המסת שומן בקור: מומלץ בחום

(0)
לדרג

מתמודדות עם מצבורי שומן עיקשים בישבן, בבטן ובירכיים - המסרבים להיעלם, למרות כל המאמצים? המסת שומן בקור תסייע בחיטוב, לצד מכון הכושר ותזונה בריאה. מדריך

מאת: מריאנה פפיסמדוב

ניתוח שאיבת שומן - המהווה ניתוח פלסטי לא פשוט, הכרוך בהרדמה, כאבים והחלמה ממושכת - היה בעבר הפתרון היעיל היחיד, במלחמה נגד מצבורי שומן עיקשים. שיטה טיפולית חדשנית מאפשרת לפסל את הגוף ולהיפטר ממצבורי השומן ללא ניתוח. זאת, באמצעות המסת שומן בקור - הליך טיפולי קוסמטי פופולרי ויעיל.

מהי המסת שומן בקור?

מדובר בטיפול באמצעות מכשיר ייעודי, שתפקידו ממש להקפיא את תאי השומן. האזור המטופל מסומן - ואליו מוצמד פד כירורגי, שאליו מוצמד המכשיר שמקפיא את האזור - וגורם להתקררות קיצונית של תאי השומן. כאשר תאי השומן מתקררים מאוד וצונחים לטמפרטורה נמוכה - הם מתפרקים.

טיפול זה עושה את תהליך הקירור באזור הנדרש בגוף ומסייע לתאי שומן מיותרים לקפוא ולהיעלם, מה שמוביל להפחתת מצבורי שומן עודף וצלוליטיס ולהצרת היקפים.

הטיפול מתאים לכל אשה שמעוניינת לצמצם היקפים. צילום: שאטרסטוק
הטיפול מתאים לכל אשה שמעוניינת לצמצם היקפים. צילום: שאטרסטוק

מה כולל מהלך הטיפול של המסת שומן בקור?

טרם הטיפול באמצעות המכשור המתאים, עוברת המטופלת תשאול מקיף ומבדק ממוחשב הבוחן שמונה פרמטרים שונים של הגוף ביניהם: מסת שריר, אחוזי שומן ושומן בטני. תוצאות המבדק והתשאול מתורגמים להדרכה פרטנית. במסגרת ההדרכה, מותאמת למטופלת תכנית טיפולים אישית, בהתחשב במכלול מאפייניה וצרכיה. תכנית הטיפולים מתמקדת בשילוב שלושה תחומים: ספורט, תזונה והקפאת התאים. ביצוע שלם והדוק של כל שלוש הזרועות הטיפוליות - יבטיח את הצלחת הטיפול.

מדוע חשוב לשלב בטיפול גם הקפדה על תזונה מומלצת וביצוע פעילות גופנית?

משום שהשילוב מסייע להשלמת התהליך הטיפולי ותורם באופן משמעותי לתוצאות המתקבלות. ספורט ותזונה חיוניים להצלחת הטיפול כיוון שהם תומכים במסת השריר ועוזרים למצק את העור ולשרוף יותר שומן בצורה יעילה.

כאמור, למעשה, במהלך השימוש במכשיר - הקור מקפיא את תאי השומן, המתפרקים בעקבות כך. לאחר פירוקם, התאים מתפנים מהגוף באופן טבעי - דרך מערכות בגוף האחראיות על פינוי רעלים (כגון: מערכת השתן). המערכות הטבעיות לניקוי רעלים הקיימות בגוף מתפקדות באופן הטוב ביותר, בעזרת תזונה מתאימה ופעילות גופנית אידיאלית.

האם מטופלת שאיננה מקפידה על ספורט ודיאטה, בהתאם להנחיות, לא תיהנה מתוצאות טובות של הטיפול?

התזונה המותאמת ותוכנית האימונים המומלצת - מיועדות כדי להעניק תוצאות מיטביות. ללא הקפדה על תזונה מומלצת וספורט, הטיפול עדיין יעיל - אך במידה פחותה. המטפלות המתאימות את הטיפול לוקחות בחשבון כי לא לכל המטופלות יש זמן ויכולת להתמיד במסגרת מתאימה של ספורט ותזונה. יש לציין כי התוצאות הנהדרות של הטיפול במכשיר מדרבנות את הנשים להתמיד עם הדיאטה ועם שגרת האימונים.

כאשר מטופלת מתרשמת מיכולותיה לרזות ולצמצם היקפים, המוטיבציה שלה להמשיך ולהתמיד גוברת - מה שמשפר את הסיכויים להצלחת הטיפול. ההתמדה מזינה את ההצלחה של המכשיר; והתרומה של המכשיר לפיסול הגוף - מעודדת את ההתמדה בשמירת התזונה והספורט המומלצים. כך, נוצר מעגל חיובי ורצוי - המסייע להצלחה במשימת פיסול הגוף.

מה כולל תהליך המסת השומן בקור?

הטיפול עצמו, המתבצע באמצעות המכשור הייעודי - נעשה מספר פעמים, לרוב במסגרת שלושה מפגשים טיפוליים, המתקיימים בהפרש חודש זה מזה. לכל מטופלת נדרשת כמות טיפולים שונה, עד להשלמת התהליך והשגת התוצאות המיוחלות.

מאחר שמדובר בטיפול אינדיבידואלי, המותאם אישית לכל מטופלת - משך התהליך ומאפייניו תלויים בפרמטרים מגוונים (כגון: גיל האישה, מבנה גופה, כמויות השומן, מצב מטבולי, מצב הורמונלי ועוד).

למי מתאים טיפול להמסת שומן בקור?

הטיפול מתאים לכל אשה שמעוניינת לצמצם היקפים באזור ספציפי בגוף. הטיפול מיועד להמסת שומן מקומית נקודתית, באזורי גוף מסוימים (כגון: בטן, ירכיים, קו החזיה, הישבנים, פנים הירך ועוד).

הטיפול בהחלט יכול להחליף את הניתוח הפולשני של שאיבת שומן, בייחוד אם הטיפול מתאים למטופלת וכאשר המטופלת משתפת פעולה עם כל ההיבטים של הטיפול (משמע: מכשור להמסת שומן בקור, תזונה וספורט).

מהן תוצאות הטיפול של המסת שומן ללא ניתוח?

התוצאות נהדרות והטיפול יעיל במיוחד - מצבורי שומן עיקשים נעלמים וההיקפים מצטמצמים. מדובר בתהליך טיפולי יעיל ועתיר יתרונות, המאפשר פיסול של הגוף ושיפור ה"קונטור" - קווי המתאר של הגוף - שהופך יותר מחוטב.

נשים רבות נוקטות בכל האמצעים, על מנת לחטב את גופן ונתקלות בקושי משמעותי לעצב אזורים מסוימים. נשים אלה אינן חייבות להתמסר לסכין המנתחים - ויכולות ליהנות מטיפול המסת שומן בקור, המבטיח תוצאות מצוינות ומסייע לצמצום ההיקפים.

טיפול המסת שומן בקור מבטיח תוצאות מצוינות. צילום: שאטרסטוק
טיפול המסת שומן בקור מבטיח תוצאות מצוינות. צילום: שאטרסטוק

מהם היתרונות של המסת שומן בקור?

מינימום כאב, מינימום סיכון: מדובר בתהליך טיפולי חיצוני ובלתי פולשני, שכרוך אמנם במעט כאב וחוסר נוחות (לפחות בדקות הראשונות של הטיפול) - עד שהמקום הופך חסר תחושה בעקבות קירורו. הכאב הקל בהחלט "שווה" את התוצאות.

להבדיל מניתוח שאיבת שומן, המסת שומן בקור איננה כרוכה בגרימת טראומה לגוף ואיננה מצריכה הרדמה, חשיפה לסיכונים וזמן שיקום ממושך. לאחר הטיפול - למשך יומיים - מופיעים סימני אודם על פני העור, כמו בטיפול "כוסות רוח". סימנים אלה חולפים במהרה. ניתן לעבור את הטיפול במהלך שגרת החיים ולא נדרשת כל תקופת החלמה, שיקום או מנוחה.

יעילות: תוצאות הטיפול נהדרות ויש ירידה משמעותית בהיקף ושיפור של גזרת הגוף.

שמירת תוצאות לטווח ארוך: בעקבות הטיפול, תאי השומן המיותרים מתפרקים ונעלמים. ואף יותר מכך - תאי השומן שעברו טיפול. אינם מופיעים שוב. על מנת לשמור את התוצאה המתקבלת לטווח ארוך יש צורך להמשיך ולהקפיד על תזונה נכונה, ספורט ושתייה מרובה, כדי למנוע את הישנות ההשמנה באיזור המטופל.

לסיכום: מתמודדות עם מצבורי שומן עיקשים לאחר הדיאטה? שילוב של פעילות גופנית, תזונה נכונה והמסת שומן בקור - יסייע לכן בהשלמת תהליך החיטוב, בדרך לגזרה המיוחלת.

מריאנה פפיסמדוב היא מנהלת הסטודיו לנשים "שייפ ליין" באשדוד.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת Zap Doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום