוק
המחט המוחדרת לעור היא מחט קנולה. צילום: שאטרסטוק

מהו משך הטיפול?

הטיפול נעשה על פני מספר מפגשים. מספר המפגשים המדויק מאוד אינדיווידואלי - ותלוי במטופלת. עם זאת, תמיד יהיו לפחות שני מפגשים. במפגש הראשון, מוזרקת כמות מסוימת של חומר לאזורים הדרושים. ניתן לראות את האפקט באופן מיידי. עם זאת, יש גם נפיחות מסוימת - נפיחות זמנית וחולפת.

כדי שהרופא יוכל לראות את התוצאה הסופית של הטיפול הראשון, יש להגיע למפגש ביקורת, שמתקיים לרוב לאחר כשבועיים. במפגש זה, יזריק הרופא כמות נוספת - ואם יש בכך צורך, יבצע תיקונים והשלמות. ייתכן שהרופא יחליט שאין צורך בתיקונים נוספים - ולכן גם אין צורך במפגשים נוספים.

משך הטיפול קצר מאוד (יחסית) בכל מפגש בפני עצמו - ותלוי באזורים בהם הטיפול נעשה. ברוב המקרים, טיפול בעצמות הלחיים יימשך לא יותר מעשר דקות; סקין בוסטר נמשך בדרך כלל בין עשר דקות לרבע שעה; פיסול איזור השפתיים מצריך יותר זמן - ועשוי להימשך עד ארבעים דקות.

האם ישנם סיכונים או תופעות לוואי?

תופעות הלוואי הנפוצות הן נפיחות, אדמומיות, אי נוחות - המופיעות אצל כל מטופלת, במידה כזו או אחרת. יחד עם זאת, תופעות הלוואי חולפות. אם הרופא משתמש בחומר מקרר ומרגיע ועושה שימוש לפני הטיפול בקרח (שמכווץ את כלי הדם) - תופעות אלה יעברו מהר יותר ואף יימנעו תופעות אחרות, כגון המטומות (שטפי דם פנימיים).

סיכון אפשרי נוסף הוא זיהום. יש לשים לב שהרופא מקפיד על סביבה סטרילית, ככל הניתן - ואינו מבצע טיפול באזורים בהם יש פריחה או הרפס. אם יש בעיה ידועה של הרפס, ניתן לעשות טיפול מניעתי - לפני טיפול קונטורינג.

סיבוכים מסוכנים יותר הם מצבי טרומבוזיס, פקקת ורידית שנוצרת כשהחומצה מגיעה לכלי דם - וחוסמת את כלי הדם. מדובר במצב שעלול להיות מסוכן ואף להוביל במקרים מסוימים לעיוורון. עם זאת, מדובר במצב נדיר.

ראוי שהרופא יחזיק בקליניקה חומר שנקרא היאלרונידז (חומר טבעי המיוצר בגוף). במקרה בו נוצר סיבוך - ניתן להבחין מהר מאוד בסיבוך. הזרקת היאלרונידז מביאה לפירוק החומצה ההיאלורונית - והסיבוך חולף.

לסיכום: קונטורינג הוא טיפול שנועד למלא את הפנים, להדגיש אותן ולהחזיר להן נפח. טיפול קונטורינג יוצר מראה פנים רענן וצעיר - ולא רק מראה עור מתוח. הטיפול מתאים לנשים מבוגרות, המעוניינות לעצור את השפעת ההזדקנות על פניהן; ולנשים צעירות -המעוניינות להדגיש את תווי הפנים שלהן. הטיפול נעשה על ידי הזרקת חומצה היאלורונית, איננו כואב - ומביא עמו מינימום סיכונים ותופעות לוואי. טיפול קונטורינג יוצר מראה צעיר, טבעי ועדין.

ד"ר קטרין קיסיל היא בעלת נסיון רב ברפואה אסתטית, מטפלת בקליניקה פרטית בראשון לציון.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום