הלבנת שיניים: אין כמו חיוך צחור

(0)
לדרג
תוכן מקודם

השיניים הצהיבו עם השנים? מתביישים לחייך בדייט, בשיחה עם הבוס או בארוחת שבת אצל החותנת? הלבנת שיניים בעזרת לייזר תחזיר לכם את החיוך - בגדול

טיפולי שיניים ,מומחה לשיקום הפה
077-2311142 (מספר מקשר)

הלבנת שיניים הינה הליך קוסמטי פשוט, שמתאים לכל מי שמתבייש לחייך - כתוצאה ממראה השיניים. עם השנים, עקב נטייה גנטית לשיניים צהבהבות, כתמי עישון מצטברים, וכן כתמי גיל - השיניים של כולנו מאבדות מזוהרן והגוון הטבעי והבריא שלהן מתחיל להשתנות.

הלבנת שיניים נועדה אפוא לשפר את המצב האסתטי של השן - ומעניקה למשתמש בה שיניים לבנות וחיוך זוהר, מה שמשפיע באופן מיידי על הביטחון העצמי בחברה.

מדוע השיניים שלנו מאבדות את צבען?

יחד עם הנטייה הגנטית ונזקי העישון - גם הגיל עושה את שלו ולעתים קרובות השיניים "תופסות" כתמים, ככל שהשנים עוברות. בנוסף, המזון שאנחנו צורכים - ובפרט מאכלים ומשקאות בעלי צבע חזק (כמו סלק, קולה, קפה ועוד) - גורמים להתכהות של גוון השן. במקרים אחרים, ישנם כתמים הנוצרים מטיפול במחלות שונות, שמצטברים על השן, בעקבות שימוש בתרופות אנטיביוטיות.

למעשה, ההתנגשות של החומרים החיצוניים בעלי הצבעים הכהים - כגון: הקפאין והסיגריות - משנים באופן דומיננטי את גוון השן הטבעי.

הלבנת שיניים נועדה לשפר את המצב האסתטי של השן. צילום: thinkstock
הלבנת שיניים נועדה לשפר את המצב האסתטי של השן. צילום: thinkstock

למי לא מתאים הליך של הלבנת שיניים?

כאמור, הלבנת שיניים מתאימה לכל מי שחפץ בשיניים לבנות ובחיוך זוהר - כאשר החלק הקדמי של החיוך כולו בצבע לבן. כלומר: כאשר יש סתימות וכתרים בשיניים הקדמיות, שנוספו לחומר השן הטבעי - לא נוכל להבהיר אותם, ללא חלופה של כתרים וסתימות, התואמים לגוון השן החדש והרצוי.

האם טיפול הלבנת השיניים הוא גם טיפול רפואי - ולא רק הליך קוסמטי?

קודם כל, הלבנת שיניים היא למעשה: הבהרת שיניים, בעקבות מגע השן עם חמצן (שמשמש להלבנה), עליו מקרינים קרן לייזר חזקה שמחממת אותו - וגורמת לו לפעול.

לכן, טיפול הבהרה הוא טיפול אסתטי ולא רפואי. יחד עם זאת, ההשפעה של הטיפול על הנפש היא אדירה. מכיוון שחיוך ודיבור חופשיים משדרים ביטחון עצמי, הם משפיעים על כל תחומי החיים שלנו: מהרגע שבו נפתח את הפה בראיון עבודה, נרצה לעובדים שלנו או נופיע בכל אירוע חברתי משמעותי.

כיצד פועל טיפול הלבנת השיניים?

למעשה, החמצן המונח על השן תוך כדי הטיפול - "מוציא" את המים הנמצאים בחומר השן; וכך - מבהיר את השן. ההלבנה מתבצעת רק על החלק החיצוני של השן - הדנטין - שהוא שקוף ודק (ולכן "תופס" את הצבע הצהוב). זוהי גם הסיבה כי הליך זה נחשב הליך פשוט ובטוח, מפני שהוא איננו פועל על השן עצמה - אלא רק על המשטח החיצוני לשן.

ההבהרה עצמה מתבצעת במרפאת הרופא המטפל תוך שעה וחצי. מי החמצן מונחים על השיניים - ועליהם עוברת קרן לייזר ש"מתקנת" את גוון השן במהירות.

איך מתכוננים לטיפול הלבנת השיניים?

לפני הטיפול, יש לוודא שמצב השיניים והחניכיים תקין לחלוטין - ולעבור ניקוי יסודי אצל שיננית. כאשר יש עששת, נסיגת חניכיים או בעיה לא פתורה אחרת בחלל הפה - לא נוכל להתחיל את הטיפול, עד לפתרון מלא של הבעיה.

כיצד מתבצע הטיפול בפועל?

בפגישה הראשונה, המטופל מקבל סד עם חומר סנסודיין, שאותו הוא מניח על הפה למשך עשר דקות, במהלך עשרה ימים רצופים. משחה זו מונעת מראש את הרגישות המתעוררת בשיניים לאחר ההלבנה עצמה - ומורידה את עוצמתה בכ-30%.

לאחר מכן, מתקיימת פגישה נוספת במרפאה, בה ניתן טיפול הלייזר המלא. ללייזר יש יעילות רבה; לרוב, כבר בטיפול אחד מגיעים לתוצאה הרצויה. במקרה שהלקוח מעדיף טיפול ביתי, קיים סד וקיימים חומרי הלבנה פשוטים יותר, שאותם ניתן להניח על השיניים בזמן השינה. עם זאת, על פי רוב, בשיטה זו השיניים יוצאות פחות לבנות מהרצוי - ויש לחזור על הטיפול מספר פעמים.

האם לטיפול יש תופעות לוואי?

לאחר הלבנת השיניים, עלולות להתעורר רגישויות קלות באזור השיניים המטופלות והחניכיים. רגישויות אלה חולפות תוך 24 שעות - וסד הסנסודיין ממזער את התפשטותן.

למי לא מתאים הטיפול?

טיפול ההלבנה איננו מתאים לנשים בהריון ולנשים מיניקות, לאנשים מתחת לגיל 15; וכן לאנשים עם עששת ונסיגת חניכיים במצב בלתי מטופל.

לרוב, כבר בטיפול לייזר אחד מגיעים לתוצאה הרצויה. צילום: thinkstock
לרוב, כבר בטיפול לייזר אחד מגיעים לתוצאה הרצויה. צילום: thinkstock

כל כמה זמן יש לחזור על ההליך, כדי לשמר את התוצאה?

על הליך הלבנת השיניים, יש לחזור אחת למספר חודשים/ שנים - תלוי במקרה ובאורח החיים של המטופל. תידרש חזרה תכופה יותר, במקרה שהמטופל שותה הרבה קפה וקולה או מעשן. לרוב, חוזרים על הפעולה אחת לשנה (או יותר).

האם קופות החולים משתתפות במימון ההליך?

מכיוון שהלבנת שיניים היא טיפול אסתטי בעיקרו - ולא רפואי - הוא נעשה על חשבון המטופל.

לסיכום: רוצים לחייך, אבל מתביישים? מעוניינים שהחיים יחייכו אליכם יותר? טיפול הלבנת שיניים ייתן לכם חיוך של מיליון דולר - ותרגישו אחרת לגמרי, תוך זמן קצר.

ד"ר חמד דבאח הוא רופא שיניים, מרפאת דבאח דנט.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום