ועדת סל הבריאות יצאה לדרך

(0)
לדרג

הוועדה להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2018 קיימה את ישיבתה הראשונה בסוף השבוע שעבר. שר הבריאות: מבקש פתרון לילדים החולים במחלת SMA

מאת: מערכת zap doctors

ישיבתה הראשונה של ועדת סל הבריאות לשנת 2018 התקיימה במעמד שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משר משה בר סימן טוב, יו"ר הוועדה פרופ' רוני גמזו ומרכזת הוועדה פרופ' אסנת לוקסנבורג. בכינוס הוצגו חברי הוועדה בידי שר הבריאות, שברכם לדרך צלחה ועבודה פורייה.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן נשא דברים בפני חברי הוועדה:

"אתם מקבלים את כל הכלים והסמכות, את ההחלטות ואת האחריות לקביעת הנושאים בוועדת סל התרופות. אני לא מקנא בכם. בעול שיש לכם ובאחריות שבידכם. זו עבודת קודש שיש בה המון אחריות ומחויבות לציבור. אני סומך על שיקול דעתכם המקצועית ומברך אתכם בברכת הצלחה.

היה קשה לבחור את האנשים. יש הרבה אנשים טובים, מובילים, מוערכים ומקצועיים בתחומם אך הבחירה מצוינת. היו"ר הוא מקצועי והוא מצוין כי הוא היה גם מנכ"ל שלי בתקופה הקודמת. רוני חרוץ, חריף ומומחה בכיר והוא יודע לעשות את העבודה ואני בטוח שתצליחו

ביקשתי מכלי התקשורת שלא לפרסם שמות של תרופות ומחלות מעכשיו ועד ההחלטות כי זה פוגע בוועדה ועושה לחץ מיותר. הצוות יודע את כל התרופות ואני מקווה שהתקשורת לא תשפיע על הוועדה. אני מעולם לא התערבתי בסל ולא הולך להתערב כי לדעתי השר לא צריך להתערב בדיוני הסל, אבל אני מבקש מחברי הסל לתת דעתם לילדי SMA היקרים. אלו ילדים שסובלים ויש למצוא להם פתרון. אנו שוקדים למציאת פתרון ואני בטוח שנמצא זאת. אך אני מבקש להדגיש. לא יהיה פתרון אם חברת התרופות לא תוריד את המחיר דרסטית. הדבר הכי קשה זה שיש ילדים חולים, שיש תרופה וכולם מסתכלים עליהם בכיליון עיניים ולא יכולים לתת להם. החברה צריכה להוריד מחיר. לא יודע אם זה ייכנס או לא אבל צריך לתת לזה את הדעת לכך.

עוד התייחס שר הבריאות לביקורת על ועדת האסדרה לסימון מזון: "בעיתונות קראתי כאילו אני מעכב את הרפורמה במזון זו לא החלטה שלי. משרד הבריאות קובע, אך הוא לא לבד. אנחנו צריכים שיתוף פעולה עם עוד משרדים, כלכלה, משפטים ואומר. הרפורמה תהיה מה זה משנה אם בינואר או בפברואר. אני מזכיר שחלק מהכתבים אמרו שלא תהיה רפורמה במזון כי יש לחצים אבל אני מבטיח שהיא תהיה."

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "עבודת הוועדה היא המשימה הכי מורכבת שיש במערכת הבריאות, היא נושאת בתוכה את הדילמות הכי מורכבות. יחד עם זאת לצד הקושי - זוהי זכות גדולה להיות חבר בוועדה, ולכן יש הרכב ייחודי של אנשי ציבור שחברים בוועדה שהקולות השונים בוא צריכים להביא את הצרכים השונים. אני רוצה להודות לד"ר אסנת לוקסמבורג וד"ר טל מורגנשטיין שמובילות את התהליך הזה שהוא הצד היפה ביותר של השירות הציבורי.

מנכ"ל המשרד התייחס בדבריו לנושא רפורמת סימון המזון: "הדרך החשובה לאורך זמן זה לקדם את הרפורמה שזהו אחד התהליכים הקשים והמורכבים - צריך לעשות אותם נכון, אנחנו חייבים למצות את הדיון עם משרדי הממשלה ולייצר מוצר שהוא נכון ומדויק. ההמלצות שהוצאנו הם ההמלצות שיהיו ואנחנו קמים כל בוקר לא בגלל שאנחנו רוצים להיות קישוטה, אלא בגלל הרצון שזה יתבצע. גם רפורמת ה-MRI לקחה זמן ואנחנו רואים אותה מתבצעת.

פרופ' רוני גמזו, יו"ר הוועדה, אמר: "אני רוצה להודות לשר הבריאות על המינוי. כמו כן להודות לשר הבריאות ולשר האוצר על הגדלת הסכום לסל הבריאות שיקל עלינו בעבודה, אך עדיין לא מספיק. ועדה זו מורכבת מאנשי מקצוע הרפואה, כלכלה, אתיקה, משפט ונציגי ציבור . מניסיוני בהרכב מגוון כזה מי שמרוויח זהו הציבור. עומדת לפנינו עבודה קשה אנו הולכים לתעדף טכנולוגיות שנוספו בתקופה האחרונה לעולם הרפואה. אני רוצה לציין את העבודה המצויינת של הצוות המקצועי שמכין את החומרים משך 9 חודשים עד להתכנסות הועדה. מאחל בהצלחה לכולם."

מרכזת הוועדה, פרופ' אסנת לוקסנבורג סיכמה: "העבודה היא במשך שנה שלמה בניצוח של צוות משרד הבריאות אליו נרתמים מומחים מכל התחומים. יש לנו חברי וועדה שכל אחד מביא ידע מהניסיון האישי שלו המון וזה חשוב מאוד. שיהיה לכולנו בהצלחה."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום