מדיוסטאר: הסרת שיער בלייזר

(2)
לדרג
תוכן מקודם

גברים ונשים רבים מרגישים שעירים מדי. בעבר, הטיפולים להסרת שיער הגוף היו מפרכים וכואבים. כיום, בעזרת החידוש הטכנולוגי, דור חמישי של הלייזר מדיוסטאר, ניתן להסיר את השיער ללא כאב ובמהירות. צרכנות רפואית

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2311241 (מספר מקשר)

טיפולי לייזר להסרת שיער הם פתרון נוח ויעיל, עבור כל מי שמבקש להיפרד מהשיער המיותר. התחום הפך לפופולרי במיוחד, נוכח הצורך להשתחרר משיער הגוף הטורדני.
בעבר, האפשרויות שעמדו בפני גברים ונשים - היו: גילוח, מריטה בשעווה (אאוץ'...) ודרכים נוספות מייגעות וכואבות הדורשות תחזוקה קבועה. טיפול להסרת שיער בלייזר שחרר אותם מטיפולים אלה - ושיפר את איכות חייהם.

מהו מכשיר "מדיוסטאר"?

"מדיוסטאר" הוא מכשיר לייזר להסרת שיער שהגיע לישראל מגרמניה, לפני מספר חודשים; המכשיר פועל עם טכנולוגיית DoublePulse, המשלבת שני אורכי גל. כך, ניתן לטפל במגוון רחב של גווני עור - וזקיקי שערה מוסרים. זו הפעם הראשונה, שניתן לטפל בהסרת שיער עבור בעלי עור כהה. חשוב להבין, כי במכשירים מתקדמים פחות לא ניתן לטפל בעור כהה.

מדיוסטאר הוא בין המכשירים העוצמתיים, המהירים והיעילים ביותר הקיימים כיום בתחום. למכשיר עוצמה גבוהה של ג'אול. משמעות הנתון הזה היא כי למכשיר יכולת חדירה גם לרקמות עור עם זקיקי שערה עמוקים. למעשה, אין מכשירים רבים בעולם עם טכנולוגיות מתקדמות כמו המדיוסטאר.

למדיוסטאר מהירות טיפול חסרת תקדים: הוא מסוגל לייצר בכל שניה עד 12 פולסים. הוא גם בעל שטח פנים גדול, ולכן בזמן קצר הוא מכסה שטחים גדולים בעור. למשל: טיפול להסרת שיער חזה ובטן לגבר יסתיים תוך מספר דקות. במילים אחרות, המכשיר יעיל מאוד ומהיר מאוד.


 למדיוסטאר מהירות טיפול חסרת תקדים. צילום: שאטרסטוק

למדיוסטאר מהירות טיפול חסרת תקדים. צילום: שאטרסטוק

מעבר ליתרונות הברורים האלה, האם יש יתרונות נוספים למכשיר?

המכשיר הוא דור חמישי של מכשירי לייזר, להסרת שיער . בתוך ה"ראש" של המכשיר, יש אבן ספיר, הגורמת לשטח הפנים של הידית להיות בטמפרטורה 3 מעלות. כך, מופחתים באופן משמעותי הסיכונים והחשש מהופעת אדמומיות במהלך הטיפול.

איך מתבצע הליך הטיפול?

למכשיר "מדיוסטאר" יש שתי ידיות: ידית אחת קטנה, עדינה וממוקדת - שמיועדת לטפל בכל אזור הפנים. בזכות הידית הזו, ניתן להסיר את השערות באוזניים, בלחיים ובאף. אצל נשים, ניתן לטפל באזורים עדינים: שפם, סנטר, פאות וצוואר.

הידית השנייה והמרכזית, המטפלת בגוף, היא בעלת הראש הגדול ביותר, מבין כל המכשירים בשוק, 9.12 סנטימטר, המאפשרת לבצע טיפול מהיר ויסודי. בין טיפול לטיפול, חובה להמתין לכל הפחות חמישה שבועות. משך זמן זה נדרש כדי לשמור על יעילות הטיפול.

האם למכשיר יש כל האישורים הנדרשים, מהרשויות השונות?

אכן, למכשיר יש כל האישורים הנדרשים: אישור FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי); אישור של ה-CE (תקן איכות של האיחוד האירופאי); ואישור של משרד הבריאות הישראלי (אישור אמ"ר - אביזרים ומכשירים רפואיים).

מה ההבדל בין מכשיר "מדיוסטאר" לבין מכשיר אינפרא או מכשיר IPL?

עוצמת ומיקוד האור מהווים את ההבדל העיקרי בין לייזר ל-IPL, בלייזר עוצמת האור ממוקדת, ומאפשרת תוצאות מדויקות ועוצמתיות יותר, ב-IPL האור מתפזר, ועוצמתו נחלשת עם הזמן, ולכן התוצאות פחות ממוקדות. זו גם הסיבה שנדרשים יותר טיפולים במכשיר ה-IPL כדי להגיע לתוצאות זהות באמצעות מכשיר הלייזר, המדיוסטאר.

הבדל משמעותי נוסף: מכשירי לייזר מופעלים בפיקוח רפואי, בעוד שה-IPL מופעלים במכונים קוסמטיים על ידי קוסמטיקאיות. בנוסף, המדיוסטאר משווק בארץ ע"י משווק מורשה.

מהם החסרונות של מכשיר "מדיוסטאר", ככל שישנם חסרונות?

ה"חיסרון" של המכשיר: הלקוח צריך להיות נחוש בהחלטתו כי הוא אינו מעוניין בשיער, מכיוון שלאחר הטיפול, השיער לא יצמח חזרה. חשוב לברר לפני תחילת טיפול שהמטופל אמנם רוצה להיפרד מהשיער. בנוסף, המכשיר לא יכול לבצע טיפול לאנשים עם שערות לבנות. זאת מכיוון, שהלייזר יודע לפגוע בפיגמנטציה של השערה, והיות ובשיער לבן אין פיגמנט של צבע - הלייזר אינו יעיל במקרים אלו.

במהלך הטיפולים, הסרת השיער אינה אחידה ונוצרים בגוף אזורים עם שיער דליל ואזורים של התקרחות. ישנם מקרים נדירים של אדמומיות לאחר הטיפול.
ההבדל בין טיפולי הסרת השיער השונים: גילוח, שעווה, אפילציה ולייזר. צילום: שאטרסטוק

ההבדל בין טיפולי הסרת השיער השונים: גילוח, שעווה, אפילציה ולייזר. צילום: שאטרסטוק

חשוב לדעת

ישנן התניות אותם חייב המטופל ליישם. למשל: אסור להשתזף, אסור לרחוץ במים רותחים (לדוגמה: ג'קוזי, מעיינות מים חמים או סאונה) או לרחוץ בבריכה - 24 שעות לאחר טיפול. יחד עם זאת, אין בעיה להתרחץ במקלחת ביתית עם מים חמים.

לסיכום: כאשר מדובר בגוף שלנו, עדיף לא להתפשר - ולבחור בטוב ביותר. הסרת שיער בלייזר, על ידי מכשיר "מדיוסטאר" הינה תהליך קצר, יעיל וללא כאבים.

 ד"ר אלכסנדר דניאלוב הוא מנהל הקליניקה להסרת שיער "רוזס קליניק" בראשון לציון.

סייע בהכנת הכתבה: רועי אלפסי, כתב zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום