מהפכה בריאותית בביה"ס בי-ם

(0)
לדרג

פיילוט בריאות החל לפעול השנה במערכת החינוך הירושלמית מהגיל הרך ועד התיכון במטרה להפוך את ירושלים לעיר הראשונה שתיישם באופן גורף מעבר לתזונה בריאה

מאת: מערכת zap doctors

שר הבריאות וראש עיריית ירושלים הכריזו היום (4.9), במסגרת סיור משותף שערכו ברחבי העיר, על מהפכה בריאותית במערכת החינוך הירושלמית שיצאה לדרך עם תחילת שנת הלימודים. פיילוט הבריאות שם לו למטרה להפוך את ירושלים לעיר הראשונה שתיישם באופן גורף מעבר לתזונה בריאה. המהלך הוא חלק ממיזם "ירושלמים בוחרים בריא" - תכנית בריאות ראשונה מסוגה והיקפה בישראל, הפועלת בשנה האחרונה במסגרת התכנית הלאומית "אפשריבריא", אשר מעלה על נס את נושא אורח החיים הבריא והפיכת הבריאות לערך נגיש לכל תושבי העיר.

במסגרת התכנית המהפכנית וכצעד ראשון, יקבלו בתי הספר בעיר סיוע במעבר ל"קפיטריה בריאה" שתציע מגוון של פירות, ירקות, סנדוויצ'ים מזינים ועוד במקום המאכלים המזיקים שניתן למצוא כיום בבתי הספר. בנוסף, ייערכו הדרכות למנהלי המוסדות לגבי אופן הפעולה, ייפתחו חוגי ריצה למנהלים ומורים, סדנאות למטפלות ולמבשלות במשפחתונים ועוד כל זאת מתוך הבנת החשיבות של רתימת הסביבה החינוכית לנושא.

שר הבריאות וראש עיריית ירושלים הודיעו כי כבר השנה נוכל לראות קמפיינים נרחבים להעלאת המודעות לנושא, על נזקי התזונה המזיקה, חשיבות הפעילות הגופנית, תהליכי החקיקה בנושא וכו'. כצעד נוסף, ייעשה שיתוף פעולה עם ועדי ההורים, ועדי התלמידים והמורים על מנת לייצר נוהל דיווחים שבו הגורמים הרלוונטיים יוכלו להתריע על סוגיות ובעיות בנושא התזונה בבית הספר ויתקיים שיתוף פעולה עם משרד החינוך ומשרד הבריאות בנוגע לאכיפה.

כמו כן, הוגברו פעילויות הספורט והכושר במרכזים הקהילתיים ברחבי העיר, כולל הכשרת נאמני תזונה בשכונות, החלה תכנית דגל למאבק בשומן הטראנס ותכנית נוספת לגננות וסייעות שתכלול כ- 100 גני ילדים בעיר שמטרתה להקנות לגננות כלים להפעלת גן מקדם בריאות.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "אני מקווה שמירושלים תצא ותתרחב מהפכת הבריאות לבתי הספר בכל הארץ. כמו ערים חשובות בעולם אנחנו מציבים היום רף בריאותי חדש לתלמידים, ועושים זאת דרך מערכת החינוך. הילדים שלנו שהם סוכני השינוי הטובים ביותר. לצד מערכת החינוך ירושלים מובילה היום בפרויקטים רבים בספורט, בתזונה ובתכניות רבות שמקדמות אורח חיים בריא".

שר הבריאות יעקב ליצמן ציין כי: "מדינת ישראל נמצאת בתהליך בריא וחשוב, לטובת העלאת המודעות למזון בריא ואימוץ לאורח חיים בריא. הגיל הצעיר הוא קריטי לחינוך הדור הבא למניעת השמנה בעתיד. אני רואה במהלך המשותף שלנו יחד עם עיריית ירושלים אבן דרך שמטרתו לייצר שינוי בהיבטי התזונה והפעילות הגופנית, מתוך ראייה אחראית ונכונה למען בריאות תושבי העיר ובמטרה להביא לשינוי באורח החיים ואיכות החיים של תושבי הבירה, ובהמשך גם של תושבי המדינה כולה. אנו רואים בהטמעת ערכי הבריאות ושיפור הרגלי התזונה של האוכלוסייה הירושלמית משימה לאומית חשובה ומרכזית בסדר היום שלנו. אנו מובילים היום מהלך דרמטי להעלאת המודעות הציבורית לסכנות בתזונה מזיקה ולעידוד הרגלי אורח חיים בריא וראויה ירושלים להוביל את התהליך בהצלחה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום