מילוי שקעים בעיניים וברקות

(2)
לדרג
תוכן מקודם

עיצוב העין באמצעות מילוי שקעים בעין וברקה, ע"י חומצה היאלורונית - הינו אחד הטיפולים הקוסמטיים הנפוצים ביותר, המסייע בהשגת מראה צעיר, טבעי ורענן

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2311028 (מספר מקשר)

שקעים בעיניים וברקות נגרמים כתוצאה מתהליך ההזדקנות הטבעי של העור. תופעת השקעים פוגעת במראה העין. ככל שהשנים חולפות, כך מידלדל מאגר החומצה ההיאלורונית בגוף כולו. החומצה ההיאלורונית אחראית ליצירת מראה מתוח ומלא של העור. לאחר גיל 30, ייצור החומצה יורד בצורה משמעותית - ואנו מאבדים נפחי עור בכל מקום. באזורים שבהם אנו מפעילים שרירים רבים ומורכבים, כמו אזור הפנים - תוצאות תהליך ההזדקנות נראות בצורה משמעותית הרבה יותר.

שני המקומות הרגישים ביותר באזור הפנים הם ארובת העין - שם האובדן משמעותי יותר ונראה לעין; ושקעי הרקה. שני סוגי שקעים אלה יוצרים מראה זקן ועייף של העין - וכתוצאה מכך, של הפנים במלואן.

מבין שני סוגי השקעים (עין ורקה) - שקעי הרקה זוכים להתייחסות מועטה מאוד בטיפולים אסתטיים, שלא בצדק. יש לדעת כי למילוי שקעי הרקה - יש מקום מרכזי ביותר, בעיצוב המראה הצעיר והרענן של העין.

אחר גיל 30 אנו מאבדים נפחי עור בארובת העין ובשקעי הרקה. צילום: שאטרסטוק
אחר גיל 30 אנו מאבדים נפחי עור בארובת העין ובשקעי הרקה. צילום: שאטרסטוק

מהו שקע בעין?

השנים חולפות - ועמן גם נפח העור מתחת לעיניים. המראה שנוצר הוא של עין שקועה, הנראית כעינו של אדם עייף מאוד. הבעיה היא שבניגוד לאדם צעיר, ששינה טובה תפתור עבורו את הבעיה- המראה נותר קבוע בשל אובדן הנפח (ללא קשר לכמות שעות השינה, שהאדם ישן בלילה שלפני כן).

התופעה מתחילה סביב גיל 30 - והולכת ומחמירה, ככל שמתבגרים. בגיל 40 ומעלה, נוצרים שקעים משמעותיים ביותר - שתוצאתם היא מראה עייף וזקן מאוד של העין. בשל אובדן הנפח, מופיעים בשקע העין גם כתמים כהים, שהם למעשה השתקפות הצל של כלי הדם המצויים מתחת לעור -והופכים לנראים.

כתוצאה מכל אלה, נוצר מראה שקוע ו"סגור" של העין, המשווה לה ולפנים - מראה עייף וזקן.

כיצד ניתן לטפל בשקע בעין?

אחד הטיפולים הנפוצים ביותר לבעיית העין השקועה הוא מילוי העין, באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית. טיפול זה משפר את מראה העין והפנים בצורה משמעותית - ומעניק למטופלת מראה צעיר ורענן. החומצה המוזרקת ממלאת את הנפח וסופחת אליה נוזלים, השומרים על המילוי. מאחר שמדובר בהזרקת חומר טבעי שמצוי כבר בגוף, החשש לדחיית החומר הוא נמוך עד אפסי - וההליך בטוח ביותר.

ניתן לבצע את הזרקת החומצה ההיאלורונית באמצעות מחט, אך זו שיטה ישנה יחסית - וקיימת כיום טכניקה מתקדמת ובטוחה יותר, המקובלת באירופה ובישראל. בטכניקה זו, מזריקים את החומצה באמצעות קנולה מיוחדת. הקנולה היא צינורית קטנה וארוכה. הקנולה קהה בקצה שלה, כך שאינה דוקרת או פוצעת את כלי הדם והעצבים בעין של המטופלת. הקנולה מוחדרת אל עומק העור, עד למקום שבו נוצר שקע - ושם מפוזרת החומצה עד שהשקע מתמלא.

התוצאות של הזרקת החומצה ההיאלורונית הן תוצאות מידיות - אשר הולכות ומשתפרות בתוך מספר שבועות, אז נראית בבירור התוצאה סופית. הנפח מוחזר לעין והשקע ממולא, העין נראית פתוחה והמראה הרבה יותר צעיר. מילוי שקע העין, באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית גם מחזיק לאורך זמן רב - החומצה אינה מתפרקת במהירות; ותוצאת התהליך נשמרת לתקופה בת כשנה, אז נדרשת הזרקה נוספת.

מדוע למלא שקעים ברקה?

מטופלות רבות מגיעות לטיפולים אסתטיים ומבקשות לעשות מילוי שפתיים או לחיים - האזורים הבולטים בפנים. יחד עם זאת, מטופלות רבות אינן מודעות לכך שאיבוד נפחים באזור הרקה אינו פוגע רק באזור זה - וכי כתוצאה מאיבוד הנפחים ברקה, מתרחשת גם צניחה של הגבות ועמן של העפעפיים. אם כך, הטיפול בשקע ברקה מסייע גם בהרמת הגבות והעפעפיים.

התוצאה של מילוי הרקה והרמת הגבה והעפעף היא "פתיחה" של העין, שמשווה לה עתה מראה צעיר ורענן יותר. זאת, בנוסף להעלמת סימני הזמן ברקה עצמה.

כיצד מטפלים בשקע ברקה?

ניתן לעשות את מילוי השקעים ברקה גם באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית; או שניתן לעשות זאת באמצעות הזרקת קלציום, המחזיק לתקופה מעט יותר ממושכת. גם הקלציום הוא חומר טבעי, המצוי בגוף - ולכן אין דחייה של החומר המוזרק. משום שבאזור זה תנועות השרירים הן מועטות יותר יחסית, תוצאות הזרקת החומצה ההיאלורונית או הקלציום - מחזיקות לאורך זמן רב (שנה בערך).

זהו אחד הטיפולים המובילים והחדשניים בתחום האסתטיקה של הפנים - וכל מי שמבקשת לשוות לפניה מראה צעיר ורענן יותר, מומלץ שתתחיל דווקא בטיפול זה.

חומצה המוזרקת ממלאת את הנפח וסופחת אליה נוזלים. צילום: שאטרסטוק
חומצה המוזרקת ממלאת את הנפח וסופחת אליה נוזלים. צילום: שאטרסטוק

כיצד מגיעים להחלטה על סוג הטיפול הרצוי?

מטופלת המגיעה לטיפולים אסתטיים מקבלת - לפני הכל - ייעוץ מלא לגבי מצבה. מטרת הייעוץ היא להציג בפני המטופלת את האפשרויות השונות למראה המרשים, הצעיר והרענן ביותר עבורה.

הייעוץ מתחיל בהצבעה על האזור בגוף שבו כדאי להתחיל בטיפול - ומתווה את התהליך כולו, כולל התוצאה הסופית. כאמור, אזורי הרקה ושקעי העין הם בין המקומות הראשונים - שבהם יתחיל טיפול אסתטי; ורק לאחריהם נעבור לטיפולים "מסיביים" יותר, כמו מילוי שפתיים או לחיים.

לאחר ההסבר, מתחיל הטיפול. הטיפולים בהזרקת חומצה הם קצרים - ואורכים כ-20 דקות. מאחר שהם לא כרוכים בכאב, גם אין צורך לעשות שימוש בחומר טשטוש. מיד לאחריהם, אפשר לחזור לפעילות רגילה - מבלי שייוותרו סימנים כלשהם באזור הרקה או העין כי נעשה בהם טיפול.

מדוע חומצה היאלורונית ולא בוטוקס?

מטופלים רבים מתבלבלים בין בוטוקס לבין חומצה היאלורונית - ואינם מבינים את ההבדל ביניהם. מילוי שקעים עושים אך ורק באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית; ואין שום חומר אחר שמאושר לשימוש לשם כך. בוטוקס הוא רעלן הגורם להחלשת השריר - ובעקבות זאת, החלשה או העלמה זמנית של קמטים, שקשורים בשרירי הפנים. בכל מקרה, בוטוקס איננו משמש למילוי שקעים.

באשר לחומצה היאלורונית, מדובר בחומר טבעי, המצוי גם כך ברקמות - ולכן אינו מייצר תגובה אלרגית של הגוף, גם בהזרקה חיצונית שלו. החומר סופג מים - ולכן הוא מצוין למילוי שקעים. החומר מתפזר יפה - ואינו משאיר גבשושיות וגושים.

לסיכום: על פי רוב, מילוי שקעים ברקה ובעין - יהווה תחילתו של טיפול אסתטי. לאחר מילוי השקעים, הפנים יקבלו מראה צעיר ורענן יותר. מילוי השקעים נעשה בעזרת שימוש בחומרים טבעיים לחלוטין - והמראה הנוצר טבעי לגמרי ואיננו מלאכותי. למעשה, ההבדל כלל איננו מורגש על ידי הסביבה החיצונית.

ד"ר מריאנה בר לב עוסקת ברפואת אסתטית.

סייע בהכנת הכתבה: יותם בן מאיר, כתב zap doctors.

  • צור קשר
ד"ר מריאנה בר לב
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום