קטניות נגד סרטן הערמונית

(0)
לדרג

גברים, שימו לב: מחקר חדש מצא כי צריכה יומית גבוהה של קטניות, כגון סויה, אפונה, עדשים ושעועית, מפחיתה משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן ערמונית

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שנערך בסין קובע שצריכה מרובה של קטניות מפחיתה משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית. המחקר פורסם בחודש יולי 2017 בכתב העת המדעי Oncotarget.

החוקרים ערכו ניתוח על של שמונה מחקרים (סיכום סטטיסטי של תוצאות מחקרים), שבוצעו ברחבי העולם (אירופה, צפון אמריקה ואסיה) בהם נבדק הקשר בין צריכת קטניות והסיכון לחלות בסרטן הערמונית. במחקרים נכללו 281 אלף גברים, מתוכם זוהו כ-10,000 מקרי סרטן ערמונית. המשתתפים התבקשו לדווח על נתונים אישיים שכללו בין השאר גיל, משקל גוף, והרגלי אורח חיים, ביניהם עישון וצריכת אלכוהול, וכן הרגלי תזונה, בהם גם צריכת קטניות, כגון סויה ומוצריה, אפונה, עדשים, שעועית ועוד. במחקרים בוצע מעקב של שבע שנים בממוצע אחר המשתתפים.

משקלול ועיבוד סטטיסטי של הנתונים עולה כי על כל צריכה של 20 גרם קטניות מסוגים שונים ביום, חלה הפחתה של 3.7% בסיכון לחלות בסרטן ערמונית. בנוסף, צריכה יומית של 100 גרם קטניות מסוגים שונים, הפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן ערמונית ב-17.2%, לעומת אלו שלא צרכו קטניות כלל. כמו כן, צריכה יומית גבוהה של קטניות הדגימה הפחתה של 15% בסיכון לחלות בסרטן הערמונית, לעומת צריכה נמוכה שלהם.

שקלול של תוצאות המחקרים שנערכו באירופה העלה שצריכה גבוהה של קטניות מסוגים שונים הפחיתה ב-36% את סיכון לחלות בסרטן הערמונית, וצריכה ספציפית של סויה ומוצריה הפחיתה את הסיכון באוכלוסייה זו ב-11%. ניתוח כלל נתוני המחקרים העלה קשר בין צריכה גבוהה וסיכון מופחת של 15% לחלות בסרטן הערמונית.

לסיכום: החוקרים טוענים כי צריכה יומית גבוהה של קטניות מסוגים שונים קשורה בסיכון מופחת לחלות בסרטן הערמונית, והם סבורים שיש להמשיך לחקור את ההשפעה המיטיבה של קטניות על ההפחתה של הסיכון לחלות בסרטן הערמונית.

הידיעה נכתבה בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום