יופי לדעת: רפואה אסתטית

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כל מה שצריך לדעת על טיפולים אסתטיים להצערת עור הפנים ללא התערבות כירורגית ועל בחירת הרופא המטפל רגע לפני קבלת החלטה חשובה זו

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2311044 (מספר מקשר)

טכניקות חדשות בתחום הרפואה האסתטית מביאות למהפכה של ממש במאבק נגד סימני ההזדקנות והצערת עור הפנים ללא התערבות כירורגית וללא סכין מנתחים. לפני שמקבלים החלטה חשובה זו, כדאי ללמוד את הנושא לעומק ולהפקיד את הפנים רק בידי הרופא המקצועי ביותר, שעליו תוכלו לסמוך בעיניים עצומות.

מהי רפואה אסתטית?

רפואה אסתטית היא מונח המתייחס לכל הפרוצדורות הרפואיות המיועדות לשיפור המראה החיצוני, שביעות הרצון ותחושת הביטחון של המטופל.

בטכנולוגיות העכשוויות לרפואה האסתטית יכולת להשיג, באמצעות הליכים שאינם כירורגים במהותם, תוצאות מעולות, מהירות לביצוע וכמעט ללא תקופת החלמה (DownTime).

הרפואה האסתטית נותנת מענה למטופלים שאינם מסתפקים במצב בריאותי טוב, אלא שואפים למראה צעיר ורענן תוך מזעור ההשפעות הטבעיות של ההזדקנות.

ניתן להגיע למתיחת פנים מלאה ולמילוי נקודתי מושלם בעזרת הזרקות בלבד, ללא כאב. צילום: שאטרסטוק
ניתן להגיע למתיחת פנים מלאה ולמילוי נקודתי מושלם בעזרת הזרקות בלבד, ללא כאב. צילום: שאטרסטוק

כיצד נוצרים בעור קמטים?

קמטים הם חלק טבעי מתהליך ההתבגרות וההזדקנות. היווצרות הקמטים מואצת בדרך כלל באזורים חשופים לשמש ולסביבה כמו פנים, צוואר, גב הידיים והאמות. עם הזמן, העור הופך דליל ויבש יותר, אלסטי פחות, ומאבד מהנפח הטבעי. השפעות סביבתיות ופנימיות אלה גורמות במהלך החיים להופעתם של קמטים וקמטוטים. ישנם גורמים נוספים שעלולים לתרום להזדקנות מוקדמת של העור - כמו אורח חיים לא בריא, עישון, תזונה, גנטיקה וסוג העור.

מה ניתן כיום לשפר במראה הפנים באמצעות רפואה אסתטית?

באמצעות הרפואה האסתטית, תוך פרק זמן, ניתן לפסל את הפנים, ליישר קמטים, להדגיש את קו הלסת, להרים עצמות לחיים, להעלים קמטי עישון ועוד. תוצאות אלה ניתנות להשגה בדרכים שאינן מזיקות לגוף ולא פוגעות במראה הטבעי ובתחושה הרעננה. כך למשל, חומרי המילוי המבוססים על חומצה היאלורונית, מעניקים לעור מראה טבעי בזכות ההיאלורונן, חומר המצוי בגופנו אשר הולך ופוחת עם השנים.

מנגד, ישנם בשוק חומרים פחות ידידותיים לגוף, כגון סיליקון. חומרים מסוג זה אינם מותאמים לגוף ולא מצויים בו באופן טבעי. יתרה מכך, החומרים הללו נשארים סטטיים בגוף, וכתוצאה - מרגישים ונראים חריגים ביחס לשינויים הטבעיים החלים בעור.

טיפול רפואי נכון מתחיל בבניית תכנית טיפול הוליסטית, הכוללת מספר סוגי טיפולים ומותאמת אישית לעור המטופל ולתוצאה המבוקשת. הטיפול אינו נגמר בהכרח בקו הלסת. טיפול הצערה מקיף כולל התייחסות לצוואר ואף לאזור המחשוף וכפות הידיים.

במה שונה טיפול אצל רופא מומחה מטיפול קונבנציונלי של קוסמטיקאית?

הטיפול הרפואי חודר לעומקי שכבות העור ומטפל בו מבפנים. כך מגיעים לתוצאות טובות יותר המחזיקות לאורך זמן רב. החדירה לתוך שכבות העור העמוקות מגדילה את נפחה של הרקמה הרכה, ממלאה את הקמט ומעצבת את האזור המטופל עד למראה חלק וטבעי של הקמט.

כמובן שגם טיפול קוסמטי טוב יכול להגיע לתוצאות משביעות רצון, אך מכיוון שהוא משפיע על פני השטח בלבד ומוגבל ביכולתו לחדור לשכבות הפנימיות, הוא זמני והשפעותיו חולפות תוך זמן קצר.

מהם הדגשים עליהם יש לתת את הדעת לפני הבחירה ברופא המטפל?

לפני הבחירה ברופא יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

הרקע של הרופא - יש לוודא שהרופא שמבצע את הטיפול הוא בעל ידע וניסיון ספציפי בתחום הרפואה האסתטית, ובו הוא מתמחה.

איכות החומרים - חשוב לבדוק שהחומרים שנמצאים בשימושו של הרופא ומוזרקים לגוף מאושרים על ידי משרד הבריאות הישראלי, ה-CE האירופי וה-FDA האמריקני. בדרך כלל חומרים אלו יהיו יקרים יותר, אך גם כאלה שמעניקים מראה טבעי ורענן, שנבדקו לאורך שנים והוכחו כבטיחותיים ובעלי תוצאה איכותית וארוכת טווח.

הקפדה על שני פרמטרים אלה מונעת מפחי נפש ובעיות בריאותיות שעלולים להיות מנת חלקו של מטופל שנפל לידיו של רופא לא מקצועי ולא מהימן.

כמה זמן יש להמתין בין טיפול לטיפול?

כקו מנחה, ניתן לומר כי יש להמתין עד לירידה נראית באפקטיביות הטיפול ותוצאתו, בטרם מתחילים טיפול חדש. הקפדה על עקרון זה תמנע נסיגה בתוצאות וצורך לחזור על שלבי הטיפול. מטבע הדברים, ככול שבוחרים בחומר איכותי יותר, כך מתארך פרק הזמן שבין טיפול לטיפול.

באיזה גיל רצוי להתחיל בטיפולים להצערת העור?

אין גיל שנכון ומתאים לכולם להתחיל בו טיפולים. הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להיות קשוב לגוף ולפעול בהתאם לרצון ולצורך.

עם זאת, מחקרים מראים כי ככל שמקדימים להתחיל בטיפולים, המראה הצעיר הטבעי של העור והפנים נשמר, והטיפול הופך להיות משמר ויעיל במניעה ובעיכוב משמעותי של הליכי ההזדקנות.

לעומת זאת, טיפולים שמטרתם השבת מראה צעיר יותר, הם מעט יותר מורכבים. קל יותר לשמר מאשר לתקן.

איך יודעים שהגיעה העת לעבור טיפול אסתטי אצל רופא?

ראשית יש להבין מה מטרת הטיפול ומהי התוצאה הרצויה.

התשובה לשאלה זו משתנה מאדם לאדם, לפי הגנטיקה, אורח החיים והתחושות הסובייקטיביות. ככלל, ניתן לומר כי מרגע בו מתחילים להופיע קמטים ואובדן נפח/ברק בעור הפנים באופן שפוגע בהרגשה הטובה של האדם כלפי עצמו, זה המקום לבחון פנייה לייעוץ עם רופא מומחה. חשוב לזכור כי לרפואה האסתטית יכולת אמתית לשמר מצב קיים ולשמש כטיפול אנטי-אייג'ינג, ומכאן שטיפול מוקדם בגיל צעיר יותר יכול לשמר את מראה הפנים הטבעי לאורך השנים ולמנוע טיפולים מורכבים יותר בעתיד. יתרה מכך, לרפואה האסתטית יכולת אף לפסל אזורים בפנים כגון הדגשת קו הלסת, נפח לשפתיים ולעצמות לחיים, עיצוב האף ועוד - טיפולים אלו ניתן לעשות בכל גיל ולפי התחושה האישית.

פגישת הייעוץ מתחילה בשיחה בין הרופא לבין המטופלת. צילום: שאטרסטוק
פגישת הייעוץ מתחילה בשיחה בין הרופא לבין המטופלת. צילום: שאטרסטוק

מה קורה בפגישת הייעוץ אצל הרופא?

פגישת הייעוץ מתחילה בשיחה בין הרופא לבין המטופלת, במהלכה המטופלת מצביעה על האזורים שברצונה לשפר.

בשלב הבא של הפגישה יבנה הרופא בשיתוף עם המטופלת תכנית טיפול בהתאם לציפיות ולאפשרויות. תמיד רצוי שהרופא, לפני תחילת הטיפול, ילמד את הבעות הפנים ומבנה השרירים של המטופל.

רופא טוב ומקצועי ישאף תמיד להתערבות מינימלית וטיפול ממוקד ועדין. טיפול כזה יתאים בצורה האופטימלית למראה הטבעי של המטופל ויביא לתוצאות טובות יותר.

מדוע מספרם של הפונים לרפואה האסתטית הולך וגדל בהתמדה?

הרפואה היא אחד מתחומי המדע הזוכים לתקציבי המחקר והפיתוח הגבוהים ביותר. סכומים עצומים מושקעים מדי שנה בפיתוח טכנולוגיות, מכשור וחומרים שתפקידם לשפר את בריאותנו ולהיטיב את איכות חיינו ומראה עורנו. כיום, כשכולם שואפים לשמור על בריאות ועלומים, כמעט לכל אישה וגבר ניתן להשיב מראה פנים רענן ולחדש את הנפח והברק שאבדו עם חלוף השנים. בפועל, ולאור הטכניקות והתוצאות הטבעיות המתקבלות כיום, כשאישה רואה את החברה שלה נראית טוב ומרגישה טוב, היא מרשה לעצמה לרצות גם.

לסיכום: הרפואה האסתטית כיום מציעה מגוון נרחב של טיפולים ידידותיים וקלים שמביאים לתוצאות מעולות והשפעות לוואי מינימליות. עם זאת, חשוב מאד לזכור שטיפולי רפואה אסתטית צריכים להיעשות רק באחריות ובהמלצת רופא. כך נמנע מצב של טיפול יתר, שלא די שאינו תורם למראה המטופל, הוא אף עשוי לפגוע במראה הטבעי של הפנים ובהכרח יגרום למראה מעושה ומלאכותי.

ד"ר שירה אליאב - חברה מן המניין בארגון האמריקני היוקרתי לרפואה אסתטית Medicine A.A.A.M - American Academy of Aesthetic.

סייעה בהכנת הכתבה: שרית שיר, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום