פורנו ותפקוד מיני: יש קשר?

(0)
לדרג

מחקר חדש שבדק האם יש קשר בין התמכרות לצפייה בפורנוגרפיה לבין פגיעה בתפקוד המיני, מצא כי גברים המכורים לפורנו סובלים יותר מהפרעות בזקפה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-AUA (American Urological Association) עולה כי בגברים עם אובססיה לפורנוגרפיה, המעדיפים אוננות על-פני קיום יחסי מין, יש סיכון מוגבר להפרעות בתפקודי זקפה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין התמכרות לפורנוגרפיה ובין הפרעות בתפקוד המיני והשלימו סקר שכלל גברים בגילאי 20-40 שנים, שפנו למרפאה האורולוגית שלהם.

החוקרים חילקו את הסקרים ל-439 משתתפים, כאשר 314 השיבו על הסקרים (71.5%). הסקר ניתן ל-71 נשים כאשר 48 מהן השיבו על הסקר (68%). מרבית הגברים והנשים שהשיבו לסקר היו בשירות צבאי פעיל (96.8% ו-58%, בהתאמה). התמכרות לפורנוגרפיה נקבעה על-בסיס שני כלים: שאלון Pornography Craving Questionnaire ומדד Obsessive Passion Scale.

באופן לא מפתיע, גברים צפו יותר מנשים בסרטי פורנו. בקרב הגברים - 81% דיווחו כי צפו בפורנוגרפיה לפחות בחלק מהזמן, בהשוואה ל-38% מהנשים. החוקרים לא זיהו הבדלים במשך הצפייה בסרטי פורנוגרפיה, כאשר מרבית הגברים והנשים דיווחו על צפייה במשך עד 15 דקות בכל פעם. המקורות המועדפים לפורנוגרפיה היו דומים בגברים ובנשים, כאשר צפייה בסרטי פורנו באינטרנט דרך המחשב היה המקור הכי נפוץ, לאחריו צפייה בסרטים באינטרנט דרך הטלפון הנייד. נשים דיווחו על שימוש בספרים לעיתים קרובות יותר מגברים.

27% מהגברים סבלו מהפרעה בתפקוד מיני וכך גם 52% מהנשים.

כאשר החוקרים בחנו את הקורלציה בין הפרעות בתפקודי זקפה ובין העדפות פורנוגרפיה בגברים, הם מצאו כי שיעור הפרעות בתפקודי זקפה היה הנמוך ביותר ב-85% מהמשיבים שדיווחו כי העדיפו מגע מיני ללא פורנוגרפיה (22%). היארעות הפרעות בתפקוד עלתה בגברים שהעדיפו מגע מיני עם פורנוגרפיה (31%) והייתה הגבוהה ביותר באלו שהעדיפו אוננות עם פורנוגרפיה (79%).

עם זאת, החוקרים לא זיהו קורלציה בין שימוש בפורנו ובין הפרעה בתפקוד מיני בנשים.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום