רופאים חוששים לפנות לפסיכיאטר

(0)
לדרג

מתוצאות מחקר חדש עולה כי רופאים רבים אינם פונים לטיפול פסיכיאטרי בעת הצורך, בשל החשש מפני ההשלכות על הרישיון הרפואי שלהם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בעת מילוי פרטים ראשוני בוועדות ההסמכה הרפואיות ואפילו במהלך עדכון נתונים אישיים של רופא, כלולות פעמים רבות גם שאלות בנוגע להיסטוריה אודות הפרעות פסיכיאטריות.

במסגרת מחקר חדש בנושא ביקשו החוקרים לקבוע האם שאלות אודות הפרעות פסיכיאטריות המופיעות בשאלונים לקבלת רישיון לעסוק ברפואה, מלוות בהסתייגות של רופאים מפני פנייה לטיפול פסיכיאטרי, בשל החשש מפני ההשלכות האפשריות על הרישיון שלהם לעסוק ברפואה.

בשנת 2016 אספו החוקרים טפסי הרשמה ראשונים וטפסי חידוש בקשה לרישיון רפואי מ-50 מדינות ומחוז קולומביה. במסגרת המחקר נאספו נתונים אודות גישות פנייה לטיפול בשל הפרעות פסיכיאטריות ממדגם ארצי מייצג שכלל 5,829 רופאים שהשלימו את הסקר בין 28 באוגוסט, 2014, ועד 6 באוקטובר, 2014.

החוקרים אספו את טפסי הבקשה הראשוניים לקבלת רישיון רפואי מ-51 מבין 51 ועדות רישוי רפואי (100%) ומ-48 מבין 51 ועדות לחידוש רישיון רפואי (94.1%). רק שליש מהמדינות כללו כיום שאלות אודות הבריאות הנפשית בעת הבקשה הראשונית ובעת הבקשה לחידוש הרישיון הרפואי. קרוב ל-40% מהרופאים (2,325 מבין 5,829 רופאים) דיווחו כי היו מסתייגים לפנות לטיפול רפואי רשמי בשל הפרעות פסיכיאטריות, מתוך חשש מההשלכות על הרישיון הרפואי שלהם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשפעה השלילית של שאלות אודות הפרעות פסיכיאטריות בעבר או בהווה בעת מילוי טפסים לקבלת או חידוש רישיון רפואי, על פניית רופאים לקבלת טיפול פסיכיאטרי.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום