חדש: מרכז לרפואה דחופה בירושלים

(1)
לדרג

אגודת יד שרה מקימה בימים אלה את "מרכז פרנקל לרפואה דחופה", מרכז מומחים מתקדם שיעניק שירות חירום לחברי כל קופות החולים בשעות בהן מרפאות הקהילה סגורות

מאת: מערכת zap doctors

המחסור בחדרי מיון בירושלים והעומס האדיר עליהם הם בעיה מוכרת בעיר, ממנה סובלים הן בתי החולים והן התושבים. בימים אלה מרחיב "יד שרה", ארגון ההתנדבות הגדול בישראל, את תרומתו גם לתחום זה ובשבועות הקרובים יחנוך מרכז לרפואה דחופה משלו - "מרכז פרנקל לרפואה דחופה".

המרכז החדש יציע לראשונה לחברי כל קופות החולים שירות חדר מיון מתקדם עם צוות מומחים קבוע לרפואת נשים, ילדים ופנימית. מרכז המומחים יעניק שירות במקרים דחופים, בשעות שבהן המרפאות בקהילה אינן פועלות - והכל בשיתוף פעולה עם המרכז הרפואי שערי צדק, ובגיבויו המקצועי.

גולת הכותרת של המהלך, כאמור, היא מתן מענה מקצועי ויעיל יותר לחולים, בהתאם לסיבת הפנייה, תוך מתן דגש על טיפול בתחומי נשים, ילדים ופנימית-מבוגרים, המהווים את עיקר המקרים במרכזים לרפואה דחופה.

יצוין, כי הקמת המרכז לרפואה דחופה של יד שרה נועדה למנוע הפניה של חולים קלים-יחסית לבתי החולים, ועשויה לשרת מטרה כפולה: ראשית - שחרור הלחץ והצפיפות מחדרי המיון הקיימים; שנית - זירוז ושיפור הטיפול במקרים הפחות דחופים, שמטבע הדברים אינם בראש סדרי העדיפויות. הפרדה זו בין חולים שמיועדים לטיפול מורכב וממושך ולאשפוז לבין אלה הסובלים מבעיה נקודתית חולפת, תמנע גם חשיפה של מטופלים "קלים" לחיידקים וזיהומים.

בהתאם לגישתה ההוליסטית של יד שרה, המטופלים במרכז החדש יוכלו מיד עם שחרורם לקבל במקום את מגוון השירותים הנחוצים להם בעקבות המחלה או הפציעה, בהם: השאלת ציוד רפואי, הסעה בנכוניות ועוד.

הקמת המרכז החדש לרפואה דחופה לוותה על ידי טובי המומחים מהתחומים המקצועיים השונים, ברפואה, במכשור ובתשתיות אחרות, והושקעו בה מחשבה ומשאבים רבים, תוך שימת דגש על כל פרט ופרט - הכל לרווחת המטופלים. כמו מערכת מתקדמת לניהול תורים המתממשקת עם פרוטוקול הטיפול, שיקצר משמעותית את השהות במרכז.

המרכז ממוקם במיקום נגיש, בקומת הכניסה בבית יד שרה, בצמוד לתחנות האוטובוסים והרכבת הקלה. וחניון לרכבים פרטיים.

הרב אורי לופוליאנסקי, נשיא ומייסד יד שרה, מציין כי יד שרה מובילה מהפך באיכות הטיפול בקהילה, וכי מדובר בבשורה של ממש לקהל הירושלמי, שיוכל מעתה לקבל שירות רפואה דחופה, בלי להתפשר על איכות הטיפול, ועל אופי המקום. וכמסורת השירות ביד שרה - מכל הלב.

פרופ' יונתן הלוי, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, מוסיף כי: "המרכז הרפואי שערי צדק שמח לשתף פעולה עם יד שרה. שתוף הפעולה בין שני מוסדות הפועלים לרווחת תושבי העיר, יקל מאוד על הנזקקים לטיפול רפואי דחוף שאיננו דורש אשפוז בבית החולים".

ד"ר נועם בר המנהל הרפואי של המיון החדש: "אני מאמין כי המוקד לרפואה דחופה יהווה מודל למוקדים אחרים הן בדגש הייחודי ליד שרה בחוויית השירות עבור המטופלים והן בפן המקצועי שיכלול מתן שירותי רפואה על ידי הצוות למגוון התחומים ברפואה הראשונית."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום