סימון המזון: צעד נוסף קדימה

(0)
לדרג

אמש הועברו התקנות לסימון מזון לאישור ועדת הבריאות של הכנסת. עם אישור התקנות וכניסתן לתוקף, במרץ 2018, יוכל הציבור בישראל לקבל יותר מידע על המזון שהוא צורך

מאת: מערכת zap doctors

אבן דרך היסטורית במאבק בתזונה הלא בריאה בישראל: הסתיימה העבודה על תקנות הוועדה לאסדרת מזון והם יוגשו לוועדת הבריאות של הכנסת בתיאום משרדי האוצר, משפטים, כלכלה.

שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן: "הודענו שאנו מגישים את התקנות לסימון מזון לוועדת העבודה והבריאות של הכנסת כדי לאשרן ולהביא ליישומן בהקדם. זהו שלב חשוב ודרמטי בקידום המהלך הלאומי לסימון מזון לפי המלצת וועדת האסדרה בראשות מנכ"ל המשרד. מטרת סימון המזון לסייע לאזרחי ישראל לשמור על תזונה נכונה ומניעת השמנה, סוכרת ותחלואה. מהיום, זה בידינו ואנו מחויבים להביא למודעות הציבור את הצורך בשינוי הרגלי תזונה, בייחוד לילדים".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "העברת התקנות לכנסת היא אבן דרך היסטורית במאבק בתזונה הלא בריאה בישראל. עם אישור התקנות על ידי הכנסת וכניסתן לתוקף, הציבור בישראל יוכל לבחור בבחירה הבריאה בקלות רבה הרבה יותר. אני בטוח שהכנסת וועדת העבודה והרווחה, שנתנה לנו רוח גבית חזקה בנושא, תשלים את העבודה במהירות האפשרית. אני רוצה להודות לכל השותפים למשימה, ובעיקר לשר הבריאות הרב ליצמן על עמידתו הנחושה מעל כוחות חזקים ועמידתו על האינטרס הציבורי של אזרחי ישראל. הציפייה עכשיו היא מוועדת הבריאות והעבודה, בראשות ח"כ אלי אללוף (כולנו ) להוביל דיון אפקטיבי ומהיר ולאשר את המסקנות".

במהלך פאנל שהתקיים אמש בכנס השנתי של עמותת 'מהיום הפורום הישראלי לאורח חיים בריא' נשמעו גם קולות נוספים:

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "שלא יהיה ספק, אנחנו בעד חברה בריאה ואוכלוסייה בריאה. למדתי את כל נושא סימון המוצרים, והגעתי למסקנה שסימון המוצרים הוא פרימיטיבי ומסוכן לבריאות הציבור. הסימון מסוכן, כי אתה מחנך את הנוער שכל מה שמסומן באדום- מסוכן ומה שירוק- בריא. אבל יש שורה ארוכה של מוצרים, שלא יהיו מסומנים והם לא בריאים. וגם זו החלטה, שמנוגדת להחלטות ממשלה, לתפיסת האיחוד האירופאי והאומות המאוחדות. ואנו נשלם מחיר על כך".

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: "אנו עמלים על קרן, שתכלול את כל הגופים הרלוונטיים בתחום ומשרדי הממשלה כדי שתעזור לתעשייה לפתח מוצרים בריאים יותר וכך הנטל של הפיתוח לא יהיה כבד מידי ולא נראה עליית מחירים. התעשייה הישראלית לא מחכה, היא משפרת, שעה שעה את איכות המזון, יש כאלו שמדברים וכאלו שעושים. יהיה סימון מזון ואנחנו תומכים בכך".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום