בקרוב: אפינפרין במוסדות חינוך

(0)
לדרג

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: חובת החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים. ח"כ גליק "זה חוק מציל חיים. צר לנו שהחוק לא ייחול על מסעדות"

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המחייבת החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, של חברי הכנסת יואל חסון, יהודה גליק וקבוצת חברי כנסת.

הצעת החוק מציעה לחייב מוסדות חינוך, לרבות מעון לפעוטות ומעונות יום שיקומי, להחזיק תכשיר אפינפרין, בהתאם להוראות שיקבע שר הבריאות. לעניין מוסדות ציבוריים שאינו מוסדות חינוך, ושיש חשש שבשל מאפייניו המבקרים בו יהיו חשופים לחומרים שעלולים לגרום לתגובה אלרגית, מוצע לקבוע כי הוא יהיו רשאים לרכוש תכשיר אפינפרין לשם הצבתו במוסד הציבורי.

הוראות אלו יחולו גם על המדינה, וכן על כוחות הביטחון שיהיו רשאים לקבוע בהוראות פנימיות באיזה אופן הם מבקשים להחיל את החוק עליהם.

בדברי ההסבר נכתב: "אלרגיות למזון נחשבות כבעיה של העולם המודרני, ובהתאם לכך אחוז האלרגיים למזון באוכלוסייה עולה בהתמדה. כחמישה אחוזים מהאוכלוסייה בישראל ידועים כסובלים מאלרגיות מזון ברמות כאלו ואחרות, מתוכם כשמונה אחוז מאוכלוסיית הילדים וכשני אחוזים מאוכלוסיית המבוגרים. בממוצע, מתרחשים בישראל שני מקרי מוות בשנה עקב אלרגיית מזון ומקרים נוספים של סיבוכים בדרגות חומרה שונות. התגובה האלרגית החמורה ביותר, המכונה תגובה אנפילקטית, עלולה לגרום לקשיי נשימה חמורים, לאיבוד הכרה ואף למוות. תגובה זו היא לעיתים מיידית, ועשויה להופיע מיד לאחר החשיפה לאלרגן או כעשר עד עשרים דקות לאחר החשיפה.

במסגרת בית הספר מוגש אוכל לתלמידים וקיימת סכנה כי בשל טעות או חוסר ידיעה, בעל האלרגיה ייחשף למרכיב המסכן את בריאותו ואף את חייו. הימצאות מזרק אפינפרין במוסדות חינוך ובגני הילדים מבטיחה את שלומם של בעלי האלרגיה במקרי חירום. לאור האמור, מוצע לחייב החזקת מזרק אפינפרין על ידי כל מקום הסעדה, מוסד חינוכי וגן ילדים. בדרך זו יתאפשר טיפול מיידי וימנעו סיבוכים ומקרי מוות הניתנים למניעה."

ח"כ יהודה גליק התייחס להצעת החוק ואמר כי: "זה חוק מציל חיים. אלפיי ילדים שסובלים מאלרגיות מפוזרים ברחבי הארץ. כשאני הייתי ילד הייתי הולך עם מזרק צמוד, סבלתי מאלרגיה לבוטנים מה שהביא אותי לבקר כמעט בכל בית חולים בארץ. צר לנו שבסוף החוק לא ייחול על מסעדות, אבל אני קורא לבעלי המסעדות להציב מכשיר כזה גם אם הם לא חייבים."

ח"כ חסון הוסיף: "אני מברך על הכרעת הכנסת שנתנה אור ירוק למהלך מציל חיים. גאה ליזום הצעת חוק שהיא מעל מחנות פוליטיים שנועדה לשרת אזרחים שנקלעים למצבי חירום רפואיים. הימצאות מזרק אפינפרין מבטיח את שלומם של בעלי האלרגיה במקרי חירום ומונע מקרי מוות מיותרים".

12 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום