הכל על למינייט "פלאטין פוליה"

(1)
לדרג
תוכן מקודם

משתוקקים לחיוך מושלם? למינייט (ציפוי חרסינה) היא שיטה שתוכל לספק לכם שיניים צחורות ויפות. במסגרת שיטה זו, למינייט מסוג "פלאטין פוליה" - הוא הבחירה המנצחת

טיפולי שיניים
077-2311260 (מספר מקשר)

ברפואת השיניים האסתטית, נרשמו בעשורים האחרונים הישגים משמעותיים. אחד ההישגים הבולטים - שיטת הטיפול המכונה "למינייט", המאפשרת לכסות את השיניים בעזרת ציפויי חרסינה.

ציפויי חרסינה מאפשר להתמודד עם פגמים אסתטיים בשיניים, לחסוך טיפול אורתודונטי יקר וממושך ולהימנע מטיפולים להלבנה ולטיפוח החיוך. התרומה של שיטת למינייט לאפשרות להגיע לחיוך מושלם היא תרומה אדירה, אך על מנת לממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בה - חשוב לבחור נכון.

כשמדובר בציפוי שיניים - מה יש לבחור?

אנשים רבים מניחים, בטעות - כי כל טיפול לציפוי שיניים הוא טיפול למינייט איכותי ועתיר יתרונות. למעשה, הם אינם מודעים לעובדה בסיסית וחשובה: בישראל מיישמים שלוש שיטות שונות של למינייט, שרק לאחת מהן יתרונות מובהקים ורבי חשיבות. זוהי שיטת הלמינייט "פלאטין פלייה".

על מנת ליהנות מפתרון איכותי וארוך טווח לבעיות אסתטיות של השיניים, חשוב מאד לבחור בשיטת הלמינייט האידאלית - ולא להתפשר. כדאי לבצע בחירה חפה מטעויות (נפוצות...) - של טיפול ציפוי חרסינה לשיניים.
למינייט "פלאטין פוליה" דק יותר מכל למינייט אחר. צילום: שאטרסטוק למינייט "פלאטין פוליה" דק יותר מכל למינייט אחר. צילום: שאטרסטוק

מהן הטעויות הנפוצות בטיפול למינייט לשיניים?

מטופלים רבים נוטים לעשות אותה טעות, בנוגע לציפוי חרסינה לשיניים - והם צפויים להתחרט בהמשך הדרך. מומלץ בהחלט למנוע מראש את הטעות: אותם מתרפאים בוחרים לבצע טיפול ציפויי שיניים מחרסינה באופן "עיוור" - ולא בוחרים מראש בשיטה מסוימת לציפוי שיניים, שהיא, כאמור, השיטה האידאלית שיטת למינייט "פלאטין פלייה".

מה עשוי לגרום להעדפה של שיטה אחת לציפוי שיניים על פני שיטה אחרת?

רבים מהמטופלים מתמסרים לידיו של רופא השיניים ומיישמים את המלצותיו, משום שאינם מודעים לכך שיש יותר משיטה אחת לציפוי שיניים; או שהם סומכים על רופא השיניים שלהם בצורה עיוורת - ומיישמים את השיטה שהוא ממליץ עליה, מבלי לקחת בחשבון שייתכן כי המלצתו נגועה בשיקולים זרים (למשל: זו השיטה היחידה שהוא מכיר).

טעות נפוצה אחרת היא של מטופלים שדווקא מודעים לכך שיש יותר משיטה אחת לביצוע למינייט, אבל הם מפעילים שיקולים לא ענייניים בעת בחירת השיטה, מבלי להיות מודעים ליתרונות של שיטה אחת על פני שיטות אחרות; ומבלי להיות מודעים למחיר הכרוך בבחירתם.

דוגמא נפוצה ומצערת להתנהלות זו - מתן משקל יתר לשיקול הכלכלי: מטופלים מחפשים לחסוך בטווח הקצר; ולפיכך בוחרים בשיטת למינייט "זולה" יותר. החיסכון במחיר אולי מקל על הכיס בטווח המידי, אך בטווח הארוך - מדובר בטעות איומה, שכן טיפול שיניים אסתטי הוא בהחלט לא המקום הנכון לפשרה. החיסכון היחסי במחיר איננו שווה את ההבדל בין תוצאות הטיפולים, בשיטות השונות של למינייט.

מהן שיטות הלמינייט הקיימות בישראל?

בישראל מבוצעים בשנים האחרונות שלושה סוגים של טיפולי למינייט. ההבדל בין סוגי הטיפולים - טמון בסוג החומר, בו משתמשים לשם ציפוי השן. בכל שיטות הלמינייט, הכוונה זהה - על השיניים הקיימות, מלבישים ציפוי מחומר מסוים. הציפוי מכסה על מגוון פגמים אסתטיים בשיניים.

מהן הבעיות האסתטיות שניתן להתגבר עליהן, באמצעות טיפול למינייט?

ניתן להתגבר על בעיות אסתטיות רבות בעזרת טיפול למינייט: כתמים בשיניים, עששת, שיניים עקומות, שיניים בולטות, רווחים בין השיניים, שיניים שבורות, שיניים באורך בלתי אחיד, שיניים "בלתי סדירות", שיניים צהובות, שיניים עם הבדלי גוון ועוד פגמים אסתטיים הפוגעים במראה החיוך.

מתי חיוך נחשב לחיוך אסתטי?

חיוך לבן, בו קיימת הרמוניה בין הצבע והמנח של כל השיניים בקדמת הפה (השיניים שנחשפות בעת החיוך) - נחשב חיוך אסתטי. כאשר יש פגם מסוים, ציפוי החרסינה המותקן מסתיר אותו - וכך מתקבל "חיוך הוליוודי".

מהם ההבדלים בין סוגי הלמינייט השונים?

כאמור, ההבדל בין סוגי הלמינייט הקיימים הינו סוג החומר בו נעשה שימוש, לשם יצירת הציפוי שיותקן על השיניים. איכות החומר, הרכבו ומאפייניו - משפיעים על אופן הטיפול, על איכותו ועל תוצאות הטיפול האפשריות. באופן חד וגורף, ניתן להגיד כי ציפוי למינייט בשיטת "פלאטין פוליה" הוא הטיפול המומלץ ביותר, בהיותו עתיר יתרונות.

מהי שיטת הלמינייט "פלטין פוליה"?

למינייט "פלאטין פוליה" הינו החומר המשמש ליצירת כיסוי חרסינה לשיניים. כאשר חזית השן פגומה, ניתן ליצור חזית חדשה מחומר זה - ולהתקין את החזית על השיניים הפגומות הקיימות; וכך, לכסות על הפגמים.

כל מי שמעוניין לעבור טיפול ציפוי חרסינה לשיניים, צריך להכיר את השיטה הזו ולדעת כי היא קיימת וכי יתרונותיה רבים וברורים. הבעיה העיקרית היא שרק מעטים מטכנאי השיניים בישראל בוחרים לעבוד עם החומר הזה, שקיים בשוק 40 שנה (מבין חלוצי הלמינייט)., אך רק לאחרונה "היגר" לישראל; עובדה שמונעת מרבים מהמטופלים להיחשף לשיטה וליהנות ממלוא הפוטנציאל הגלום בה.
הציפוי נראה טבעי לחלוטין ו"חי". צילום: שאטרסטוק הציפוי נראה טבעי לחלוטין ו"חי". צילום: שאטרסטוק

מהם היתרונות של שיטת הלמינייט "פלאטין פוליה"?

מעבר ליתרונות של שיטת הלמינייט, המשותפים לכל סוגי הטיפולים - יש לשיטת הלמינייט "פלאטין פוליה" יתרונות נוספים.

יעילות גבוהה, חיסכון במשאבים

פעמים רבות, ציפוי החרסינה חוסך טיפול אורתודונטי ארוך ומייסר, שבסופו של תהליך - גם איננו יעיל. אנשים עם מרווחים בין השיניים, שבר בשיניים או שיניים עקומות נזקקים לטיפול אורתודונטי ארוך מאד, שתוצאותיו מתקבלות רק לאחר שנים ארוכות וסבל ממושך ("גשר" איננו אסתטי; השיניים מתיישרות רק אחרי שנים). מעבר לכל אלה, תוצאות הטיפול האורתודונטי אינן נשמרות: הנטייה של השיניים היא לחזור למצב הראשוני שלהן - ולפיכך תרומת הטיפול האורתודונטי למראה החיוך מוגבלת בזמן.

בשיטת הלמינייט "פלאטין פוליה", אפשר לטשטש ביעילות רבה הרבה יותר פגמים. זאת, משום שהחומר איכותי ואין בו שלבי עבודה רבים. כך, ניתן לכסות באמצעות החומר על פגמים "רציניים" ומשמעותיים יותר, בהשוואה לסוגי למינייט אחרים.

שרידות גבוהה

מדובר בחומר קרמי חזק מאד, השורד בפה לאורך זמן - ואיננו נפגע בעקבות חשיפה לרוק וללחצים מכניים בסביבת הפה והשיניים. החומר מצוי בשימוש בארצות הברית כבר ארבעה עשורים, פרק זמן המאפשר להתרשם מתפקודו ותגובותיו לאורך השנים. הניסיון מוכיח כי למינייט "פלטין פוליה" שומר לאורך זמן רב על סגולותיו ולא נשחק עם חלוף הזמן.

פגיעה מצומצמת בשן טבעית

למינייט "פלאטין פוליה" דק יותר מכל למינייט אחר. על מנת למקם על חזית השיניים ציפוי חרסינה, יש להשחיז את השן הקיימת. כאשר ציפוי החרסינה דק, נדרשת פחות השחזה של שן טבעית - ופחות פגיעה בשן טבעית. בסוגי למינייט אחרים, נדרשת השחזה וסילוק של מרבית השן, מה שהופך את הציפוי ל"כתר" - בעל מראה פחות טבעי ויותר מלאכותי.

לעובי המינימלי של החומר, יש יתרון חשוב נוסף: ניתן להשיג מראה יפה יותר, בזכות "חופש העבודה" עם הציפוי הספציפי מסוג זה. טכנאי שיניים המעבד ציפוי חרסינה לשיניים בונה את כיפות השן, על בסיס החומר. על מנת להגיע לגוון מסוים, הטכנאי עורם שכבות של חומר, על גבי בסיס זה. כדי שהתוצאה שתתקבל תהיה אסתטית, היא חייבת להיות לא רק בצבע הנכון והמדויק, אלא גם בעובי הנכון.

בשיטת "פלאטין פוליה", נקודת ההתחלה מצומצמת - ולפיכך מאפשרת הרבה יותר חופש לעבוד ולערום על הבסיס שכבות צבע, מבלי שעובי השן יפגע; ומבלי שהשן המצופה תהיה בולטת וחריגה. חשוב לזכור כי חלל השן מאד מוגבל - ואם מתחילים כשעובי הבסיס גדול, כמו בלמינייט אחר, הרי שמוגבלים ביכולת להגיע לתוצאה מיטבית. כשמדובר בלמינייט "פלאטין פוליה", בסיס הציפוי קטן - ובסיום הטיפול מתקבלת שן עם ציפוי בעובי 0.3 מ"מ עד 0.7 מ"מ; בשאר השיטות, יש להגיע לעובי של עד פי 2 - לצורך הגעה לגוון מדויק.

תוצאות אסתטיות מנצחות

כל היתרונות הללו תורמים ליעילות גבוהה מאד של טיפול הלמינייט "פלאטין פוליה": הציפוי בצבע הולם יותר, איננו גס ובולט - אלא נראה טבעי לחלוטין ו"חי" (פחות "פלסטי" ומלאכותי, יחסית לציפויים אחרים). כמו כן, התוצאות נשמרות לאורך זמן - משום שהחומר בו משתמשים דוחה כתמים.

בריא יותר

ציפוי הלמינייט מסוג "פלאטין פוליה" תורם לבריאות הפה, מאחר שאיננו פוגע בבריאות החניכיים.

לסיכום: ציפוי שיניים למינייט הוא טיפול איכותי, המאפשר להתגבר על שלל פגמים אסתטיים בשיניים - ולהעניק למטופל חיוך מושלם. כדי לממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בציפויי חרסינה לשיניים, כדאי לבחור בשיטת הלמינייט "פלאטין פוליה", שיתרונותיה הרבים הופכים אותה לשיטה המדויקת, היעילה והכדאית ביותר - בהשוואה ליתר שיטות הלמינייט ש"עשו עלייה" לישראל.

מרפאת נטורל אסטתיק דנט, היא מרפאה המתמקדת בציפויי למינייט לשיטת פלאטין פוליה.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום