שומן מהבטן למילוי שדיים וקמטים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רוצה להגיע לקיץ הבא עם בטן חטובה? זה בדיוק הזמן לעשות ניתוח מתיחת בטן. תשמחי לשמוע שהשומן שנשאב יכול לסייע בעיצוב פנים, ניתוח שדיים ועיצוב עכוזים

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
053-7932273 (מספר מקשר)

החלום על בטן שטוחה ומחוטבת - ללא עודפי עור, סימני מתיחה ומצבורי שומן שהצטברו עם הגיל, שינויי המשקל והלידות - מעולם לא היה קרוב יותר להגשמה. ניתוחים לחיטוב הבטן נחשבים כיום ניתוחים פופולריים ושכיחים, המבטיחים תוצאות מצוינות. כך, עוד ועוד נשים שמבינות כי אין כל דרך לשפר את צורת הבטן (גם לא בעזרת התעמלות גופנית מאומצת) - בוחרות להתמסר לידיו של המנתח ו"להחזיר עטרה ליושנה".

מה הופך את ניתוח מתיחת הבטן לניתוח כה מבוקש?

הביקוש הגובר לניתוחי מתיחת בטן איננו נובע רק מהחידושים בשיטות הניתוח, שהובילו להקלה בהחלמה ולשיפור בתוצאות - אלא נובע גם מהעובדה שניתן ואף נהוג לשלב את הניתוח לעיצוב הבטן עם עיצוב איברים נוספים. במצב זה, השומן הנשאב מהבטן - הוא ולא אחר - משמש כאמצעי עזר מושלם למלאכה.

ניתן לשלב את הניתוח לעיצוב הבטן עם עיצוב איברים נוספים. צילום: thinkstock
ניתן לשלב את הניתוח לעיצוב הבטן עם עיצוב איברים נוספים. צילום: thinkstock

האמנם?! האם הכוונה לאותו שומן שממנו כל כך רוצים להיפטר?

בדיוק! בין היתר, ניתוח לעיצוב הבטן כולל גם שאיבת שומן. עד לא מזמן, נהוג היה להיפטר מהשומן - ולהשליכו, ללא שימוש. בשנים האחרונות, שומן זה הפך מבוקש מאד - והוא משמש עתה כחומר מילוי, בעל סגולות ייחודיות, שניתן לבצע בעזרתו פעולות אסתטיות רבות.

מה הופך את השומן העצמי לחומר מילוי כה מבוקש ואיכותי?

ראשית, מדובר בחומר הנשאב מהגוף של המנותחת - והוא טבעי לחלוטין, כך שאין כל חשש לתגובה אלרגית, התנגדות או כל סיבוך אחר הקשור להזרקת חומרי מילוי סינתטיים.

שנית, להבדיל מחומרים אחרים שנוטים להיספג ולהיעלם עם הזמן: לאחר ההזרקה, השומן נשאר באזור המטופל, הוא מתמזג עם יתר הרקמות באזור ואיננו נספג - כך שהתוצאה האסתטית נשמרת לאורך שנים רבות. משמעות הדבר היא כי להבדיל מחומרי מילוי אחרים, שנספגים כעבור מספר חודשים, או שנה לכל היותר - השומן איננו נספג ולכן איננו מחייב טיפול חוזר, באופן שמאפשר חיסכון בזמן, חיסכון בסבל וגם חיסכון כלכלי.

יתרון בולט נוסף של השומן, כחומר מילוי המשמש לעיצוב הפנים או הגוף - התאמתו לפעולות אסתטיות רבות: ניתן להזריק את השומן העצמי בכל אזור בגוף; וכך, לשלב את ניתוח מתיחת הבטן עם עיצוב אזורים נוספים בגוף.

בעזרת השומן הנשאב מהבטן, אפשר להפוך את הישבן לזקוף. צילום: thinkstock
בעזרת השומן הנשאב מהבטן, אפשר להפוך את הישבן לזקוף. צילום: thinkstock

איזה ניתוחים ניתן ונהוג לשלב עם מתיחת בטן?

בין אם בוחרים להשתמש בשומן הנשאב ובין אם לא - בהחלט נהוג לשלב כיום את ניתוח עיצוב הבטן עם פעולות אסתטיות נוספות. היתרון בשילוב בולט ומובהק: תחת הרדמה אחת ובהליכי החלמה מקבילים - מצליחים להיטיב את המראה של הבטן ושל איברים נוספים, שהמראה שלהם נפגם עם הגיל. למעשה, ניתן לשלב ניתוח מתיחת בטן עם כל ניתוח אחר. השילובים הפופולריים הם השילובים הבאים:

מתיחת בטן עם עיצוב פנים: ניתוח למתיחת בטן כולל שלושה שלבים מרכזיים. הראשון: שאיבת שומן; השני: כריתת עודפי עור; והשלישי: קיצור השרירים של הבטן והמותניים (שרירים אלכסוניים), כדי ליצור חיטוב כולל של האזור. לאחר השלמת הפעולות הללו, ניתן לרתום את השומן הנשאב לעיצוב הפנים ולהעלמת "סימני הגיל" בפנים ובצוואר.

תהליך ההזדקנות של עור הפנים והצוואר כולל מספר היבטים מרכזיים: פגיעה באלסטיות ובגמישות של העור, עקב מחסור בחומרים האחראים על מראה העור, מה שגורם לעור להיות מקומט, דהוי, יבש ולשנות את צבעו. במקביל, קיימת גם השפעה של כוח הכבידה: כל אזור הפנים צונח מטה - ולכן מתקבלות גבות שמוטות, לחיים נפולות, טשטוש קו הלסת ונפילה של עור הצוואר. תהליך נוסף שמתרחש נובע מהתדלדלות של שומן ועצם באזורים שונים - מה ש"תורם" לרקות קעורות, עיניים שקועות והיעלמות של "מסגרת" הפנים - עצמות לחיים ועצמות קו הלסת.

במסגרת הניתוח, הכירורג "נלחם" בכל ההיבטים הללו, בעזרת השומן שמסייע לעיצוב מחודש של כל המקומות ה"בעייתיים": ניתן להזריק שומן לכל המקומות בהם השומן התדלדל ונעלם - ולשפר את מראה העיניים, הרקות ואפילו האף והסנטר. כמו כן, ניתן "לבנות" עצמות לחיים ועצמות קו לסת ולשלב את פעולות ההזרקה של השומן עם פעולות נוספות (כגון: מתיחת פנים והרמת גבות).

מתיחת בטן עם ניתוח שדיים: פעמים רבות, קבלת מראה גוף חטוב כרוכה בשני ניתוחים - שלמרבה המזל, ניתן להשלימם יחד. השילוב המבוקש ביותר מטפל בכל הצד הקדמי של גוף האישה - וכולל ניתוח לעיצוב הבטן, עם ניתוח לעיצוב השדיים. נהוג וניתן לשלב מתיחת בטן עם הרמה ו/או הגדלה של שדיים נפולים ומדולדלים; ניתן לבצע הגדלת שדיים וכן השוואה בין שדיים שאינם שווים בגודלם. השומן שנשאב מהבטן יכול לשמש לעיצוב השדיים, כשהוא חומר מילוי נהדר - שניתן לעצבו ולמקמו כרצוי, בין אם לצורך הרמה ובין אם לצורך הגדלה של השדיים.

מתיחת בטן עם עיצוב עכוזים: טרנד אסתטי חדש ש"תפס" כבר מזמן מעבר לים - והתחיל להיות מבוקש גם בארץ: עיצוב הישבן. בעזרת הזרקת השומן הנשאב מהבטן, ישבן נפול, שמוט, ריק ודחוס - יכול להפוך לישבן זקוף, מורם ועסיסי. ניתן להזריק את השומן בכמות הרצויה, כדי ליצור מראה אסתטי של הישבנים, שהמראה שלהם נפגם עם הגיל.

לסיכום: ניתוח מתיחת בטן כרוך בהוצאת שומן, שעשוי לסייע כחומר מילוי מצוין (ובלתי סינתטי) בעיצוב פנים, ניתוח שדיים ועיצוב עכוזים.

ד"ר אבי וינברג הוא מומחה לכירורגיה פלסטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום