יד ענוגה: הצערת עור הידיים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

נהוג לומר כי עור גב כף היד "מסגיר" את גילנו האמיתי. הושיטו יד לנעורים: בעזרת טיפול פשוט, מהיר ויעיל - ניתן לזכות מחדש ביד צעירה ועדינה

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2307018 (מספר מקשר)

באופן טבעי, רקמת השומן התת-עורי באזור גב כף היד, שמשתרע בין שורש כף היד לשורשי האצבעות, הולכת ומידלדלת במהלך ההזדקנות. כתוצאה מכך, נוצרות "גבעות" באזור גידי האצבעות ומתהווים שקעים בין הגידים.

תופעה זו רווחת מאוד, בעיקר בקרב אנשים העוסקים בעבודות כפיים או בתחומי אמנות ואומנות (סריגה או פיסול, למשל) ומושפעת בין היתר מהרגלי העישון של המטופל, הגנטיקה שלו ועוד.

מראה גב כף היד יכול להסגיר את הגיל שלנו בקלות, גם אם אזורים אחרים בגופנו כלל לא הושפעו משיני הזמן. כך, לדוגמה: ישנן לא מעט נשים, בעלות מראה עור פנים נהדר, הסובלות מאובדן משמעותי של נפח באזור גב כף היד. הטיפול האפקטיבי והמהיר ביותר לבעיה זו - מבוסס על הזרקת חומצה היאלורונית, לאזור גב כף היד.

הזרקת חומצה היאלורונית לגב כף היד - טיפול פשוט וקצר. צילום: שאטרסטוק
הזרקת חומצה היאלורונית לגב כף היד - טיפול פשוט וקצר. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצע הטיפול?

אחד היתרונות של הטיפול, המבוסס על הזרקת חומצה היאלורונית לאזור גב כף היד - בא לידי ביטוי בכך שמדובר בטיפול פשוט מאוד וקצר מאוד. בפגישה הטיפולית הראשונה, הרופא בוחן את אזור גב כף היד של המטופל, משוחח איתו מספר דקות, מצלם מספר תמונות - שישמשו כבסיס להשוואה בפגישות הבאות, מורח חומר חיטוי וחומר מאלחש באזור ההזרקה - ולאחר מכן מבצע את ההזרקות. סך הכול, התהליך נמשך לכל היותר רבע שעה.

כלומר: מדובר בטיפול המכונה בז'רגון המקצועי, "Office Treatment"; כלומר: טיפול שניתן לעבור בזמן הפסקת הצהריים - ולאחר מכן לשוב למשרד. הטיפול אינו דורש כל הכנה מוקדמת; לאחר הטיפול, המטופל יכול לשוב לפעילות מלאה - ללא שום הגבלות מיוחדות. כמו כן, ההזרקה אינה גורמת לכאבים ואינה כרוכה באי נוחות מסוג כלשהו למטופל.

ישנן שתי שיטות עיקריות, שבהן ניתן לבצע את ההזרקות: הזרקה ישירה והזרקה באמצעות קנולות. בדרך כלל, טיפול הבחירה יכלול שימוש בקנולות - הממזערות את הסיכון לשטפי דם, דימום וכאבים. יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם יבחר הרופא להשתמש בהזרקות ישירות. הכוונה היא למקרים שבהם, למשל, המטופל סובל ממחלה של רקמת חיבור; מצבים שבהם ישנם עיוותים מסוימים בידיים ועוד.

כמה טיפולים צריך לעבור, עד להשגת האפקט הרצוי?

בדרך כלל, יש להמתין מספר שבועות - עד שניתן יהיה להבחין בהשפעת הטיפול על מראה גב כף היד. אי לכך, פרוטוקול הטיפול כולל פגישה ראשונית - ולאחר כחודש פגישה נוספת, שבה בוחנים את ההשפעה ומחליטים האם יש צורך לבצע הזרקות נוספות או לא.

במקרים שבהם המטופל סובל מאובדן משמעותי של נפח, יהיה צורך להזריק כמות גדולה יחסית של חומר. מאחר שהזרקה של כמות גדולה בטיפול אחד אינה מומלצת, נהוג במקרים אלה לפצל את הטיפול לשני מפגשים.

כל כמה זמן יש לחזור על הטיפול?

החומצה ההיאלורונית היא חומר טבעי הקיים בגופנו, שריכוזו בגוף הולך ומידלדל - לאורך תהליך ההזדקנות. מכיוון שמדובר בחומר טבעי, במהלך הזמן הוא נספג ונעלם - ולכן יש לחזור על הטיפול, אחת למספר חודשים. לאור זאת, לאחר שהשלב הראשון של הטיפול מסתיים, המטופל מונחה להגיע לפגישה נוספת תוך חצי שנה, לצורך "טיפול תחזוקה".

משך הזמן החולף בין טיפול לטיפול משתנה - ממטופל למטופל. לדוגמה: מטופלים העוסקים בעבודות כפיים, יזדקקו לטיפולי תחזוקה בתדירות גבוהה יותר, בהשוואה לאנשים שאינם עוסקים בעבודות כפיים, שיזדקקו לטיפולים בתדירות נמוכה יותר. כמו כן, ככל שהמטופל סובל מאובדן משמעותי יותר של נפח בתחילת הטיפולים, כך (ככל הנראה) תדירות טיפולי התחזוקה הדרושים - תהיה גבוהה יותר.

באילו מקרים מומלץ לשלב את הטיפול עם טיפולים אחרים?

טיפולי ההזרקות לאזור גב כף היד, מאפשרים לנו ליהנות מעור מוצק יותר ומראה צעיר יותר של אזור גב כף היד, הודות למילוי הנפח, שאבד במהלך השנים. יחד עם זאת, הטיפול אינו מסוגל לפתור בעיות פיגמנטציה או להעלים כתמי שמש.

לכן, במקרים שבהם המטופל סובל הן מאובדן נפח והן מבעיות פיגמנטציה, יתכן שיומלץ לו לעבור -בנוסף לטיפולי ההזרקה - טיפול נוסף כמו טיפול לייזר או פילינג.

למרות זאת, באופן כללי, כשמשווים בין טיפולי ההזרקות לכל טיפול אסתטי אחר המבוצע באזור גב כף היד, כטיפול יחיד - אין ספק שלטיפולי ההזרקות יש יתרון ברור, על כל שאר הטיפולים.

מה משפיע על מראה אזור גב כף היד?

ישנו מגוון רחב של גורמים, המשפיעים על מרקם, גוון ונפח העור - באזור גב כף היד. לצד הגנטיקה ורמת העומס המופעלת על האזור באופן יומיומי, גם מידת החשיפה לשמש משפיעה על מרקם ועובי העור.

לכן, כדי להאט את תהליך ההזדקנות של העור באזור זה, מומלץ לזכור שלפני החשיפה לשמש, יש למרוח קרם הגנה - גם באזור גב כף היד. בנוסף, העור באזור זה מושפע מחשיפה למגוון חומרים. אי לכך, ניתן לראות הזדקנות מואצת של אזור גב כף היד בקרב אנשים החשופים באופן יומיומי לחומרים כימיים כמו דטרגנטים כאלה ואחרים (למשל: עובדי ניקיון או שוטפי כלים).

ההשפעה של החומרים השונים על אזור גב כף היד משתנה, בהתאם לרמת החשיפה - אבל משתנה גם בהתאם לרמת הרגישות לחומרים השונים. למשל: ישנם אנשים רגישים מאוד לחומרים, שמהם מייצרים סוגים שונים של כפפות; בעוד שעבור אחרים, השימוש בכפפות יכול דווקא לסייע בהאטת תהליך ההזדקנות של אזור גב כף היד.

מעבר לכל זה, כפי שציינו לעיל - להרגלי העישון יש השפעה משמעותית ביותר, על אזור גב כף היד: עישון סיגריות משפיע לרעה הן על מרקם העור באזור זה, הן על הפיגמנטציה והן על נפח גב כף היד.

הזדקנות מואצת של כף היד נגרמת כתוצאה מחשיפה לחומרים כימיים. צילום: שאטרסטוק
הזדקנות מואצת של כף היד נגרמת כתוצאה מחשיפה לחומרים כימיים. צילום: שאטרסטוק

האם ניתן, באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית, לטפל בעור נפול באזור הזרועות?

הטיפול היעיל ביותר, לבעיית העור הנפול באזור הזרועות והמרפק - הינו ניתוח להסרת עודפי עור. יחד עם זאת, במקרים המוגדרים כקלים עד בינוניים - ניתן בהחלט לטפל באמצעות הזרקות חומצה היאלורונית.

עור נפול באזור הזרועות והמרפק נחשב תופעה נפוצה מאוד, בעיקר בקרב אנשים שהפחיתו ממשקלם, אנשים שהפסיקו לבצע פעילות גופנית ועוד. באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית לאזור הזרוע והמרפק, ניתן למצק את העור הנפול ולהשיב את המראה הצעיר שאפיין בעבר את העור.

כדי שניתן יהיה להבין האם אפשר לטפל במראה העור באזור הזרוע והמרפק, באמצעות חומצה היאלורונית, או שמא טיפול הבחירה הוא ניתוח פלסטי - יש לפנות כמובן לפגישת ייעוץ, לרופא המתמחה בטיפולים אסתטיים.

יש יתרונות רבים לטיפולי הזרקות, על פני הפתרון הכירורגי. בין היתר, ההתאוששות וההחלמה מהירים יותר, תופעות הלוואי זניחות לחלוטין - ומובן שמדובר גם בטיפול שעלותו נמוכה יותר, באופן משמעותי.

תדירות הטיפולים משתנה ממטופל למטופל - אך על פי רוב, ההזרקות הראשוניות יתבצעו בשניים עד חמישה טיפולים, שיתפרשו על פני שנה אחת; ולאחר מכן, יידרשו טיפולי תחזוקה - אחת לשלושה חודשים עד שישה חודשים.

לסיכום: באמצעות הזרקות חומצה היאלורונית, ניתן "להחזיר עטרה ליושנה", לשוות לאזור גב כף היד מראה צעיר ומוצק יותר ולטפל בבעיות של עור רפוי ונטול נפח. כמו כן, ניתן לטפל באמצעות חומצה היאלורונית במקרים קלים עד בינוניים של עור נפול באזור הזרוע והמרפק. טיפולי ההזרקה אינם כרוכים בכאבים או באי נוחות, עלותם נמוכה (יחסית לטיפולים האסתטיים האחרים, המבוצעים באזורים אלה); ובנוסף, הטיפולים קצרים מאוד ואפקטיביים ביותר.

ד"ר ברנרדו שטראוס הוא מומחה לרפואת משפחה, בעל מרפאה פרטית לטיפולים אסתטיים.

סייע בהכנת הכתבה: עודד פשטצקי, כתב Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום