סרטן ריאות מתקדם: יתרונות היוגה

(0)
לדרג

מחקר חדש שבדק חולים עם סרטן ריאות מתקדם, מצא כי לתרגילי יוגה בחולים אלו יש תועלת משמעותית בשיפור התפקוד הגופני והבריאות הנפשית וכן בחיזוק כוח הסבל

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-Palliative and Supportive Care in Oncology (PCOS) עולה כי בחולים עם סרטן ריאות מתקדם שלקחו חלק בתכנית יוגה במהלך הטיפולים במחלה, תועד שיפור משמעותי בבריאות הנפשית ובכוח הסבל - בהשוואה לקבוצת ביקורת.

מטרת המחקר הייתה לבחון אם חולים עם ממאירות ריאתית מתקדמת בזמן טיפול, יצליחו לקחת חלק בתכנית יוגה בת 15 מפגשים. החוקרים ביקשו לקבוע אם השתתפות בתכנית יוגה תוביל לשיפור היכולת הגופנית ואיכות החיים של החולים ושל המטפלים.

מדגם המחקר כלל חולים עם ממאירות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer), שהשלימו שישה שבועות טיפול קרינתי, עם או ללא כימותרפיה. החולים והמטפלים בהם חולקו באקראי לתכנית שכללה 15 מפגשי יוגה או קבוצת ביקורת (רשימת המתנה). בתחילת המחקר, כל המשתתפים השלימו סקר בן 36 שאלות להערכת איכות החיים וכן מבחן הליכה בן שש דקות להערכת היכולת הגופנית.

גיל המשתתפים הממוצע עמד על 73 שנים וגיל המטפלים עמד על 62 שנים. המשתתפים השלימו בממוצע 12 מפגשי יוגה. החוקרים מדווחים כי 26 חולים/מטפלים השלימו את כל ההערכות, נבחנו בשנית ביום האחרון לטיפול הקרינתי ונבחנו שוב לאחר שלושה חודשים.

בסיכומו של דבר, 96% מהמשתתפים דירגו את התכנית כמאוד שימושית, ומהממצאים עלה כי יוגה לוותה בהבדל משמעותי במדדים שנבחנו - כאשר בעיקר זוהה שיפור בתפקוד גופני ובאיכות החיים של החולים, לצד שיפור בכוח הסבל.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום