הישנות אירוע מוחי בצעירים

(0)
לדרג

מחקר חדש: בצעירים שחוו אירוע מוחי, קיים סיכון מוגבר לאירוע מוחי חוזר ואף לאירוע לבבי. בין הגורמים שניבאו הישנות אירוע מוחי: סוכרת והיפרכולסטרולמיה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מנתוני מחקר שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-48 מטעם ה-American Neurological Association עולה כי בדומה לחולים מבוגרים, גם בחולים בגילאי 18-45 שנים, קיים סיכון מוגבר להישנות אירוע מוחי לאחר אירוע מוחי קודם. עוד עולה מהנתונים כי הסיכון לאירועים לבביים מוגבר גם כן, אם כי העלייה בסיכון קטנה יותר.

במסגרת המחקר זיהו החוקרים 12,812 חולים במאגר Nationwide Readmissions Database בגילאי 18-45 שנים, אשר אושפזו בשל אירוע מוחי בשנת 2013. בעת האשפוז, שכיחות גורמי סיכון למחלות כלי דם הייתה גבוהה; קרוב למחצית סבלו מיתר לחץ דם, כשליש סבלו מרמות כולסטרול גבוהות ומעט יותר משליש מהחולים היו מעשנים פעילים.

הסיכון להישנות אירוע מוחי היה גדול פי שלוש בהשוואה לסיכון לאירוע לבבי. הסיכון המצטבר לאשפוז בשל הישנות אירוע מוחי היה גדול יותר בכל נקודת זמן, בהשוואה לאשפוז בשל הישנות אירועים לבביים.

גורמי הסיכון שלוו בסיכון מוגבר לאירועים לבביים כללו סוכרת, היפרכולסטרולמיה ופרפור פרוזדורים בתחילת הדרך. גורמים שניבאו הישנות אירוע מוחי כללו סוכרת והיפרכולסטרולמיה. מעניין לציין כי יתר לחץ דם, גורם סיכון נפוץ למחלות לב וכלי דם, לא נקשר עם הישנות אירועים מוחיים או קרדיווסקולאריים במבוגרים צעירים.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מספקים תובנות חשובות אודות הסיכונים לאירועים מוחיים והישנות אירועים אלו בחולים צעירים.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום