אגוזים נגד סוכרת 2

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי הקפדה על דיאטה עתירה בחומצה לינולאית, המצויה באגוזים, זרעי סויה ושמן חמניות, עשויה להגן מפני התפתחות סוכרת מסוג 2

מאת: ד"ר עמית עקירוב

במאמר שפורסם בכתב העת Lancet Diabetes & Endocrinology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי דיאטה עתירה בחומצות שומן אומגה-שש רב-בלתי-רוויות, הנפוצות בזרעי סויה ושמן חמניות, כמו גם באגוזים, עשויה להגן מפני התפתחות סוכרת מסוג 2.

החוקרים השלימו חיפוש בספרות הרפואית לזיהוי מחקרים שפורסמו בנוגע להשפעת חומצה לינולאית על הסיכון להיארעות סוכרת מסוג 2. הם יצרו קשר עם החוקרים שערכו 26 מחקרי עוקבה, מהם 20 הסכימו לקחת חלק בניתוח הנתונים.

מדגם המחקר כלל סך כולל של 39,740 מבוגרים מ-20 מדגמים בארצות הברית, איסלנד, הולנד, גרמניה, פינלנד, בריטניה, שבדיה, צרפת, אוסטרליה וטאיוואן. כל המשתתפים לא סבלו מסוכרת מסוג 2 בתחילת המחקר. במהלך מעקב של 366,073 שנות-אדם, 4,347 נבדקים פיתחו סוכרת מסוג 2.

מהנתונים עלה כי קיים קשר הפוך בין רמות חומצה לינולאית ובין הסיכון להיארעות סוכרת מסוג 2 בניתוח רציף. הממצאים לא הושפעו ממשתנים אחרים, דוגמת גיל, מדד מסת גוף, מגדר, גזע, טיפול באספירין, רמות חומצות שומן אומגה שלוש או וריאנטים גנטיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בחשיבות של חומצה לינולאית במניעת סוכרת מסוג 2 באוכלוסיות בריאות.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום