נעים להכיר: מזותרפיה וסקין בוסטר

(0)
לדרג
תוכן מקודם

לא ניתן לעצור את הזמן, אבל בכל הנוגע לתהליך ההזדקנות של עור הפנים - ניתן להאט אותו ולעיתים לשנותו. טיפולי מזותרפיה וסקין בוסטר יכולים לסייע

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2311044 (מספר מקשר)

כבר בגילאי ה-20 אנו מתחילים לראות סימנים ראשונים של הזדקנות עור הפנים. במיוחד באזורים הדינאמיים של הבעות הפנים קמטוטי צחוק בצד העיניים, קמטי זעם בין הגבות וקמטי עומק במצח. בשלב זה העור עדיין אלסטי ומלא חיוניות.

עם הגיל, בצרוף מכלול פרמטרים חיצוניים כגון: קרינת השמש, חוסר שתיה, עישון, זיהום אוויר, זיהום בעור, שינויים הורמונליים, האטה בהתחדשות תאי העור וכיו"ב - מצב העור מתדרדר ומתחיל בתהליך הזדקנות מואץ. כל אלו גורמים יחד לרפיון כללי של רקמות הפנים וצורתו משתנה ומשדרת, בין היתר, מראה כללי עייף.

כיום, באמצעות בטיפולים אסתטיים, לא כירורגיים וקצרי מועד, ניתן להתמודד עם מכלול הגורמים הנ"ל ולעצור את ההזדקנות.

הארכת תוחלת החיים ואופי החיים המודרני הגדילו את המודעות האסתטית של נשים וגברים. אם בעשורים קודמים הטיפולים האסתטיים היו מיועדים בעיקר לנשים בגיל 50-60, הרי שהיום הגיל הממוצע להתחלת טיפול, בקרב נשים וגברים כאחד, הוא החל מהעשור השלישי והרביעי לחיים.

באופן אקסיומטי ניתן לומר כי ככל שאישה מגיעה מוקדם יותר לטיפול, כך קל יותר להשיב לה את היופי הטבעי, לשמר ולהאט משמעותית את תהליך ההזדקנות.

החומרים של היום מסוגלים לתת מענה כמעט לכל אישה. חלקם מיועדים למילוי והעלמת קמטים קטנים ודקים לשיקום העור, וחלקם להרמת הרקמות והשבתם למקומם הטבעי.

עם חומרים אלו, האיכותיים יותר, ניתן אף להשיב שומן ונפחים שאבדו עם השנים בתהליך ההזדקנות, שהחל מגיל 50 מצטמצם משמעותית (באזור לחיים, פראוריקולרי, אזור הרקות ושפתיים).

שיטת הטיפול ומידת התאמת הטיפול למטופלת, נבחנות על ידי הרופא במסגרת תכנית הטיפול, בהתאם למכלול הנסיבות הפרטניות של המטופלת, ובהתאם לתוצאה הרצויה.

החומרים של היום מסוגלים לתת מענה כמעט לכל אישה. צילום: thinkstock
החומרים של היום מסוגלים לתת מענה כמעט לכל אישה. צילום: thinkstock

הגורמים להזדקנות העור

תהליך ההזדקנות של מראה הפנים מושפע ממספר גורמים עיקריים המפורטים לעיל, מה שמשפיע בין היתר על: מסת תאי השומן, מסת השרירים, מבנה וצפיפות העצמות ורמת ההורמונים.

שומן אנחנו נולדים עם כמות שומן גדולה יחסית באזורי הפנים השונים (זו הסיבה למראה העגלגל של פעוטות), המצטמצמת עם השנים באופן הדרגתי אך משמעותי. אובדן השומן כשלעצמו מוביל לרפיון העור ונפילתו.

שרירים רקמת השריר אחראית על התנועתיות בפנים (הבעות, אכילה וכו'), ומסייעת להחזיק את העור מתוח כלפי מעלה. ככל רקמה אחרת בגוף, גם היא נחלשת עם השנים, כך שהאחיזה בעור מתרופפת.

עצמות עצמות הפנים (בעיקר עצם המצח, עצמות הלחיים ועצמות הלסת) מהוות את הבסיס שעליו יושב העור. עם השנים מתרחש תהליך של ספיגת עצמות בגוף ובעקבותיו כיווץ של הפנים ודלדול העור.

הורמונים רמת ההורמונים בגוף משפיעה על החיוניות של תאי העור. השינוי ההורמונאלי שחל עם הכניסה לגיל הבלות משפיע אף הוא על המראה והטקסטורה של העור.

כל זאת יחד עם אובדן, לאורך השנים, של חלבונים מסוג קולגן ואלסטין, האחראיים למיצוקו וגמישותו של העור, משפיעים על מראה הפנים וגורמים למראה נפול ומזדקן.

מהם הגורמים שיש לקחת בחשבון לצורך התאמת הטיפול?

הרפואה האסתטית התקדמה מאוד בשנים האחרונות והיא מציעה מגוון רחב של טיפולים, שמטרתם לסייע לחידוש התאים ולמלא את החסרים שנוצרו, כך שמראה העור יישאר צעיר, חיוני ורענן לאורך זמן רב.

טיפול אולטימטיבי הוא טיפול המסתכל על התמונה הרחבה ונותן פתרון לכל אחד מהגורמים המשפיעים על תהליך ההזדקנות, תוך התאמת תכנית הטיפול למטופלת, למאפייני העור שלה ולתוצאה הרצויה.

טיפול כולל ונכון לוקח בחשבון את מאפייני ההזדקנות המפורטים לעיל ומתאים להם מענה, כגון:

עצמות בשלב הראשון חשוב למלא בחזרה את הנפח שתפסה מסת העצם שנספגה, כדי להשיב לפנים את המסגרת שלהן. מילוי הנפח מתבצע באמצעות טיפול לא פולשני, בו מזריקים חומרים חזקים מבוססי חומצה היאלורונית לאזורי עצם כגון לחיים, לסת, סנטר ורקות. בשיטה זו ניתן לפסל את מראה הפנים ולפתוח ולהעלים קמטים, ובכך לטשטש את המראה הנפול, והשבת מראה מורם וצעיר.

שומן לאחר יצירת "מסגרת העצם", יש להשיב לעור הפנים את נפח השומן שאבד (בעיקר באזור הלחיים, מתחת לעיניים ובאזור האוזניים). זאת באמצעות הזרקה של חומצות היאלורוניות.

טקסטורת העור לאחר סיום העבודה הפנימית (השבת המסגרת ומילוי הנפח שהעלימו את מרבית הקמטים), יש לטפל בטקסטורה של העור עצמו ובחריצים שנותרו לאחר פתיחת הקמט (בדומה לנייר שמקפלים ופותחים חזרה). פעולה זאת נעשית באמצעות מזותרפיה או סקין בוסטר. ובהתאם לרצון וציפיית המטופלת.

טיפול מזותרפיה רפואית

המזותרפיה היא שיטה טיפולית שהומצאה בשנות ה-50 של המאה הקודמת, במטרה לטפל בבעיות מפרקים. הרעיון מאחורי השיטה הוא "להביא את החומר הנדרש למקום הדורש", כלומר במקום ליטול כדור שנספג דרך הדם ומגיע לאזור שבו יש לטפל, מזריקים כמות קטנה יותר מהחומר למקום המדויק.

בשנים האחרונות השתלב הטיפול ברפואה האסתטית והוכח כיעיל מאוד במקרים כגון אקנה, צלוליטיס, סימני מתיחה, צלקות וקמטים וגם כטיפול כללי לשיפור מראה עור הפנים וחיוניותו.

לצורך הטיפול בפנים משתמשים בקוקטיילים שונים (המכילים חומצות היאלורוניות, אנטי אוקסידנטים טבעיים מצמחים, ויטמינים ומינרלים), שאותם מזריקים בדקירות מבוקרות ישירות לשכבת הדרמיס בעור (השכבה האמצעית מבין שלוש).

הדקירות הזעירות והמבוקרות משפרות את זרימת הדם לאזור, הורסות את התאים הקיימים וגורמות בכך להיווצרות תאים חדשים, המשתמשים בקוקטייל שהוזרק לצורך התפתחותם. התוצאה המתקבלת היא התחדשות של תאים איכותיים ומוזנים בוויטמינים ומינרלים ולשיפור גמישות וחיוניות העור.

אפקטיביות לאורך זמן

התוצאות משתנות בהתאם לסוג העור והתגובה לטיפול, אך לרוב ניתן להבחין בשיפור כבר בתום הטיפול הראשון. עם זאת, חשוב לזכור כי מזותרפיה היא בעיקר טיפול מניעתי (התוצאה אפקטיבית לתקופה בת 6-8 חודשים) וכי אין דרך לעצור את תהליך ההזדקנות הטבעי. לכן, מומלץ להתחיל עם הטיפול כבר בגיל מוקדם יחסית ולהקפיד על ביקורי תחזוקה שוטפים, בהתאם להמלצת הרופאה.

כאב והחלמה

כאב - בזמן הטיפול תיתכן תחושה של צביטה או צריבה קלה בעת ההזרקה (ניתן לבצע את הטיפול בהרדמה מקומית שתקל על תחושות אלו). לאחר הטיפול, תיתכן תחושת כאב מקומי שחולפת מספר שעות מתום הטיפול.

תופעות לוואי - תופעת הלוואי השכיחה ביותר היא שטפי דם מקומיים, שנעלמים לרוב כעבור ימים בודדים. ככל שהרופא המבצע מיומן ומנוסה יותר, כך פוחתת תדירות הופעת שטפי הדם.

זמן החלמה ברוב המקרים ניתן לחזור לשגרה מיד בתום הטיפול. לעיתים יש מגבלות קלות, כגון הימנעות מאיפור למשך 4 שעות מסיום הטיפול, הימנעות ממקלחת חמה למשך של 6-8 שעות וכו'.

מומלץ להתחיל עם הטיפול כבר בגיל מוקדם יחסית. צילום: thinkstock
מומלץ להתחיל עם הטיפול כבר בגיל מוקדם יחסית. צילום: thinkstock

טיפול סקין בוסטר

בטיפול סקין בוסטר בטכניקה של מזותרפיה מחדירים חומצה היאלורונית ייעודית לשכבות העמוקות של העור. החומר המוחדר לעור סופח אליו מים בעוצמה ובכך מסייע לספיגת הלחות לתאים. ספיחת הנוזלים לתוך תאי העור "ממלאת את העור מבפנים", מה שגורם למתיחתו, לשיפור המרקם שלו ולהעלמת קמטוטים.

הטיפול בסקין בוסטר מתבצע בעיקר באזורים הבאים :פנים, צוואר, גב כף היד ומחשוף הצוואר והחזה(décolletage) . מטרת הטיפול היא שיפור מראה העור ומרקמו, כתוצאה מנזקי שמש או צלקות אקנה.

אפקטיביות הטיפול:

האפקט הטיפולי נבנה בהדרגה מטיפול לטיפול ולכן ההמלצה היא לבצע סדרה של 2-3 טיפולים במרווח של 2-4 שבועות זה מזה, בהתאם להמלצת הרופא. הטיפול נמשך כ-20 דקות, בדקירות בעור בעזרת מחט עדינה או קנולה (צינורית ארוכה וגמישה בעלת חוד קהה ועטופה בסיליקון), שפחות מורגשות הודות לחומר האלחוש, לידוקאין, המוחדר לתוך העור בו זמנית עם התכשיר העיקרי. לאחר הטיפול עלולות להופיע אדמומיות, נפיחות קלה או רגישות קלה באזור, החולפות זמן קצר לאחר מכן.

לכמה זמן נשמרות התוצאות?

בתום סדרה של 2-3 טיפולים העור יקבל תכונות של מיצוק, אלסטיות, ורכות למגע, הודות לעידוד יצור חלבונים, כגון קולגן ואלסטין. כל אלה ישוו לו מראה נקי, טבעי ורענן.

בשל ייצובה של החומצה ההיאלורונית מראה זה ישמר למשך תקופה של 6-10 חודשים. טיפול נוסף לאחר 6 חודשים יישמר את האפקט לשנה נוספת.

בניגוד למזותרפיה, ההשפעה של טיפול הסקין בוסטר בולטת יותר לעין ומחזיקה מעמד לזמן ממושך יותר. לאחר סיום סדרת הטיפולים הראשונה, ייתכן שיידרשו טיפולי תחזוקה בודדים אחת ל-7 עד 8 חודשים.

לסיכום: המדע והרפואה חדרו לעולם היופי ויצרו את הרפואה האסתטית. באמצעות שורה של טיפולים, וביניהם המזותרפיה והסקין-בוסטר, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות במאבק נגד תהליכי ההזדקנות והשבת מראה צעיר, רענן ומלא חיוניות.

ההמלצה על אופי הטיפול האפקטיבי ביותר היא אינדיווידואלית מאוד ומשתנה בין מטופלת למטופלת בהתאם למאפייניה האישיים. כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר, חשוב להתייחס לכל הגורמים בתהליך ההזדקנות של עור הפנים ולהתאים תוכנית טיפול ייעודית.

ד"ר שירה אליאב - חברה מן המניין בארגון האמריקני היוקרתי לרפואה אסתטית Medicine A.A.A.M - American Academy of Aesthetic.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום