ביה"ח יחויבו לעדכן את מד"א

(0)
לדרג

אושר לקריאה ראשונה: ביה"ח יחויבו ליידע את מד"א תוך שבועיים האם מפונה באמבולנס אושפז או שוחרר. המטרה: למנוע צבירת קנסות של מטופלים בשל אי הסדרת התשלום

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (3.1.18) פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברות הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) ואורלי לוי-אבקסיס, לפיה בתי החולים יחויבו למסור בתוך 14 יום למגן דוד אדום את שמו, מספר תעודת הזהות ושם קופת החולים, של מי שפונה על ידי ניידת של מד"א ובשל מצבו הרפואי לא ניתן היה לברר איתו את פרטיו האישיים. זאת על מנת לדעת בפרק זמן סביר האם לשלוח את דרישת התשלום לקופת החולים במקרה שהמטופל אושפז, או למטופל עצמו אם לא אושפז. לטענת חברות הכנסת המציעות את החוק, כיום מתעכבים בתי החולים במסירת מידע זה, דבר הגורם לאי הסדרת התשלום, כך שלעיתים מגיעות למטופל דרישות תשלום לאחר זמן רב, הכוללות אף קנסות בשל כך.

ח"כ מועלם-רפאלי אמרה בדיון: "על קופות החולים ומד"א לתקשר ביניהן מבלי לערב את המטופל בסבך הביורוקרטי. עדיין עומדת בפני המטופל האפשרות שלא למסור חלק מהפרטים".

המשנה למנכ"ל מד"א אורן בלושטיין ומנהלת תחום שירותי הצלה במשרד הבריאות, מירי כהן, בירכו על הצעת החוק וציינו כי היא תקל מאוד על המטופלים.

מנהלת בקרה בקופת חולים מאוחדת, מאיה קיטרו, הביעה חשש מפגיעה בסודיות הרפואית של המטופל וקראה
להסתפק במסירת מספר תעודת זהות בלבד.

ראש אגף בקרה בשירותי בריאות כללית, נועה מן, טענה כי מדי חודש מועברים לקופת החולים 2,800 מספרי תעודות זהות של מפונים באמבולנסים שלא זכאים להחזר מהקופה, חלקם מכיוון שלא אושפזו וחלקם כי חלה טעות ברישום מספר תעודת הזהות שלהם. "נצטרך לאתר מאושפזים שכבר שוחררו ולוודא איתם האם ואיזה מהפרטים האישיים שלהם הם מוכנים למסור. זה ידרוש מאיתנו הקמת מערך שלם הדורש תקציבים וכוח אדם".

אולם עו"ד טל נשרי מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות הבהירה כי אין צורך לפנות באופן ישיר למטופלים: "במידה והמטופלים ירצו להשמיט פרטים, עליהם לפנות בעצמן ומיוזמתם לבתי החולים ולא להיפך".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום