שרשרת נשלפה מקיבתו של פעוט

(0)
לדרג

פעוט בן ארבע מאזור הצפון הגיע למיון ביה"ח "רות" לילדים ברמב"ם, אחרי שבלע שרשרת ממתכת שעשתה את דרכה אל קיבתו. רופאי הגסטרו שלפו את השרשרת בהצלחה

מאת: מערכת zap doctors

פעוט בן ארבע מאזור הצפון הגיע הובהל לפני מספר ימים לחדר המיון בביה"ח "רות" לילדים ברמב"ם לאחר שבלע שרשרת מתכת ארוכה. אחותו של הפעוט הבחינה כי הוא משחק בתכשיט, אשר נעלם לאחר מכן והבינה שהילד בלע את השרשרת. בעקבות כך, מיהרו הוריו אל בית החולים, שם עבר הפעוט סדרת בדיקות שאכן אישרו את החשד לבליעת עצם זר.

מאחר והפעוט לא הראה שום סימפטומים ולא התלונן על כאבים, וכדי להימנע מבדיקה פולשנית בילד כה קטן, אושפז הפעוט להשגחה בזמן שהצוות עוקב אחר מצבו וממתין שהשרשרת תצא מגופו באופן טבעי, כמקובל במקרים כאלה. לאחר יומיים, משלא יצאה השרשרת, נבדק הפעוט שוב על מנת לאבחן את מיקומו של העצם הזר. מבדיקת צילום חוזר עלה כי השרשרת, שאורכה 10 ס"מ, התמקמה בקיבתו של הילד והוחלט שלא להמתין יותר ולשלוף אותה.

צילום רנטגן של קיבת הפעוט עם השרשרת. צילום: באדיבות דוברות רמב"ם
צילום רנטגן של קיבת הפעוט עם השרשרת. צילום: באדיבות דוברות רמב"ם

כשהוא תחת טשטוש, שלפו רופאי יחידת גסטרו ילדים בביה"ח "רות" ברמב"ם את השרשרת מקיבתו, תהליך שהסתיים בהצלחה. לאחר מכן נותר הילד להשגחה ואתמול הוא שוחרר לביתו, כשהוא חש בטוב.

"באופן תיאורטי, השרשרת יכלה להיתקע בקיבתו או בהמשך המעי של הילד ולגרום לחסימה", מסביר פרופ' רון שאול, מנהל מכון גסטרו ילדים ברמב"ם את הסכנה, "השאיפה היא להימנע ככל הניתן מבדיקות פולשניות מיותרות בילד כה קטן, אך בלית ברירה נאלצנו להתערב למען בריאותו של הפעוט. בליעת עצמים זרים יכולה להסתיים בכי רע", הוא מוסיף ואומר, "אנו מפצירים בהורים להשגיח על הילדים בשבע עיניים ולהימנע מחשיפתם לעצמים זעירים ומסוכנים ולהרחיק אותם מהשיג ידם. במידה והילד בלע בטעות עצם זר, יש להביאו בהקדם למיון בית החולים הקרוב לביתכם".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום