החופש לקנות תרופות

(0)
לדרג

האם בקרוב נוכל לממש מרשמים לתרופות בכל בית מרקחת, ולא רק באלה שעובדים עם קופת החולים שלנו? הצעת חוק בנושא אושרה בקריאה טרומית

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - מימוש מרשם בכל בית מרקחת), התשע"ז-2017 של חבר הכנסת עודד פורר וקבוצת חברי כנסת, והצעה דומה של ח"כ אחמד טיבי.

הצעת החוק מציעה לחייב קופת חולים לאפשר לחבריה לממש מרשם שניתן על ידי רופא הקופה בכל בית מרקחת, ולשם כך תאפשר לתת גם מרשם שאינו דיגיטלי לחבר שמעוניין בכך. עוד מוצע כי קופת החולים תממן את ההשתתפות במחיר התרופה גם אם נרכשה בבית מרקחת שאינו של הקופה או נותן שירותים מטעמה.

בדברי ההסבר נכתב: "בעבר כל בית מרקחת פרטי היה מקושר בהסכם עם כל קופות החולים והצרכן יכול היה לבחור היכן לרכוש את תרופותיו. בשנים האחרונות החליטו קופות החולים לבטל חלק מהסכמים אלה ולעבוד רק עם בתי המרקחת שבבעלותן או עם רשתות הפארם השונות. בתי מרקחת פרטיים רבים, ששירתו נאמנה את לקוחות קופות החולים במשך שנים רבות, נאלצו לסגור את שעריהם, ברגע שנפתח בסמוך אליהם בית מרקחת ששייך לאחת מרשתות הפארם או בית מרקחת של הקופה. לאחרונה, החלו קופות החולים לנפק מרשמים דיגיטליים דרך המחשב. המרשם הדיגיטלי נשלח אוטומטית לבית המרקחת של קופת החולים, וכך הצרכן מחויב לרכוש את התרופה אך ורק בבתי המרקחת של קופות החולים ואינו חופשי לקנות את תרופותיו בכל בית מרקחת, כפי שיחפוץ."

ח"כ פורר, אמר בעניין כי: "במצב הקיים צריך להגיע לבית מרקחת מרוחק מהבית למרות שיש בית מרקחת קרוב, ואז לעמוד זמן רב בתור על מנת לקבל תרופה. למה שהקופה והרשתות ינעלו אותי על מסלול מסוים ולא יאפשרו לי כצרכן לבחור? ההתנגדות שקמה מול קופות החולים ומשרד האוצר הדליקה מנורה אדומה. ההצעה תפגע רק בדבר אחד ביכולת של קופות החולים לדחוף את הצרכנים למקומות לבתי המרקחת שלהם וכך על הדרך לקנות עוד כמה מוצרים נלווים. במשרד האוצר רצו לשמור על הכיס של הקופות, לא של המבוטחים. בכך גם נציל חלק מעסקים הקטנים, את אותם בתי מרקחת עצמאיים"

ח"כ טיבי, הוסיף כי: " יש דברים שאמורים להיות כדרך הטבע ולא שאנחנו נצטרך לחוקק חוק בנושא וזו דוגמה לכך. היום בעצם שוללים מהצרכן לרכוש באופן חופשי איפה שהוא רוצה. בתי המרקחת הפרטיים נאלצו לסגור את שעריהם, דבר המונע תחרות חופשית. במיוחד ביישובים הערבים שם אין בתי מרקחת של הקופות, אנשים נאלצים לנסוע לבתי מרקחת מרוקחים, וזה במצב של חוסר נוחות וחולי."

53 תמכו ללא מתנגדים וההצעות יועברו לוועדת העבודה הרווחה והבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום