הפרעות קשב ותאונות דרכים

(0)
לדרג

סובלים מ-ADHD? שימו לב: מחקר חדש מצא כי טיפול תרופתי להפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות מלווה בסיכון מופחת להיארעות תאונות דרכים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry, עולה כי בקרב חולים עם ADHD (Attention-Deficit and Hyperactivity Disorder), שיעור תאונות הדרכים היה נמוך יותר במהלך תקופות בהן החולים נטלו טיפול תרופתי להפרעת הקשב.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין טיפול תרופתי להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות ובין הסיכון לתאונות דרכים במדגם שכלל למעלה משני מיליון חולי ADHD בארצות הברית, בגיל ממוצע של 32 שנים.

החוקרים מצאו כי בגברים עם ADHD הסיכון לתאונות דרכים היה נמוך ב-38% בחודשים במהלכם טופלו בתרופות ל-ADHD, בהשוואה לחודשים בהם לא קיבלו את הטיפול התרופתי, כאשר בנשים עם ההפרעה תועדה ירידה של 42% בסיכון לתאונות דרכים במהלך החודשים בהם טופלו תרופתית. ירידה דומה תועדה בכל קבוצות הגיל, בניתוחים סטטיסטיים שונים וכאשר החוקרים לקחו בחשבון את הקשר ארוך הטווח בין טיפול בתרופות ל-ADHD ובין תאונות דרכים.

מהערכות הסיכון המיוחס לאוכלוסיה עלה כי במהלך כלל תקופת המעקב, טיפול תרופתי ל-ADHD עשוי היה למנוע עד 22.1% מתאונות הדרכים באוכלוסיית חולים זו.

לאור השכיחות הגבוהה של הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות והקשר עם תאונות דרכים, החוקרים קוראים להשלמת מחקרים נוספים בנושא.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום