הורים לפגים: ההתחלה הכי קשה

(0)
לדרג

מחקר חדש שעקב אחר איכות החיים של הורים לפגים, מצא כי לאחר שילדיהם הגיעו לבגרות שביעות רצונם מהחיים דומה לשל הורים ליילודים בריאים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

למרות שהורים לתינוקות שנולדו לפני המועד עשויים לסבול מדחק משמעותי יותר כאשר ילדיהם קטנים יותר מאשר הורים ליילודים בריאים, איכות החיים שלהם דומה לזו של הורים אחרים לאחר שילדיהם גדלים - כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות הורים ותינוקות מהלידה ועד שהילדים הגיעו לגיל ממוצע של 27 שנים. המחקר התמקד בילדים שנולדו בגרמניה בין 1985-1986 לאחר פחות מ-32 שבועות היריון או במשקל לידה נמוך מ-1,500 גרם. המחקר כלל 219 הורים לפגים או תינוקות במשקל לידה נמוך, בגיל היריון ממוצע של כ-30 שבועות ומשקל לידה ממוצע של 1,300 גרם. החוקרים עקבו גם אחר קבוצת ביקורת שכלל 227 הורים לתינוקות בריאים, לאחר לידה בגיל היריון ממוצע של מעל 39 שבועות ומשקל לידה של 3,374 גרם.

כצפוי, פגים סבלו מיותר קשיים בתחילת הדרך. עד תום המחקר, איכות החיים של ההורים לא הייתה שונה לפי מועד הלידה של הילדים, עם מדדי שביעות רצון מהחיים שהיו דומים לאלו שתועדו בהורים ליילודים בריאים, בין אם הילדים סבלו ממוגבלות או קשיים בלימודים, או בטיב היחסים בין ההורים והילדים.

החריג היחיד זוהה בקרב הורים לילדים עם הפרעות פסיכיאטריות או קשיים במערכות יחסים עם ילדים אחרים, בהם תועדו מדדי איכות חיים גרועים יותר, גם לאחר שילדיהם גדלו. במילים אחרות, ההורים היו שמחים במידה והילדים היו שמחים בילדותם ורכשו חברים.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום