פיסול ועיצוב הפנים עם חומרי מילוי

(0)
לדרג

כולנו רוצים להיות צעירים לנצח, אמנם את מחוגי הזמן לא ניתן לעצור - אך בהחלט ניתן לטשטש את הסימנים שנחרטים על פנינו באמצעות טיפולי פיסול ועיצוב פנים

מאת: ד"ר רז הגואל

עם חלוף הזמן מתרחשים בגוף תהליכים שונים. אלה הם תהליכי ההזדקנות שמתרחשים בכל הגוף, אך בולטים בעיקר בעור הפנים והצוואר, הן בשל היותו דק והן בשל העובדה שהוא חשוף ונראה לעיני כל.

תהליך ההזדקנות של העור מערב את שלוש שכבות העור ובעיקר את השכבה החיצונית: האפידרמיס. לאורך השנים הופכים תאי האפידרמיס לדקים יותר והעור הופך דק, שברירי ודהוי. גם כמות החלבונים האחראים על גמישות העור מתדלדלת, כאשר הגוף מפסיק לייצר חלבונים סיביים בשם "קולגן" ו"אלסטין". בהיעדרם של חלבונים אלה העור נעשה רפוי ונחרש קמטים. במקביל ישנה גם ירידה בלחות ובייצור הזיעה, מה שגורם ליובש ושבריריות. העור מתכסה קמטים, כתמי גיל, כתמי שמש, כתמי פיגמנטציה, צלקות מפצעים שהגלידו ועוד. כל אלה פוגמים במראה עור הפנים שמתקמט, מתייבש וגם צונח: שהרי כוח המשיכה גורם לצניחה של עור. בשל אובדן רקמות שומן ועצם, הפנים מאבדות מצורתן ומתקבל עור נפול וצנוח.

מילוי שפתיים - לפני ואחרי. צילום: שאטרסטוק
מילוי שפתיים - לפני ואחרי. צילום: שאטרסטוק

האם כולנו צפויים לעבור תהליכים אלה?

כן, אצל כל אדם עור הפנים נפגם עם הזמן, אולם הגיל בו סימני ההזדקנות מתחילים להופיע משתנה מאדם לאדם. על פי רוב סימני גיל מופיעים בעשור הרביעי לחיים. על פי רוב סימני גיל מופיעים בעשור הרביעי לחיים. המועד בו יתחילו להופיע סימני הגיל, כמו גם חומרתם, תלויים בגורמים מגוונים שחלקם בשליטתנו וחלקם לא.

מהם הגורמים המשפיעים על מראה עור הפנים?

ראשית, גנטיקה; שנית, הרגלי חיים - שינויי משקל תכופים, עישון וחשיפה לשמש מאיצים ומחמירים את תהליכי ההזדקנות; ושלישית, טיפוח עור הפנים. אין הכוונה רק למריחת קרמים על בסיס יומיומי אלא לטיפולי פנים של ממש. כיום יש מגוון טיפולים שמשפרים את מראה עור הפנים, כגון הזרקות בוטוקס, הזרקות חומצה היאלורונית, הזרקות סקין בוסטר ועוד. כל אלה יעילים מאד לטשטוש סימני ההזדקנות ותורמים גם להאטת תהליך ההזדקנות. אם מתחילים בטיפולים אלה בגיל צעיר, עוד לפני שהופיעו סימני הזדקנות משמעותיים, יעילותם של הטיפולים מתגברת באופן משמעותי.

זה נוגד את התפיסה הרווחת לפיה טיפולים משמעותיים בעור הפנים, כגון הזרקות, מיועדים לנשים בגיל מאוחר...

לא מדויק. ראשית, הטיפולים מתאימים גם לגברים וגם לנשים. מספר המטופלים הגברים שעוברים טיפולים להצערת עור הפנים הולך וגדל בהתמדה. שנית, הטיפולים האלה מסייעים לרוב האנשים לטשטש את רוב סימני ההזדקנות, אך יעילותם מתגברת דווקא בקרב נשים וגברים בעשור השלישי לחיים. לא כדאי לחכות להזדקנות, מוטב להאט אותה מראש, כשהיא עוד בחיתוליה; כך ממצים את הפוטנציאל הגלום בטיפולים אלה. מעבר לכך, ישנם טיפולים שעיקרם הוא הזרקות של חומרי מילוי ואינם מיועדים להתמודדות עם הזדקנות.

כך, למשל, לעתים מתעורר צורך בתיקונים אסתטיים שאינם תלויי גיל. לדוגמה, עיבוי ומילוי השפתיים, פעולה המתאימה לגברים ונשים המעוניינים לשפר את מראה השפתיים, לעבותן ולהעניק להן מראה אטרקטיבי יותר. החלקת קמטים עדינים בצדי העיניים וקמטים באזור המצח היא טיפול פופולרי מאוד בגילאי השלושים. טיפולים כגון פיסול אף ופיסול סנטר מתבצעים אפילו בגילאי העשרה.

פיסול אף הוא ניתוח פלסטי באף?

לא. הכוונה היא לפיסול אף באמצעות חומרי מילוי: שינוי צורה, עיצוב, התמודדות עם ליקויים ומפגעים אסתטיים, יצירת פרופורציה באף ועוד. כל אלה אינם כרוכים בניתוח.

פיסול פנים? נשמע עתידני... מה זה בדיוק אומר?

טיפול פיסול ועיצוב פנים באמצעות חומרי מילוי תורם לא רק לטשטוש סימני ההזדקנות, אלא גם למראם של איברים ספציפיים. מדובר באמצעי טיפולי שבמסגרתו משתמשים בחומרי המילוי כדי להתמודד עם שלל צרכים אסתטיים בפנים. חומרי המילוי מוזרקים מתחת לעור, כך שניתן להשתמש בהם ממש כמו שמשתמשים בחימר - כחומר גלם לעיצוב, עיבוי, הרמה, השטחה וכדומה. שיטת טיפול זו מאפשרת לבצע שלל פעולות של עיצוב הפנים ולתרום משמעותית למראה האסתטי הכולל שלהם.

טיפול פיסול ועיצוב פנים באמצעות הזרקת חומרי מילוי משיג את התוצאות הבאות:

מילוי שפתיים

מראה השפתיים משפיע מאד על מראה הפנים הכולל. שפתיים דקות מאוד, נעדרות נפח או שמוטות כלפי מטה לא רק פוגמות במראה האסתטי של הפנים, אלא גם משפיעות על ההבעה. אדם יכול להיראות מבוגר יותר, כעוס יותר, עצוב ואף מרוחק בשל מראה שפתיים מסוים. עם הגיל, בשל נפילת העור, השפתיים נעשות דקות ושמוטות יותר, מתעקלות כלפי מטה ונתלה בצדיהן עור רפוי, מה שיוצר מראה מבוגר. מילוי השפתיים, לצד פעולות נוספות, תורם משמעותית לשיפור מצבים בלתי רצויים אלה.

עיצוב עצמות הלחיים

עם השנים חל בגוף תהליך של ספיגת עצם. עצמות לחיים גבוהות הן דבר מבוקש התורם למראה פנים אצילי. עצמות הלסת תורמות אף הן למראה הפנים משום שהן מפרידות בין הצוואר לפנים, ומונעות חיבור של הפנים והצוואר. מי שלא התברך בעצמות כאלה מראש או מי שאיבד את נפחן עם השנים יכול להיעזר בטיפול של מילוי עצמות לחיים או בעיצוב עצמות לסת.

במסגרת הטיפול מוזרקים לאזור העצמות חומרי מילוי המעוצבים כעצמות לחי או עצמות לסת, במידה ובצורה הרצויות. טיפול זה נחשב לטיפול יעיל במיוחד לטשטוש נפילת העור, למתיחת העור וליצירת מסגרת אסתטית לפנים.

עיצוב סנטר ועיצוב אף

זהו טיפול המתאים לכל גיל ומתקן פרופורציות וליקויים אסתטיים באף ובסנטר, תוך עיצובם באופן שישתלב עם מראה הפנים הכולל. הטיפול מותאם לתכתיבים האסתטיים של מבנה הפנים ולשאר מאפייני הפנים. טיפולים אלה מבוצעים בכל גיל ולא רק כטיפולי אנטי אייג'ינג.

טשטוש והחלקת קמטים

טשטוש והחלקה של קמטים (בעיקר קמטי הבעה, כגון קמטים בצדי הפה), מילוי רקות שקועות, מילוי רקמות סביב השפתיים ועוד.

אילו חומרים משמשים כחומרי מילוי לעיצוב הפנים?

הדרך הפופולרית ביותר למילוי עור הפנים היא הזרקת חומרים (פילרים) על בסיס חומצה היאלורונית. חומצה זו טבעית וקיימת בגוף האדם, ואחת ממטרותיה היא למלא נפחים. הזרקתה לגוף באמצעות ייצור בהנדסה גנטית על ידי חיידק ממלאת וממצקת את עור הפנים והשפתיים ושומרת על תנועת השרירים. מאחר שהחומצה טבעית, הגוף אינו מפתח כלפיה דחייה והתנגדות לאורך הזמן.


שיטה נוספת למילוי ולהצערת עור הפנים היא הזרקת סקין בוסטר (זהו הדור החדש של מזותרפיה). תרכובת זו מכילה חומצה היאלורונית, יחד עם ויטמינים ומינרלים, אשר מעשירים בלחות את שכבות העור התחתונות. שיטה זו מעניקה לעור מראה מתוח, צעיר, רענן ומלא ברק. יתרונו הגדול של טיפול זה טמון בכך שהוא פועל על שטחים נרחבים יותר ושם דגש על הטקסטורה והברק של העור. הוא יעיל במיוחד לבעלי צלקות אקנה ופגמים אחרים, מולדים או נרכשים, בעור הפנים.

השיטה לטשטוש והחלקה של קמטים בעור הפנים היא באמצעות בוטוקס/דיספורט, רעלן שמשתק קמטים פעילים. הזרקת הבוטוקס מאפשרת החלשת שרירים מסוימים על גבי הפנים, וכתוצאה מכך נעלמים קמטים המופיעים בעיקר בחלק העליון של הפנים.

מס
מס' הגברים שעוברים טיפולים להצערת עור הפנים גדל בהתמדה. צילום: שאטרסטוק

איך מתבצעים הטיפולים הנבחרים?

לכל טיפול בבוטוקס או בחומצה היאלורונית דרוש לרוב מפגש אחד בלבד, שאורך בין 15 ל-30 דקות. לטיפול סקין בוסטר דרושים שני מפגשים. ההזרקות מבוצעות דרך מחטים זעירות במספר מקומות בפנים, כשהבוטוקס מרגיע את שרירי הפנים והחומצה ההיאלורונית והסקין בוסטר ממלא את נפחן ומעניק לו זוהר.

לכמה זמן נשמרות תוצאות הטיפולים?

את תוצאות הבוטוקס והחומצה ההיאלורונית ניתן לראותן באופן האופטימלי כעבור מספר ימים. את תוצאות הסקין בוסטר ניתן לראות לאחר כשבועיים-שלושה, תוך שיפור יומיומי של איכות וגמישות העור. משך זמן התוצאות תלוי ברגישות לחומר, שמשתנה מאדם לאדם. בעוד אצל מטופל אחד יחזיק החומר מעמד במשך תשעה חודשים, אצל אחר הוא עשוי להחזיק שישה חודשים, גם אם לשניהם הוזרקה כמות חומר זהה. מומלץ לחזור על הפעולה כשהאפקט הרצוי נעלם.

האם הטיפולים כואבים או דורשים אשפוז ותהליך החלמה?

הטיפולים אינם כרוכים באשפוז ולא דורשים החלמה ארוכה. ניתן לשלבם בשגרת היום יום. לרוב הטיפולים גם אינם כואבים. אך מטופלים רגישים המתקשים להתמודד עם כאב ההזרקה יכולים להיות רגועים לא נחוצה הרדמה כללית, אלא מספיק אלחוש של האזור המטופל בהרדמה מקומית או במריחת קרם אלחוש.

האם הטיפול כרוך בסיכונים?

אם הטיפולים מבוצעים על ידי רופא מוסמך ומנוסה, המשתמש בחומרים איכותיים שאושרו על ידי משרד הבריאות, הסיכון בשימוש בבוטוקס ובחומצה היאלורונית נמוך.

ד"ר רז הגואל הוא רופא מומחה העוסק בטיפולי אסתטיקה ובטיפול בהשמנת יתר.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום