ביטול הסכם הגבלת רופאי הקהילה

(0)
לדרג

בעקבות התערבותה של הרשות להגבלים עסקיים, הוחלט במשרד הבריאות לבטל את ההסכם שהושג בשבוע שעבר עם קופת החולים האוסר על רופאים לעבור בין הקופות

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות הסיכום שהושג בשבוע שעבר בין ארבע קופות החולים לבין משרד הבריאות, לפיו רופאים בקהילה לא יורשו לעבור בין הקופות ברדיוס גיאוגרפי של 30 ק"מ לתקופה של שלושה חודשים עד להסדרת הסכם קבע, נערכה ביום ראשון האחרון (30/7) פגישה בין רשות ההגבלים לבין משרד הבריאות ומשרד האוצר. התערבותה של הרשות להגבלים העסקיים בפרשה הגיעה לאחר שהסיכום עורר ביקורת רבה מצד ארגוני הרופאים שטענו כי ההחלטה פוגעת בחופש העיסוק.

בפגישה הציג מנכ"ל משרד הבריאות את השיקולים והחששות שהובילו את המשרד להתערב במבנה התחרות במשק הבריאות. כמו כן, הסביר משרד הבריאות את העובדה כי מדובר בשוק בעל מאפיינים ייחודיים, בפרט בשל היותו שוק מפוקח ובמימון ציבורי. הממונה על ההגבלים העסקיים, הגברת מיכל הלפרין, הציגה את החששות של הרשות לאור המתכונת בה בחר משרד הבריאות להתערב.

בסיום הפגישה סוכם כי:

משרד הבריאות יעמוד בקשר עם כל קופת חולים בנפרד, בנוגע להסדרת מעבר רופאים בין הקופות באופן שישרת מיטבית את האינטרס הציבורי ובהתאם לעקרונות הזמניים שנקבעו על ידי המשרד. בשבועות הקרובים תימשך עבודת המטה במשרד הבריאות בנוגע לאסדרת כללי מעבר רופאים בין הקופות.

למותר לציין, כי קופות החולים לא יהיו רשאיות להסכים ביניהן על אי תחרות בנוגע לשכירת שירותיהם של רופאים. מקרים פרטניים בהם נידרש תיאום בין הקופות לטובת קידום האינטרס הציבורי יובאו, בתיאום עם גורמי הממשלה הרלוונטיים, בפני הממונה לצורך מתן פטור זמני וספציפי בהתאם למידת הפגיעה בתחרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום