אימונותרפיה בתדירות נמוכה

(0)
לדרג

לראשונה: ה-FDA וה-EMEA אישרו מתן תרופה אימונותרפית לסרטן בתדירות הנמוכה ביותר עד כה בעירוי - אחת ל-4 שבועות. האישור חל על 8 גידולי סרטן

מאת: מערכת zap doctors

ארגון המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA וסוכנות התרופות האירופאית ה-EMEA אישרו לראשונה מתן תרופה אימונותרפית לסרטן בתדירות הנמוכה ביותר עד כה. האישור לתרופה אופדיבו (ניבולומב) ירחיב את האופציה הטיפולית ויתרום משמעותית לרווחת המטופלים, באמצעות מעבר ממתן עירוי למשך שעה, בתדירות של אחת לשבועיים לתדירות של 4 שבועות. כמו כן, האישור החדש מאפשר מינון קבוע של 480 מ"ג (ללא תלות במשקל המטופל), זאת לעומת 3 מ"ג לק"ג (נקבע ביחס למשקל המטופל). בנוסף, האישור מאפשר מתן מינון של 240 מ"ג פעם בשבועיים במשך חצי שעה.

האישור האמריקאי חל על 8 גידולי סרטן עליהם אופדיבו רשומה, כך למשל: מלנומה גרורתית, סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים, סרטן כליה מסוג RCC, וסרטן ראש-צוואר אחרי טיפולים קודמים. כמו כן, האישור האירופאי ניתן למלנומה ו-RCC.

האישור החדש מאפשר גמישות טיפולית והתאמה יעילה יותר למאפייני המטופל, באפשרות הבחירה בין האפשרויות השונות למתן טיפול. כמו כן, בבחירה באפשרות החדשה יתרון ברור לרווחת המטופל, בהגעה רק פעם ב-4 שבועות לקבלת התרופה במקום אחת לשבועיים או שלושה עם תרופות אחרות. כמו כן, משך שהייה קצר משמעותית בבית החולים או הקופה לקבלת העירוי. בנוסף, הטיפול יסייע משמעותית בהפחתת העומסים על מרכזי העירוי (אשפוז יום), אשר סובלים מעודף מטופלים ותורים ארוכים.

כעת בישראל ממתינים לקבלת אישור ממשרד הבריאות, עד אז ניתן לקבל את הטיפול הייחודי במסגרת הביטוחים הפרטיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום