דיאטה ים-תיכונית והפריה חוץ גופית

(0)
לדרג

עוברת טיפולי IVF? מחקר חדש מצא כי הקפדה על דיאטה ים-תיכונית עשויה להביא לעלייה בשיעורי הצלחת טיפולי הפריה חוץ גופית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הקפדה על דיאטה ים תיכונית עשויה להביא לעלייה משמעותית בסיכויי ההצלחה של טיפולי הפריה חוץ גופית להפריה ולידת תינוק חי, כך מדווחים חוקרים מיוון במאמר שפורסם בכתב העת Human Reproduction.

החוקרים בחנו את הרגלי התזונה של 244 נשים לא-שמנות, בגילאי 22-41 שנים, אשר השלימו מחזור ראשון של טיפולי הפריה חוץ-גופית באתונה. הנשים השלימו שאלונים להערכת תדירות צריכת קבוצות מזון מסוימות במהלך חצי השנה האחרונה. המשתתפים דורגו בין 0 ועד 55 נקודות, כאשר ציונים גבוהים יותר מעידים כי הרגלי התזונה שלהם תאמו יותר לדיאטה ים תיכונית. המשתתפות חולקו לשלוש קבוצות.

מהתוצאות עולה כי 50% מהנשים בקבוצת הציון הגבוה ביותר הרו, זאת בהשוואה ל-29% מהנשים עם הציון הנמוך ביותר. תמונה דומה תועדה כאשר החוקרים בחנו את תוצאות ההיריון, כאשר שיעור לידות חי היה הגבוה ביותר באלו עם הציון הגבוה ביותר עמד על 48.8%, לעומת 26.6% באלו עם הציון הנמוך ביותר.

בקרב נשים מתחת לגיל 35 שנים, שיפור של חמש נקודות במדד זה לווה בעליה של פי 2.7 בסיכוי להריון מוצלח ולידת חי.

למרות שלא זוהה קשר בין הריונות מוצלחים ולידות חי ובין הרכב התזונה בקרב אלו מעל גיל 35 שנים, החוקרים מציעים כי שינויים הורמונליים וזמינות כמות קטנה יותר של ביציות מיסכו את ההשפעה של הדיאטה.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום