הצלת חיים נדירה בביה"ח כרמל

(0)
לדרג

שני עובדים מהמערך הקרדיולוגי בביה"ח כרמל הצילו ברגע האחרון את חייה של עוברת אורח, אותה ראו מתמוטטת על הכביש. הם ביצעו בה החייאה והריצו אותה לחדר המיון

מאת: מערכת zap doctors

מחמוד עבד אל מועטי סגן, מנהל הסיעוד במחלקה הקרדיולוגית בבית החולים כרמל, וג'וני שהלה, טכנולוג אחראי חדר צנתורים, הם שכנים הגרים באותה שכונה בחיפה. שניהם עובדים יחד במערך הקרדיולוגי בביה"ח כרמל כבר 25 שנה, ומדי יום נוסעים יחד מהעבודה חזרה לביתם.

"זה נראה היה עוד יום עבודה שגרתי בכרמל, מספר ג'וני. סיימתי את העבודה בחדר הצנתורים התקשרתי לחבר שלי מחמוד וסיכמנו שניסע יחד הביתה". השעה היתה 6 וחצי בערב. הערב היה חשוך וגשום, וג'וני ומחמוד יצאו מביה"ח בדרכם הביתה. "פתאום ראינו מולנו גברת שהולכת בצורה מאוד לא יציבה", מספר מחמוד, "היא התחילה להתנדנד ופתאום בבת אחת היא קרסה ונפלה אל תוך הכביש החשוך".

ג'וני ומחמוד לא חשבו פעמיים הם עצרו את הרכב שלהם באמצע הכביש, וקפצו החוצה לבדוק איך אפשר לעזור. "בדקנו אותה וראינו שאין לה דופק", מספר ג'וני, "מיד התחלנו בהחייאה ועיסויי לב ואחרי מספר דקות של עיסויים והנשמה היא פתחה מעט את העיניים ואמרה לנו שהיא לא הרגישה טוב והיא בדרכה לחדר המיון". תוך כדי שהיא מספרת להם מה קרה איבדה הגברת, העונה לשם אודליה, שוב את ההכרה. ג'וני ומחמוד הכניסו אותה במהירות לרכב שלהם ונסעו במהירות חזרה לביה"ח. בחדר המיון קיבל צוות המלר"ד את המטופלת והעביר אותה בדחיפות לחדר ההלם לטיפול מהיר.

ג
ג'וני ומחמוד עם אודליה במחלקה בבית החולים כרמל. צילום: אלי דדון

ד"ר עווני אליאס, רופא בכיר בחדר המיון שקיבל את המטופלת, מספר כי: "מיד חיברנו אותה למוניטור לב שמענו צפצוף ארוך וראינו קו ישר. הלב לא עבד כלל והיא לא נשמה. תכף ומיד התחלנו עם עיסויי לב וטיפול תרופתי אינטנסיבי כדי להחזיר אותה לחיים". לאחר דקות ארוכות ומאבק עיקש בחדר ההלם של כל צוות המיון הצליחו להחזיר את הדופק והנשימה של אודליה והיא הועברה להמשך טיפול.

ג'וני ומחמוד הבינו כי הם סיימו את תפקידם ועלו חזרה לרכבם בדרך הביתה. אבל הסיפור לא נגמר בזאת - האח ג'וני עוד לא הספיק להגיע לביתו וקיבל שוב טלפון מבית החולים. "תגיע דחוף למחלקה", ביקשו, "יש לנו צנתור דחוף".

להפתעתו, על מיטת הצנתורים שכבה אודליה. ג'וני יחד עם צוות המצנתרים הבכיר של המחלקה, ד"ר נאדר חאדר וד"ר אמנון מרדלר, החלו בצנתור של אודליה וביצעו לה בדיקות הדמיה. במהלך הצנתור אודליה איבדה שוב את ההכרה והדופק, וצוות הרופאים והסיעוד מבצע בה החייאה בפעם השלישית על שולחן הצנתורים ומחזיר אותה לחיים.

"במהלך הצנתור והסיטי גילינו כי אודליה סובלת מתסחיפים ריאתיים גדולים, שהם בעצם היו הגורם העיקרי לכל הבעיות, הסביר ד"ר נאדר חאדר. לאחר האבחנה הזרקנו לה חומרים ממיסי קריש והצלחנו להציל אותה".

כבר למחרת הצנתור והטיפול החלה אודליה להשתפר במחלקה לטיפול נמרץ לב והיא התיישבה על מיטת המחלקה מחייכת ומאושרת.

"אני בדרך כלל אדם בריא שאוהב מאוד לעבוד", מספרת אודליה, תושבת חיפה בת 60, עצמאית ומנהלת משרד פרטי להנדסת בניין, "באותו היום החלטתי שאני קופצת לחדר המיון בכרמל לברר למה אני לא מרגישה טוב. נסעתי לבד כי לא העלתי בדעתי שיש בכלל סיכוי שאני אאבד הכרה ואתעלף ברחוב. כנראה שעשיתי משהו טוב בחיים שלי, אלוהים אוהב אותי ודאג שאשאר בחיים", היא מספרת, "מעכשיו אני אחגוג שני ימי הולדת - את היום בו נולדתי ואת היום בו נולדתי מחדש בביה"ח כרמל. תודה לאחים ג'וני ומחמוד שהיו שם כדי להציל אותי. אין לי מילים כדי להודות על הטיפול המסור המקצועי והמאוד מיוחד לו זכיתי בכרמל. הצוות כאן הם מלאכים בלבן, קיבלתי את החיים שלי במתנה ואני אומרת לכולם רק תודה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום