פיברומיאלגיה: רואים בעין

(0)
לדרג

סובלים מפיברומיאלגיה? הרפואה הקונבנציונלית חסרת אונים ומטפלת בסימפטומים בלבד? גב' רותי סימני טופלה בעזרת אירידיולוגיה (מיפוי קשתית העין) וזכתה בחייה מחדש. צרכנות רפואית

מאבחן באירידולוגיה
077-2310982 (מספר מקשר)

סובלים מכאבים כרוניים מפושטים ועזים לאורך כל הגוף, הפוגעים באיכות החיים ובשגרה היומיומית? כאבים כה עזים - עד כדי חוסר יכולת תפקוד מינימלית? בנוסף, תשישות כרונית וחולשה (בדומה לתחושה הנגרמת בעקבות מחלת השפעת), הפרעות בשינה, כאבי ראש, סחרחורות, קשיים בריכוז, בעיות בזיכרון, נימול בידיים ורגישות בקיבה?

גם אתם אובחנתם כסובלים מתסמונת פיברומיאלגיה ולא הצלחתם למצוא מזור? כדאי שתדעו שבאבחון דרך קשתית ולובן העין (אירידולוגיה רב מימדית) ניתן לזהות את הגורם להתפתחות הבעיה ולהירפא מהשורש.

גב' רותי סימני סבלה במשך עשור מפיברומיאלגיה קשה, שגרמה לה לשכב במיטתה רב שעות היום. היא ניסתה טיפולים קונבנציונאליים ואלטרנטיביים שונים, אך דבר לא הועיל להקל על הכאבים. לפני שלוש שנים צפתה רותי בראיון טלוויזיוני עם איריס גייר על תורת האירידולוגיה והחליטה לתאם פגישה. למרות הספקנות לגבי האבחון והטיפול החליטה רותי לתת הזדמנות. כבר לאחר האבחון היה לרותי ברור כי מדובר בכלי רפואי מתקדם ומדוייק, שהצביע על נקודות חולשה, רעלים שהצטברו וזוהו בעיות בריאות על בסיס גנטי. בעקבות האבחון הותאם לרותי טיפול אישי המטפל בשורש הבעיה ולא בסימפטום.

עם הרבה נחישות, רצון והתמדה רותי ביצעה את התוכנית הטיפולית שהותאמה לה על ידי איריס. רותי מספרת בסיפוק שהיא ממש חזרה לחיים מלאים מתפקדת ביום יום בעבודה ובשעות הפנאי, מלאה באנרגיות, מבצעת פעילות גופנית ונהנית מכל רגע בחיים.

איריס גייר מומחית בינלאומית לאירידולוגיה רב מימדית, מסבירה בכתבה הבאה כל מה שצריך לדעת על מחלת הפיברומיאלגיה וכיצד ניתן לטפל בה ביעילות.

פיברומיאלגיה מתבטאת בכאבים עזים - עד כדי חוסר תפקוד. צילום: שאטרסטוק
פיברומיאלגיה מתבטאת בכאבים עזים - עד כדי חוסר תפקוד. צילום: שאטרסטוק

כיצד באה לידי ביטוי פיברומיאלגיה?

"תסמונת פיברומיאלגיה היא מחלה אוטואימונית, המתבטאת בכאבים עזים ומפושטים בשרירים, במפרקים, בצוואר ובגב. 2%-4% מכלל האוכלוסייה סובלים מפיברומיאלגיה; התסמונת שכיחה בעיקר בקרב נשים (95%), רובן בגיל 30-50.

פיברומיאלגיה מתבטאת בכאבים כרוניים מפושטים ועזים לאורך זמן, הפוגעים באיכות החיים ובשגרה היומיומית. בחלק מהמקרים, הכאבים כה עזים - עד כדי חוסר יכולת תפקוד מינימלית.

כ-90% מהמאובחנים סובלים גם מתשישות כרונית ומתחושת חולשה (בדומה לתחושה הנגרמת בעקבות מחלת השפעת). בנוסף, אצל רוב החולים יופיעו גם הפרעות בשינה, קשיי הירדמות ויקיצות מרובות; ייתכנו גם כאבי ראש, סחרחורות, קשיים בריכוז, בעיות בזיכרון, נימול בידיים ורגישות בקיבה".

מהם הגורמים לפיברומיאלגיה?

"נכון להיום, אין לרפואה הקונבנציונלית הסבר להתפרצות הכאבים, מאחר שהם אינם מלווים ברקע דלקתי. מחקרים מצביעים על כך שהכאבים קשורים ברגישות יתר של מערכת העצבים המרכזית, אך הסיבה לכך איננה ידועה".

כיצד ניתן לאבחן פיברומיאלגיה?

"מאחר שהסימפטומים דומים לסימפטומים של מחלות אחרות, פעמים רבות התסמונת כלל אינה מאובחנת, או שהאבחנה ניתנת לאחר חודשים ארוכים (לעיתים אף שנים) - שבהם נערכות בדיקות רבות ושונות, שאינן מצביעות על מחלה או בעיה אחרת".

כיצד ניתן לאתר את גורם הפיברומיאלגיה ולטפל בו - באמצעות אירידיולוגיה, מיפוי קשתית העין?

"כאמור, כאבי השרירים והעצמות, התשישות הכרונית והחולשה - הם רק סימפטומים המשויכים לתסמונת הפיברומיאלגיה (ולא הגורמים לפיברומיאלגיה). על מנת לטפל בבעיה, יש לאתר את הגורם לה - ועד כה, אין לרפואה הקונבנציונלית מענה והסבר המצליח לזהות את הגורם.

באמצעות אבחון רב מימדי, המשלב אבחון אירידיולוגי (המבוסס על מיפוי קשתית העין) ואבחון סקלרולוגי (המבוסס על מיפוי לובן העין), ניתן לאתר את הסיבה המדוייקת הגורמת למחלה ולהתאים את הטיפול הנכון בהתאם לצורך הרפואי חולי פיברומיאלגיה סובלים אמנם מאותם הסימפטומים, אך הסיבות יכולות להיות שונות - הצטברות של רעלים באזור המוח המוארך (האחראי גם על העברת פקודות לשרירים), בעיות במערכת העיכול, הכבד והמעיים, רמת חומציות גבוהה בדם, בעיות בבלוטת התריס ועוד".

מהו אבחון אירידיולוגי רב-מימדי?

"האבחון האירידיולוגי הרב-מימדי מבוסס על מחקרים קליניים - ומבוצע בעזרת תוכנת מחשב מתקדמת, על בסיס מיפוי של מבנה קשתית העין Iris) - החלק שכולל את פיגמנט הצבע, שקובע את צבע העיניים) ועל בסיס מיפוי של כלי הדם בלובן העין (Sclera). העיניים מקושרות דרך מערכת העצבים לכל מערכות הגוף כך שהתשדורת המתקבלת היא השתקפות מלאה של איברי הגוף, מצבם הרפואי והנפשי, הבסיס הגנטי למחלות טרם התפרצותם כגון סוכרת, לחץ דם, אלרגיות, מחלות לב ועוד. זוהי תמונת מיפוי מדוייקת למצב הבריאותי והנפשי של האדם.

השילוב בין השניים מאפשר לקבל תמונה אבחונית מדויקת, שמזהה את הבעיה; ובעיקר - את המקור הגורם לבעיה. כאשר המקור ידוע, ניתן להתאים לו את הטיפול הנכון, אשר מתמקד על פי רוב באיזון המערכות השונות, ניקוי רעלים ואיזון בין גוף ונפש ללא תרופות".

אבחון רדיולוגי רב-מימדי נותן השתקפות מלאה של איברי הגוף. צילום: שאטרסטוק
אבחון רדיולוגי רב-מימדי נותן השתקפות מלאה של איברי הגוף. צילום: שאטרסטוק

כיצד ניתן לטפל בפיברומיאלגיה, לאחר האבחון האירידיולוגי?

"לאחר אבחון המקור הרפואי המדויק לפיברומיאלגיה ובהתאם לממצאים, מותאם כאמור הטיפול לבעיה הספציפית, מתוך מגוון טיפולים טבעיים, המשלבים צמחים ותזונה. לאחר כחודש, מבצעים מיפוי חוזר של לובן העין, על מנת לבחון את ההתקדמות ולהתאים את המשך הטיפול. ככל שחל שיפור במצב הפיברומיאלגיה, כך ייעלמו הסימנים הסקלרולוגיים.

תהליך ההחלמה המלא אורך כשישה חודשים".

האם ניתן לאבחן פיברומיאלגיה עוד לפני התפרצותה?

"מאחר שהאבחון האירידיולוגי הרבמימדי מעניק תמונה רחבה של המצב הבריאותי הנוכחי והנטייה הגנטית, ברוב גדול של המקרים ניתן לזהות מחלות שונות - לרבות מחלות שאין להן התוויה קלינית מוגדרת (כגון פיברומיאלגיה) - עוד לפני הרפואה הקונבנציונלית.

הסימנים השונים מופיעים בעין בשלבים המוקדמים ביותר של המחלה, הרבה לפני שהיא מתפרצת - כך שניתן למנוע את הסבל, את ה"תיזוז" בין אינספור בדיקות ורופאים; ולטפל במקור הבעיה באופן יעיל".

לסיכום: הרפואה הקונבנציונלית איננה יודעת לתת מענה מלא לפיברומיאלגיה - ומטפלת בתסמינים בלבד (באמצעות תרופות נוגדות כאבים, כדורי שינה ותרופות פסיכיאטריות אנטי דיכאוניות). האבחון האירידיולוגי הרב-מימדי (מבוסס על מחקרים קליניים) מאפשר אבחון מדוייק של שורש הבעיה, התאמת טיפול מותאם אישית והחלמה מלאה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום