המדריך המלא לטיפולי יופי ואסתטיקה

(6)
לדרג
תוכן מקודם

הסתכלתם במראה ונשקף אליכם עור פנים עייף ודהוי? כל עונה במהלך השנה היא זמן אידיאלי לחידוש מראה העור ושיפור איכותו והסוד טמון בשילוב בין מספר שיטות

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2312959 (מספר מקשר)

בעשורים האחרונים, עם העלייה בתוחלת החיים, מספר האנשים המבקשים לשמר את המראה הצעיר הולך וגדל. בעוד שניתוחים פלסטיים היוו בעבר כמעט את האפשרות היחידה לצורך כך, מציעה כיום הרפואה האסתטית שפע של אפשרויות אותן נסקור בקצרה בהמשך המאמר.

מהו ההבדל שבין הפלסטיקה, הקוסמטיקה והאסתטיקה?

באופן כללי, כל טיפולי היופי, ללא הקשרם לתחום הספציפי, מיועדים לשיפור מראה העור, איכותו והמרקם שלו.

הרפואה הפלסטית נועדה בעיקר לעיצוב ומתיחת העור.

הקוסמטיקה - פועלת בעיקר על איכות העור.

הרפואה האסתטית משלבת בין רפואה פלסטית לבין קוסמטיקה. ניתן באמצעותה לעצב צורה, ליצור צורה ולשחזר נפחים. במקביל, ניתן לשפר את איכות העור ומרקמו.

למי מיועדים טיפולים אסתטיים?

טיפולים אסתטיים מיועדים לנשים וגברים כבר מראשית שנות ה-20 לחייהם.

עם הגיל פוחת נפח התאים, תהליכי ספיגת העצם ורקמות השומן מחד גיסא וההפחתה ביצור סיבי התמיכה והאלסטיות של העור מאידך, מתרחשים בעיצומם וכך העור נראה נפול ו"מט", הקמטים מתעצמים הן באורכם והן בעומקם ושקעים עמוקים בעור מתחילים להיראות באזורים שונים.

לקראת סוף שנות ה- 20 נראים כבר לא מעט קמטוטים וגם קמטים על פני העור וההפחתה בנפח הולכת ונעשית בולטת. לכן, זהו השלב המומלץ ביותר להתחלת הטיפול. ככל שמקדימים בטיפולים האסתטיים בגיל צעיר יותר, כך שומרים על איכות העור ועל המרקם שלו תוך מניעת היווצרות הקמטים ומניעת הצורך בטיפול ניכר וארוך בהמשך.

לקראת סוף שנות ה-20 נראים לא מעט קמטים על פני העור. צילום: שאטרסטוק.
לקראת סוף שנות ה-20 נראים לא מעט קמטים על פני העור. צילום: שאטרסטוק.

מהי מטרת הטיפולים האסתטיים הקיימים?

קיים מגוון רחב של טיפולים אסתטיים והוא מתחדש ומשתדרג מעת לעת. ככלל, נהוג לחלק את הטיפולים בהתאם למטרתם ולבעיה שלשמה נועדו.

טיפול בקמטים בפנים: עם הגיל הולכים ומתקבעים בעור שני סוגי קמטים: קמטי הבעה (קמטים "פעילים") וקמטים "יציבים". קמטי ההבעה נראים בשליש העליון של הפנים: במצח, בין הגבות ובצידי העיניים, והם נוצרים בעקבות תנועת השרירים בעת הבעת רגשות ומחשבות. לעומתם, הקמטים היציבים הם קמטים קבועים שנראים גם ללא תנועה והם נוצרים כתוצאה מהפעלה חוזרת של שרירים מסוימים ונראים קבועים באזורים המוזכרים מעלה וגם באזור האף, מעל ומתחת לשפתיים ובסנטר. בנוסף מתחילים להיווצר שקעים כגון הנזולביאליים (בין צידי האף לצידי השפתיים) ושקעי המריונטה (מצידי הפה לכיוון מטה אל הסנטר). טיפול מוקדם בעור בעת שמתחילים להיראות הקמטים הפעילים בלבד עשוי למנוע את היווצרותם של הקמטים היציבים.

השבת נפחים: גם רקמת השומן התת עורית הולכת ופוחתת עם הגיל. בתאי העור מתחוללים תהליכים שונים שמובילים ליובש בתאי העור, לאובדן גמישות העור ול- "נפילה" שלו עד שמתקבל מראה כללי מבוגר ובלתי מטופח המשווה עצבות, עייפות או כעס. המראה אז כולל רקות שקועות, לחיים מרוקנות ונפולות, קו לסת רפוי ושקעים בולטים מתחת לעיניים. ניתן כיום להשיב את הנפחים שאבדו באמצעות הזרקת חומרי מילוי לאזור הדרוש בטכניקות שונות ומגוונות.

עיצוב פנים: אחד השימושים בחומרי המילוי נועד לעצב את מראה הפנים. זהו תחום מאתגר במיוחד הדורש יכולת עבודה תלת ממדית מעבר להזרקת חומרי מילוי בלבד. כך למשל ניתן למלא את שקע האף או להשלים את קו העצם הבולטת באף. ניתן, בדומה, לשוות מראה אלגנטי של עצמות לחיים גבוהות, לעבות ולעצב את מראה השפתיים תוך הדגשה שלהם, לעצב סנטר ועוד.

מילוי באזורי ארובות העיניים: שקעי מרזב הדמעות שמתחת לארובות העיניים ואשר נוטים להיראות תפוחים וכהים (מה שמכונה "עיגולים שחורים") ניתנים גם הם למילוי. כמו כן, אפשר לעבות גבות ולהרימן ולמלא גם את השקעים העליונים שבארובות העיניים.

שיפור מרקם העור ומזותרפיה: טיפולים להשגת מראה עור משופר ובעל מרקם מעודן וצעיר בכל גיל וגם לאלו עם צלקות אקנה, לבעלי עור יבש במיוחד, חסר חיונית, אפרורי או חסר ברק. בנוסף, לכל המעוניינים בטיפולי "זוהר" לקראת אירוע חשוב.

הרמת פנים באמצעות חוטים: אחד הפיתוחים הנוספים בתחום הוא הרמה של העור באמצעות חוטים. אלו נמצאים בשימוש תמידי בעולם הרפואה (למשל: בניתוחי חזה ולב) והם דומים בהרכבם לתפרים המוכרים שמתמוססים מעצמם. החדרת החוטים לשכבה התת עורית באזורי עור רפוי ומשיכתם לאחר מכן מאפשרת מתיחה של האזור במידה קלה או מעבר לכך לפי רצון המטופל וכוונתו.

מהם הטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר?

הטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר משתנים בהתאם לגיל:

בשלב ראשון (בד"כ בגיל העשרה) - הטיפולים מיועדים בעיקר לעיצוב ועיבוי שפתיים.

בשלב שני (בד"כ בגילאי ה-30) - שחזור נפחים (בעיקר בלחיים) ובמקביל: טיפולי בוטוקס להעלמת קמטים במצח העליון, בין הגבות ובצידי העיניים.

בהמשך (עם ההתקדמות בגיל) - טיפולים להעלמת קמטים בצידי האף והפה, שחזור נפחים באזורים שונים בפנים, ריכוך תווים (כגון: סנטר וקו הלסת).

קמטי ההבעה נראים בשליש העליון של הפנים. צילום: שאטרסטוק.
קמטי ההבעה נראים בשליש העליון של הפנים. צילום: שאטרסטוק.

מהן שיטות הטיפול הפופולריות?

המגמה המומלצת כיום הינה זו המשלבת מספר שיטות טיפול. כך למשל: הזרקת חומצה היאלורונית ו/או בוטוקס, שימוש במכשירים שפולטים אנרגיית אור, חום ו/או לייזר ושיטות אחרות, במקביל, לפני או אחרי טיפולים אחרים.

כיצד בוחרים את הטיפול הנכון?

כדי להתאים את הטיפול לכל מטופל באופן אישי נדרשת הערכה כללית של מבנה העור ומאפייניו. נותנים את הדעת למידת עומק הקמטים, מידת הנפח שהתרוקן, אי סימטריות חורגת והמצב הכללי של מרקם העור. כך, בהתאם לגיל המטופל ורצונו מחליטים על שיטת טיפול או שילוב של שיטות שונות להשגת המטרות.

האם הטיפול הוא לתמיד?

חלק מהטיפולים מבוצעים באופן חד פעמי, חלקם ניתן במסגרת סדרה (בעיקר טיפולים לשיפור מרקם העור).
עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי מרבית הטיפולים האסתטיים הקיימים הינם זמניים והשפעתם פגה בהדרגתיות. לכן, יש לחזור ולחדש את הטיפולים מידי פעם על מנת לשמר את התוצאה שהושגה.

איך בוחרים רופא?

תחום הרפואה האסתטית מגוון מאוד וכדאי, על כן, לוודא שבוחרים רופא מיומן בתחום. בשלב הראשון מומלץ לקבל ולעיין בהמלצות ובמשובים ממטופלים. בעת שמגיעים לפגישת ייעוץ, חשוב מאוד להתרשם ממידת האמינות והידע של הרופא, ממידת האסתטיקה, הנראות הכללית והניקיון של המרפאה. במהלך הטיפול עצמו ראוי לשים לב באם הרופא משתף אתכם באופן מלא בכל התהליך ובחומרים שבהם הוא משתמש, באם הוא מראה לכם את התוויות המצורפות למזרקים ובאם אריזות המזרקים או החומרים נפתחות מול עיניכם.

לסיכום: השפעת השנים על מראה הפנים איננה גזירת גורל ואפשרי בהחלט לזכות מחדש במראה צעיר. ניתן כיום להיעזר במגוון שיטות שאינן כרוכות בניתוח כגון הזרקת חומצה היאלורונית, בוטוקס, מכשירים העושים שימוש באנרגיה (אור, חום ו/או לייזר) והחדרת חומרים. במרבית הפעמים כדאי לשלב בין מספר שיטות ולהתמיד בטיפול על מנת לשמר את התוצאה. מומלץ לקבל המלצות על הרופא ולהתרשם ממנו באופן אישי בטרם תחילת הטיפול.

ד"ר יוסף שבו, מנהל קליניקה פרטית בתחום הרפואה האסתטית, הוא רופא בעל ניסיון רב בתחום ומשלב שיטות טיפול שונות לאחר הערכה כוללנית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום