מנגל בריא: 8 טיפים

(2)
לדרג

רגע לפני ארוחות המנגל של יום העצמאות ה-70 הבא עלינו לטובה: 8 טיפים שיעזרו לכם להתנהל במנגל המסורתי של החג, באופן בריא ומבלי לעלות במשקל

מאת: מערכת zap doctors

כחלק ממסורת חגיגות יום העצמאות, כמעט כל ישראלי נוהג לבלות את היום החופשי שלו בארוחת על האש יחד עם בני משפחה או חברים. ארוחת מנגל מסוג זה עלולה להיות מוקש מאוד גדול עבור המשקל שלנו, כיוון שהיא יכולה להכיל לא מעט קלוריות ושומנים מיותרים. שרה שטרן קטיעי ונועה קטן, דיאטניות קליניות במחלקה לתזונה של המרכז הרפואי הלל יפה, מעניקות 8 טיפים של תזונה לקראת חגיגיות ה-70 למדינה:

1. בשר בקר: אוהבים לאכול סטייק? עדיף לבחור בנתח דל שומן, כמו שייטל או סינטה.

2. עוף: חזה עוף על האש היא מנה דלה בשומן. כדי לגוונה ולשפרה, אפשר להשרות את חזה העוף בתבלינים כמו גריל עוף ופפריקה.

3. נקניקיות: מומלץ לוותר על נקניקיות. גם אם הילדים מעדיפים נקניקיות, כדאי לשכנע אותם לאכול שיפודי פרגיות, הודו או עוף, מתובלים בתבלינים וצרובים מעט על האש. ואם מתעקשים על נקניקיות העדיפו נקניקיות בעשייה ביתית - הערך הקלורי אולי יהיה גבוה יותר, אבל גם הערך התזונתי.

4. שיפודים: ותרו מראש על שיפודים מאיברים פנימיים העשירים מאוד בכולסטרול ובשומן. במקום זאת אפשר לאכול שיפודי הודו (שישליק) או פרגית.

5. קבב: העדיפו קבב מבשר בקר טחון, מחלקים כגון כתף או פילה מדומה. ותרו על שומן הכבש והעשירו את הקבב בצמחי תבלין. זה טעים, בריא ובעיקר "חוסך" בקלוריות.

6. דגים: דג על האש הוא גם טעים ומשביע וגם עשיר בחלבון. כמו כן, חלק מהדגים מכילים אומגה 3.

7. תוספות וסלטים: עדיף לוותר על סלטי חומוס וטחינה ולהעדיף תוספות של ירקות על האש, כגון חצילים או קישואים. העדיפו סלטים על בסיס ירקות מכל הסוגים, מתובלים בלימון ושמן זית ופחות תיבול המבוסס על מיונז (לדוגמה: סלט כרוב בתיבול של שמן זית ולימון ולא כרוב במיונז). המעיטו בשימוש בפיצוחים בתוך סלטים, או ותרו עליהם בכלל. הם אולי מקור מצוין לשומן בריא, אך הם עתירים בקלוריות.

8. פיתות: כיום ישנן פיתות טעימות המוגדרות כפיתות קלות. אם כבר פיתה, אז עדיף אחת כזו. לא תאמינו כמה קלוריות תחסכו כך.

אז כמה זה עולה לנו?

לפניכם טבלה קטנה של כמויות והקלוריות לצידן:

פיתה - 1 יחידה רגילה - 250 קלוריות
פיתה קלה 1 יחידה רגילה - 79-100 קלוריות
חומוס (2 כפות שטוחות) - 120 קלוריות
חצילים על האש (2 כפות) - 30 קלוריות
סלט כרוב במיונז (2 כפות) - 120 קלוריות
סלט כרוב עם לימון (2 כפות) - 60 קלוריות
סטייק אנטרקוט (250 גרם) - 535 קלוריות
סטייק שייטל (250 גרם) - 250 קלוריות
קבב (לא כבש) 2 יחידות - 300 קלוריות
נקניקיות רגילות - 3 יחידות - 238 קלוריות
שיפוד פרגית - 270 קלוריות
בירה (חצי ליטר) - 215 קלוריות
פרי (אבטיח) 300 גר' - 90 קלוריות

לסיכום: אם לא מתחשק לכם לבלות את החג בחישוב קלורי, אז פשוט העדיפו לאכול בשר (במתינות כמובן) והרבה ירקות, וותרו על כל מה שנחשב כפחמימה (פיתה, חומוס, תפוחי אדמה, אורז, קינואה וכו') ושומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום