טיפול חדשני: פילינג בעזרת לייזר

(8)
לדרג

הטיפול באמצעות לייזר מתקדם "במהירות האור" בתחומים רבים. תכירו את הלייזר הפרקציונלי: מכשיר חדשני שמסייע להעלמת אקנה, צלקות ופיגמנטציה

מאת: רשא פארס

מכשירי לייזר רבים ומגוונים רותמים את קרני הלייזר, לשם טיפול בעור הפנים. מכשירים אלה נמצאים בשימוש כבר מספר עשורים ויעילותם - בכל הקשור לשיפור מצב העור - כבר הוכחה זה מכבר.

תחום הרפואה האסתטית, שאיננו מפסיק להתפתח ולהתעדכן, רשם פריצת דרך נוספת והישג בלתי מבוטל, בזכות שדרוג מכשירי הלייזר השונים ופיתוח "הלייזר של המחר". תכירו: Fractional laser (לייזר פרקציונלי) - מסייע ביעילות רבה להצערת עור הפנים (באופן כללי); ולטשטוש והעלמת אקנה, צלקות אקנה ופיגמנטציה (בפרט).

מהו לייזר פרקציונלי?

מדובר במכשיר לייזר חדשני, המאפשר טיפול בלייזר בעור הפנים, תוך צמצום תופעות הלוואי של הטיפול.

החדשנות במכשיר הלייזר הפרקציונלי טמונה ביכולתו לסייע לטיפול בעור הפנים, תוך צמצום אי הנוחות והכאב הכרוכים בטיפול; זאת, לצד תוצאות יעילות וטובות יותר. ובנוסף: פחות סימנים וכאבים, במהלך תקופת ההחלמה בין הטיפולים.

יש לציין כי גם מכשירי לייזר פחות מתקדמים אפשרו לבצע הליך טיפולי דומה לתהליך הנעשה בעזרת הלייזר החדשני, אבל "מחיר" הטיפול (במונחי אי נוחות) היה גבוה יותר.


קרינת הלייזר יוצרת כוויה מבוקרת באזור המטופל. צילום: שאטרסטוק

קרינת הלייזר יוצרת כוויה מבוקרת באזור המטופל. צילום: שאטרסטוק

מה כולל טיפול בלייזר פרקציונלי?

טיפול לייזר בעור הפנים כולל מספר מפגשים, במהלכם נעשה שימוש במכשיר - כדי לשקם את עור הפנים ולטשטש אקנה, צלקות פוסט אקנה וכתמי פיגמנטציה. בכל אלה, מטפלים בעזרת אותו מכשיר חדשני. ההבדל בין טיפול לטיפול תלוי באורך קרני הלייזר (אורך משתנה).

הטיפול בלייזר הינו טיפול ממוקד, במסגרתו ישנה חדירה של קרני הלייזר - לשכבות העמוקות של העור, מבלי לפגוע בשכבות השטחיות העליונות של העור, באופן שמאפשר טיפול עומק נטול תופעות לוואי. למעשה, קרינת הלייזר יוצרת כוויה מבוקרת באזור המטופל, מה שמניע תהליך של קילוף העור (ולאחריו החלמה ושיקום).

כמו פילינג?

בדיוק. טיפול לייזר לעור הפנים מושתת על עקרון דומה לפילינג כימי - אלא שהטיפול בלייזר החדשני הינו מבוקר, ממוקד, פחות מסוכן וגורם לפחות תופעות לוואי. אורך קרני הלייזר מקביל לעומק הקילוף הנדרש. נוכח הדמיון, רבים מכנים את טיפול הלייזר "פילינג - בלייזר".

כיצד מטפלים באקנה באמצעות לייזר?

אקנה נגרמת במסגרת התפתחות של דלקת בלוטות החלב בעור הפנים. בדומה לפילינג, הטיפול בלייזר מניע תהליך של החלמה מהדלקת. הקרניים של הלייזר חודרות לעומק העור באזור המטופל - ומקלפות את שכבות העור. בעקבות זאת, מתחיל תהליך של החלמה באזור, התורם להטבה במצב ולשיפור מראה העור.

כיצד מטפלים בפוסט אקנה באמצעות לייזר?

לאחר ההחלמה ממחלת האקנה, רבים מהמטופלים נותרים עם צלקות על עור הפנים. השימוש בלייזר מאפשר טשטוש של הצלקות ע"י פילינג - הלייזר יוצר קילוף מבוקר של שכבות בעור ומניע תהליך של החלמה. כאשר הצלקות שטחיות, הטיפול מביא להעלמתן. כאשר הצלקות רבות ועמוקות, ניתן להגיע למצב של טשטוש הצלקות, באמצעות הלייזר.

מה לגבי פיגמנטציה? כיצד ניתן לטפל בפיגמנטציה - באמצעות לייזר?

גם כאן מדובר בפילינג. נשים הסובלות מפיגמנטציה חוות תהליך הנובע משינויים הורמונליים ו/או מחשיפה לשמש. באזור הכתמים - העשויים גם להיות כתמי גיל - נוצר ריכוז של תאי מלנין, הצובעים את העור. קרני הלייזר - הפועלות לקילוף מבוקר של העור - מפרקות ומפזרות את תאי המלנין, כך שכתמי הפיגמנטציה דוהים ומטשטשים; ולעתים אף נעלמים לגמרי.
טיפול ממוקד, פחות מסוכן וגורם לפחות תופעות לוואי. צילום: שאטרסטוק

טיפול ממוקד, פחות מסוכן וגורם לפחות תופעות לוואי. צילום: שאטרסטוק

כמה טיפולי לייזר נחוצים כדי להשיג את מטרות הטיפול?

תלוי במצב העור של המטופל/ת. על פי רוב - הן כאשר מדובר באקנה והן כאשר מדובר בצלקות (פוסט אקנה) וכתמים (כתמי גיל וכתמי פיגמנטציה) - נחוצים 3-6 טיפולים. הדבר תלוי בבעיה עצמה, בחומרת הבעיה ובתגובת עור המטופלת, לטיפול.

מהו מהלך ההחלמה מהטיפול בלייזר פרקציונלי?

במהלך תקופת ההחלמה, תופיע אדמומיות ויהיו קילופי עור. האזור המטופל מחלים לגמרי תוך שבוע, במהלכו יש להימנע מחשיפה לשמש. לפיכך, טיפול באקנה בלייזר, כמו גם טיפול בצלקות בלייזר וטיפול בפיגמנטציה בלייזר - מומלץ לביצוע דווקא בתקופת החורף. כמו כן, יש למרוח קרם עם מקדם הגנה 50 SPF לאחר הטיפול, למשך שבוע (לפחות) - בכל יציאה מהבית.

לסיכום: מתמודדת עם אקנה, צלקות וכתמי פיגמנטציה? במקום לעשות פילינג - מומלץ לנסות טיפול בעזרת לייזר פרקציונלי (הטיפול אף זכה לכינוי "פילינג - בלייזר". כך, תיהני מתוצאות מעולות - בטיפול ממוקד, פחות מסוכן וגורם לפחות תופעות לוואי (יחסית לפילינג).

רשא פארס, מנהלת מרפאת פלא (Pe'lle) לרפואה אסתטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת Zap Doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום