מהפכה: הרמת עפעפיים ללא ניתוח

(36)
לדרג

תכירו את הטיפול החדשני ש"עלה" לישראל לפני חצי שנה: טיפול "פלזמה" להרמת עפעפיים - ללא ניתוח, ללא הרדמה, ללא הכנה מסובכת, ללא כאבים וללא תקופת החלמה

מאת: הניה אליסון

הרמת עפעפיים נחשבה - עד לא מכבר - פעולה אסתטית שניתן להשלים רק בניתוח. עפעפיים צנוחים מהווים אחד מסימני הגיל ה"מסגירים" ביותר, הגורמים לנו להיראות זקנים, עייפים ופחות מצודדים.

עובדה זו, לצד העובדה שלא ניתן להרים עפעפיים ללא ניתוח - עודדה חוקרים בתחום האנטי אייג'ינג לשקוד שנים רבות על פיתוח פתרון טיפולי אסתטי ל"עפעפיים זקנים". למרבה המזל, החוקרים הצליחו במשימתם - ולארסנל הנשקים של המלחמה בסימני הגיל, הצטרף נשק יעיל במיוחד, המצליח להילחם באחד מסימני הגיל העיקשים והמשמעותיים ביותר, ללא ניתוח.

נעים להכיר: טיפול פלזמה - טיפול אנטי אייג'ינג, התורם להצערת העור ומאפשר להילחם באחד מסימני ההזדקנות הבולטים ביותר: עפעפיים צנוחים. הטיפול משמש גם לטשטוש קמטים, אולם ההישג המרכזי קשור דווקא להרמת עפעפיים. בעשורים האחרונים, קיימים טיפולים שונים לטשטוש קמטים - אך לא פותח טיפול יעיל להתמודדות עם עפעפיים זקנים, עד לפיתוח הפטנט החדשני. מכאן, חשיבותו הרבה של חידוש זה.


עפעף נפול ונפוח פוגע מאוד במראה האסתטי. צילום: thinkstock

עפעף נפול ונפוח פוגע מאוד במראה האסתטי. צילום: thinkstock

מי זקוק לטיפול להרמת עפעפיים?

כל אישה או גבר שאזור העיניים - גבות, עפעפיים - החל להזדקן בגופם. למרבה הצער, מדובר כמעט בכולנו. צניחת עפעפיים מתרחשת עם הגיל, כחלק מתהליך הזדקנות טבעי, הכולל ירידה בחומרים האחראים על האלסטיות, המיצוק, הגמישות והרעננות של העור; זאת, לצד דלדול רקמות שומן ועצם וצניחה של עור הפנים.

כל אלה גורמים להופעת סימנים על הפנים של כולנו. אזור העפעפיים מושפע מאד מהזמן שחולף: הגבות צונחות ונופלות, העפעף העליון צונח אף הוא ונוצרים בו עודפי עור; והעפעף התחתון "מתנפח", באופן שמתקבלות "שקיות" מתחת לעיניים, שלעתים צבען שונה.

מראה זה - עפעפיים נפולים ונפוחים - הינו מראה שכיח, בקרב גברים ונשים, בעשור החמישי והשישי לחייהם (לעתים אף קודם); עפעף נפול ונפוח פוגע מאוד במראה האסתטי - וכדי לטשטשו, השתמשו בעבר בניתוח להרמת עפעפיים.

כיום, בזכות טיפול הפלזמה החדשני, אפשר לבצע הרמת עפעפיים ללא ניתוח. זהו הישג חדשני מדהים ורב חשיבות, המצטרף להישגים לא מעטים שנרשמו בתחום האסתטיקה וטיפולי האנטי אייג'ינג בעשורים האחרונים.

מה כולל טיפול הרמת עפעפיים ללא ניתוח?

במסגרת טיפול הרמת עפעפיים ללא ניתוח, באמצעות "פלזמה", נעשה שימוש במכשיר חדשני - דמוי עט - המשמש לביצוע תהליך של אידוי העור. מכשור חדשני זה, בו נעשה שימוש באירופה כבר מספר שנים, "עשה עליה" לישראל לפני כחצי שנה. המכשיר פולט אנרגיה של פלזמה, המאדה את העור.

ייתכן כי הטיפול נשמע מפחיד, אבל בפועל מדובר בטיפול קצר, במסגרתו נוצרת טראומה מקומית, מזערית ושטחית לשכבה החיצונית של העור. כאשר מדובר בהרמת עפעפיים, הטיפול מתמקד סביב העיניים: העור באזור המטופל מגיב לאידוי בצורה של התגבשות והתמצקות.

אנרגיית הפלזמה היא אנרגיה ממוקדת של חום, שאיננה נוטה "לזלוג" מחוץ לאזור המטופל, מה שמגביר את בטיחות השימוש בה - ומקטין את טווח הסיכונים לסיבוכים אפשריים.

טיפול בפלזמה להרמת עפעפיים מתמקד בעור העפעף העליון והתחתון, שהופך רפוי ונפול. בעקבות הטיפול, העור העודף "מתכנס" - וכך "השקיות" שמתחת לעיניים נעלמות; והעפעף העליון הופך "אסוף" ומוצק יותר. תוצאות הטיפול נהדרות - ויתרונותיו רבים.

מהם יתרונות הטיפול בפלזמה?

יתרון ראשון: מניעת ניתוח הרמת עפעפיים, הנחשב טיפול פולשני ועתיר סיכונים - הכרוך בהרדמה, אי נוחות, כאבים ותקופת החלמה ממושכת. הטיפול החדשני מייתר את הניתוח - ומאפשר קבלת תוצאות נהדרות, ללא הרדמה, ללא הכנה מסובכת, ללא כאבים וללא תקופת החלמה. הטיפול איננו כרוך בהזרקות ו/או בביצוע חתכים ואיננו גורם הצטלקות.

יתרון שני: מדובר בטיפול יעיל מאוד, המבטיח תוצאות נהדרות, הנשמרות לתקופה ארוכה. הטיפול יכול להתאים גם למקרים קשים של עפעפיים מאוד זקנים - צנוחים ונפולים.

יתרון שלישי: מדובר בטיפול שמיושם כבר לא מעט זמן - והוכח כבטוח לשימוש. הטיפול איננו חושף את המטופלת לסיכונים או סיבוכים; כאשר הטיפול נעשה לאחר התאמה ועל ידי מומחה שעבר הכשרה ויודע כיצד להשתמש במכשירים - אין סיכון בעצם ביצועו.

יתרון רביעי: במהלך הטיפול, יכול המטפל להתרשם ממראה שני העפעפיים - ולמנוע אסימטריה בין העפעפיים של שתי העיניים (מצב די שכיח בניתוחי הרמת עפעפיים).


אזור העפעפיים מושפע מאד מהזמן שחולף. צילום: thinkstock

אזור העפעפיים מושפע מאד מהזמן שחולף. צילום: thinkstock

מה כולל תהליך הטיפול ב"פלזמה" להרמת עפעפיים?

מדובר בטיפול קצר, המתבצע במסגרת 2-3 מפגשים. הטיפול מתחיל בבדיקה ותשאול, במסגרתם נבחן סוג העור של המטופל/ת ונטייתו להצטלקות ולהחלמה. לאחר שהמטפל/ת מוודא כי המטופל יכול לעבור את הטיפול, מורחים על אזור העיניים משחה מאלחשת, המונעת תחושות כאב ואי נוחות במהלך הטיפול.

לאחר כעשרים דקות מתחיל הטיפול, הנמשך כרבע שעה בקירוב, במהלכו מוצמד המכשיר לעור העפעפיים בנקודות ומיקומים מסוימים. המכשיר מאדה את העור באזורים המטופלים - ופעולת האידוי מתחילה להשפיע.

עם סיום הטיפול הקצר, משוחררת המטופלת לביתה. באזור הטיפול עשויים להופיע מעט אודם ונפיחות, אולם אלה חולפים במהרה. כבר אחרי הטיפול, יש שיפור משמעותי של מראה העפעפיים; ובהתאם לתוצאות הטיפול הראשון, נקבע הצורך במפגשי טיפול נוספים.

מה כוללת תקופת ההחלמה?

על פי רוב, המטופלת יכולה לחזור לשגרת העבודה כבר למחרת הטיפול, או לאחר ימים מעטים. תקופת ההחלמה, עד שבעה ימים, היא אינדיבידואלית; עם זאת, זמן ההחלמה קצר יותר בוודאות, יחסית להליכים ניתוחיים של הרמת עפעפיים. והתוצאות? לא פחות מרשימות!

לסיכום: מסתכלים במראה - ונשקף אליכם מבט עייף, בעקבות צניחת העפעפיים? אין צורך בניתוח הרמת עפעפיים (עם כל הסיכונים הנלווים לניתוח). טיפול "פלזמה" קיים באירופה כבר מספר שנים - ו"עשה עלייה" לישראל לפני כחצי שנה. באמצעות טכניקת אידוי חדשנית, העומדת בבסיס הטיפול, תזכו במראה צעיר ורענן, עם תקופת החלמה קצרה.

הניה אליסון היא מומחית לקוסמטיקה פרא רפואית, מנהלת מכון "מיס אליסון".

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת Zap Doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום