קנאביס רפואי יעיל גם לילדים

(0)
לדרג

מחקר חדש מאוניברסיטת הרווארד: קנאביס רפואי יכול לסייע לילדים ולמתבגרים חולי סרטן בהתמודדות עם בחילות והקאות, אך יש להשתמש בו במשנה זהירות

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית קבע כי קנבינואידים, שהם מולקולות, פעילות הנמצאות בקנאביס רפואי יכולות לסייע בהתמודדות עם בחילות והקאות בעקבות טיפולי כימותרפיה אצל ילדים ומתבגרים חולי סרטן. המחקר מצא כי הקנאביס הרפואי יעיל בטיפול בהתקפים ובתופעת הלוואי של הבחילות עקב טיפולי הכימותרפיה.

החוקרים מאוניברסיטת הרווארד ביצעו מטה אנליזה של 22 מחקרים רלוונטיים בנוגע לשימוש בקנאביס רפואי על ידי ילדים ומתבגרים. בסיכום הממצאים התגלה כי מבין כל רכיבי הקנאביס הרפואי, רכיב הנקרא THC מסייע ביותר בשיפור תופעות לוואי של בחילות והקאות אצל ילדים חולים המטופלים בכימותרפיה. רכיב אחר המצוי גם הוא בקנאביס רפואי ונקרא CBD, נמצא כמקל על התקפים אפילפטיים.

למרות הממצאים האופטימיים החוקרים מדגישים כי יש לבצע מחקרים נוספים לבדיקת היעילות בקנאביס רפואי על ידי ילדים ומתבגרים וכי יש להשתמש בו במשנה זהירות בשל הסיכון המוגבר לפגיעות מוחיות. המחקר פורסם שלשום (23.10.2017) בכתב העת המדעי Pediatrics ותורגם על ידי מרכז המידע של האגודה למלחמה בסרטן. לתקציר המחקר המקורי לחצו כאן.

מנתוני האגודה למלחמה בסרטן עולה כי בכל שנה מתגלים בישראל כ-30,000 חולי סרטן חדשים מהם כ-450 ילדים. מחלות הסרטן הנפוצות ביותר בקרב ילדים הם לוקמיה (סרטן הדם) המהווה כ-30% מכלל מחלות הסרטן אצל ילדים ומתבגרים, גידולים סרטניים במוח המהווים כ- 20% וסרטן במערכת הלימפה, המהווה כ-15% מכלל הילדים חולי סרטן. נכון להיום עומדים שעורי הריפוי של ילדים חולי סרטן בישראל על למעלה מ85%.

מבצע "הקש בדלת" השנתי של האגודה למלחמה בסרטן נערך השבוע בפעם ה-57. לחצו כאן לתרומות באופן מאובטח באמצעות כרטיס אשראי או התקשרו בשיחת חינם: 1-800-35-46-46.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום