שפתיים יישק: מילוי ועיצוב שפתיים

(1)
לדרג
תוכן מקודם

השנים חולפות - והשפתיים הופכות דקות וקמוצות? טיפול פשוט ובלתי פולשני, באמצעות הזרקה עדינה של חומצה היאלורונית, מאפשר לעצב שפתיים מלאות

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2311044 (מספר מקשר)

החומצה ההיאלורונית - אותו חומר שנמצא באופן טבעי בגופנו ומשמש ברפואה האסתטית, כדי לחולל שינויים של ממש במראה הפנים - עושה נפלאות גם בשפתיים: אזור קטן בפנים, שמשפיע על המראה הכולל, ההבעה שאנו משדרים לעולם; וכתוצאה מאלה, הביטחון האישי וההרגשה הכללית שלנו.

באמצעות החומצה ההיאלורונית ובעזרת קנולה ייחודית, ניתן ליצור סימטריה בשפתיים בלתי סימטריות, להעלים קמטים פריאורליים מעל השפה העליונה (קמטי עישון), לחדד את קו השפתיים, להעניק נפח ועוד.

מהי למעשה החומצה ההיאלורונית, שהשימוש בה ברפואה האסתטית נעשה נפוץ יותר ויותר?

חומצה היאלורונית (היאלורונן) היא חומר טבעי המצוי בגופנו. תפקידה בגוף הוא להזרים ולספק לעור לחות ונוזלים, החיוניים להתחדשותו ורעננותו. בטיפולי אנטי אייג'ינג שונים, משמש ההיאלורונן להזרקה לאזורים שונים בעור.

בתחום זה, נמצאה החומצה ההיאלורונית כפלא של ממש, הודות ליכולתה למלא ולחדש אזורים שאיבדו מגמישותם ומחינניותם, עם השנים. בטיפול אסתטי שנעשה על ידי הרופא, מתבצעת הזרקת חומצה היאלורונית לתוך שכבת העור. הרכב החומר המוזרק, סמיכותו וכמותו - נקבעים בהתאם לסוג הטיפול ולתוצאה הרצויה.

לחדד את קו השפתיים. צילום:שאטרסטוק
לחדד את קו השפתיים. צילום:שאטרסטוק

מהי הקנולה המשמשת להזרקת החומצה ההיאלורונית?

קנולה היא מחט עם מאפיינים ייחודיים, שמתאימה במיוחד לטיפולים מסוג זה. זוהי מחט ארוכה עם גמישות מיוחדת וציפוי סיליקון. בטכניקה חדשנית זו - די לרוב בדקירה אחת, להחדרת המחט לתוך העור. גמישותה של המחט והסיליקון המצפה אותה, מאפשרים תנועה רכה וקלה בתוך העור; ופיזור אחיד ושווה של החומר המוזרק.

המבנה הייחודי של המחט מפחית משמעותית שטפי דם, הנגרמים (לרוב) עקב הזרקה עם מחטים רגילות. יתרון נוסף של הקנולה: הפחתת תחושת הכאב הנלווה לטיפול.

כיצד מתבצע טיפול ההזרקה, לעיצוב ומילוי השפתיים?

עיצוב ומילוי שפתיים הוא טיפול מהיר, נוח ובלתי פולשני. הרופא מזריק את החומצה ההיאלורונית באמצעות קנולה לתוך השפתיים ומעל השפה העליונה - במקומות בהם יש צורך במילוי והחדרת לחות. החומר שחודר לשכבה העמוקה ממלא את השפתיים בעדינות, מיישר את הקמטים, משיב להן את הצבע הבוהק שהיה להן בעבר ומרים את קצוות הפה.

למי מתאים הטיפול?

השפתיים וצורתן משפיעות רבות על ההבעה של הפנים. שפתיים נפולות מקנות מראה אפרורי ויגע; שפתיים דקות וקפוצות יוצרות רושם של פנים זועפות. הזרקת החומצה ההיאלורונית מיועדת לשוות לפנים מראה רענן וצעיר.

הטיפול מיועד לנשים שעם השנים חל אצלן אובדן של נפח השפתיים, שמלווה בקמטוטים ומראה עייף. גם נשים צעירות, שהשפתיים שלהן צרות ודקות מדי - יכולות להקנות להן נפח בשרני ומלא יותר, תוך שמירה על מראה טבעי ובלתי מוגזם.

נפח בשרני ומלא. צילום:שאטרסטוק
נפח בשרני ומלא. צילום:שאטרסטוק

מה משך הטיפול?

ככלל, הטיפול אורך כרבע שעה, אך משך הטיפול עשוי להשתנות מעט, בהתאם למאפייני המטופלת והתוצאה הרצויה.

כדי להגיע לתוצאה האופטימלית - שפתיים מלאות ויפות, תוך שמירה מוקפדת על מראה טבעי ולא מנופח יתר על המידה - יש להזריק את החומצה ההיאלורונית בהדרגה. כך, הרופא מתחיל מהכמות הנמוכה ביותר: 0.5 cc; ולפי התוצאה המתקבלת, יחליט יחד עם המטופלת האם להמשיך להזריק, או להסתפק בכמות ההתחלתית.

מהי התדירות הרצויה לטיפול, כדי לשמר את התוצאות ואת מראה השפתיים המלאות?

כמובן, התוצאה הסופית תלויה בנתונים הטבעיים של המטופלת; וכן באיכות וכמות החומר שהוזרק לה. ככלל, ניתן לומר שמאחר שהשפתיים הן אזור דינמי, שנמצא בתנועה מתמדת; ובנוסף, מרושת בכלי דם רבים - יש לחזור על הטיפול בתדירות גבוהה יותר, לעומת הזרקות באזורים אחרים בפנים. טיפול טוב ונכון ועם חומרים איכותיים, משמר את התוצאה למשך 6-10 חודשים.

האם הטיפול כרוך בכאבים?

אחד האזורים הרגישים בפנים הוא השפתיים והעור שמסביב לשפתיים. כדי למנוע את הכאב בשעת ההזרקה, ישתמש הרופא באחת משלוש שיטות האלחוש הבאות:

משחה מאלחשת - נמרחת על האזור לפני הטיפול ומרדימה את האזור.

זריקת אלחוש - זריקת ההרדמה המוכרת מטיפולי השיניים - משמשת גם בטיפולים אלה. הרופא מזריק לאזור השפתיים חומר מאלחש; וכאשר המקום רדום, הכנסת הקנולה עם החומצה ההיאלורונית לא תהיה מלווה בכאבים.

ספריי קור - הספריי מקפיא את אזור הטיפול; ובכך - מאלחש אותו. שיטת האלחוש נבחרת על ידי הרופא, לפי נתוני וצרכי המטופלת.

האם ישנן תופעות לוואי להזרקה?

בשל העובדה שהשפתיים הן אזור רגיש יחסית, בימים הראשונים לאחר הטיפול עלולות להיווצר תופעות לוואי: נפיחות, בצקת ושטפי דם. כל אלה חולפים תוך ימים ספורים - ואז ניתן להבחין בתוצאה הסופית: שפתיים מלאות, סימטריות, חלקות ובעלות מראה צעיר ורענן.

מומלץ לנשים שסובלות מהרפס לקבל טיפול תרופתי מונע, בימים שלפני הטיפול - שכן הטיפול עלול לעורר התפרצות.

האם יש חשש להזרקת יתר, שתיצור מראה שפתיים מנופח מדי ובלתי טבעי?

התוצאה הסופית תלויה באיכות ובכמות החומר שהרופא מזריק. למעשה, כשהטיפול נעשה על ידי רופא מקצועי ואחראי, השאיפה היא להגיע למראה רענן אך טבעי. החומצה ההיאלורונית מאפשרת להשיב את מראה השפתיים לקדמותו או להשיג נפח מעודן והרמוני - ולא ליצור מראה זר, שאינו משתלב עם המראה הכללי של הפנים.

לסיכום: עיצוב ומילוי שפתיים, באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית - הינו טיפול פשוט ובלתי פולשני. החומר מוזרק לרוב באמצעות מחט דקה (קנולה), תחת השפעת אלחוש מקומי. ההתאוששות מיידית, עם תופעות לוואי קלות (נפיחות, בצקות ושטפי דם מקומיים). עם חלוף התופעות, כעבור מספר ימים - ניתן יהיה להבחין במראה החדש והרענן של השפתיים.

ד"ר שירה אליאב

סייעה בהכנת הכתבה: שרית שיר, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום