הוסדר מקצוע הפודיאטריה בישראל

(0)
לדרג

מהן הפעולות המותרות לפדיאטור בישראל? היום הושלם תהליך הסדרת העיסוק במקצוע הפודיאטריה, וכתוצאה מכך יזכה המקצוע להכרה ולפיקוח של משרד הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (14.2) תקנות שהגיש משרד הבריאות, המפרטות מהן הפעולות המותרות לפודיאטור ופודיאטור מנתח. בכך הושלם תהליך הסדרת המקצוע, העוסק באבחון וטיפול בבעיות רפואיות של כף הרגל והקרסול. כתוצאה מכך יזכה המקצוע להכרה ופיקוח של משרד הבריאות, ולקביעת סטנדרטים טיפוליים. העוסקים במקצוע יקבלו רישיון ישראלי ועולים חדשים, אשר עסקו בו בארץ מוצאם, יוכלו להשתלב בעבודה בישראל. כמו כן, בתי החולים יוכלו להעסיק פודיאטרים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), קרא בדיון למשרד הבריאות לפעול על מנת שייפתח בישראל מוסד לימודי למקצוע: "מדוע צריכים הסטודנטים להרחיק עד אירופה וארה"ב? אין סיבה שלא ייפתח בישראל בית הספר הראשון במזרח התיכון לרפואת כף רגל".

עם זאת, ח"כ אלאלוף וח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), מחו על אי הכללת מקצוע הפודולוגיה, בו מתמחים בעיקר עולים מצרפת, בתקנות.

עו"ד אדוה גואל מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות ציינה כי מדובר במקצוע שונה, וההכרה בו נמצאת בתהליך נפרד.

עוד אלאלוף הודיע כי בתחילת חודש אפריל יתקיים דיון בנושא, ואמר: "זו התעללות בעולים מצרפת. יש גבול. אי אפשר לנטוש קבוצה שלמה בצד הדרך. יש דרישה לטיפולים האלה". אלאלוף קבע כי בדיון הבא יציג משרד הבריאות תכנית מעשית הכוללת לוחות זמנים קצרים לצורך הכרה במקצוע הפודולגיה.

יו"ר אגודת הפודיאטרים והפודולגים בישראל, קרולין צמח, דרשה לאשר לפודיאטרים מתן מרשם לתרופות: "כרגע אנחנו לא רשאים לרשום אפילו פולידין למטופל. זה מטרטר לחינם מטופלים, שרבים מהם קשישים". עו"ד גואל ציינה כי לצורך כך יש לשנות את תקנות הרוקחות.

ח"כ אלאלוף אמר בתגובה: "משרד הבריאות עובד קשה ומשקיע, אבל לא ייתכן שלא נאשר את כל הדרוש באופן מסודר ובמיקשה אחת, עם לוחות זמנים ברורים. על משרד הבריאות להביא בפני הוועדה את כל תיקוני החקיקה הנדרשים על מנת להקל על המטופלים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום