מתיחת פנים באמצעות חוטים נמסים

(0)
לדרג

מגוון גדול של שיטות לא פולשניות מסייעות לשיפור מראה הפנים. אחת השיטות להצערת עור הפנים ללא ניתוח היא מתיחה באמצעות חוטים נמסים. למי מתאים הטיפול?

מאת: ד"ר רז הגואל

מתיחת פנים באמצעות חוטים נמסים היא הליך בלתי פולשני המסייע למתיחה, הרמה ומיצוק עור הפנים. עם השנים עור הפנים עובר תהליך של הזדקנות וסימני הגיל מתחילים להופיע. ככל שאנו מזדקנים הגוף מצמצם את ייצור הקולגן והאלסטין, שני חלבונים אשר אחראים על מראה עור בריא, מוצק, חלק ומורם. הירידה בכמות חלבונים אלה נותנת את אותותיה והעור מתחיל לאבד מזוהרו: הוא מתמלא קמטים, הופך דהוי ונפול, וכך מתקבל מראה מבוגר יותר ופחות אסתטי.

אחת הדרכים לטשטש את סימני הגיל ולשקם את מראה עור הפנים היא מתיחה של העור, אותה ניתן לעשות באמצעות ניתוח מתיחת פנים, או באמצעים פחות פולשניים, בהם מתיחת פנים באמצעות חוטים נמסים.


טיפול מתיחת פנים באמצעות חוטים תורם למתיחה ומיצוק העור. צילום: שאטרסטוק

מה ההבדל בין ניתוח מתיחת פנים למתיחת פנים עם חוטים נמסים?

מדובר בשני הליכים שונים לגמרי. בעוד שניתוח מתיחת פנים הוא ניתוח של ממש, המבוצע בחדר ניתוח, כשהמטופל תחת הרדמה כללית, טיפול מתיחת פנים באמצעות חוטים נמסים איננו ניתוח כלל. הטיפול מבוצע במרפאה, תחת הרדמה מקומית בלבד וללא צורך בחדר ניתוח, באשפוז ובהחלמה ממושכת.

במהלך ניתוח מתיחת פנים מקלפים את העור מעל פני המנותח, מותחים אותו, מסירים את העור העודף ותופרים את העור הנותר. כל הפעולות הללו, המהוות פעולות פולשניות, אינן נכללות בהליך מתיחת פנים עם חוטים נמסים.

ההבדל בין שני התהליכים מתבטא גם במהלך ההחלמה. ההחלמה והשיקום מניתוח מתיחת פנים הם ממושכים, ובמהלכם סובל המטופל מכאב, אי נוחות, שטפי דם, נפיחות ובצקות; לעומת זאת, טיפול מתיחת פנים באמצעות חוטים נמסים כרוך בכאב מינימלי, לא דורש כלל תקופת החלמה ויכול להיעשות כמעט כבדרך אגב: אחרי הטיפול חוזר המטופל לשגרת יומו ללא תקופת שיקום נדרשת.

מה כולל טיפול מתיחת פנים באמצעות חוטים נמסים?

הטיפול מתבצע במסגרת מפגש אחד בלבד, במהלכו, לאחר הזרקת חומר הרדמה מקומי, מוחדרים אל מתחת פני העור, באמצעות הזרקה, חוטים ייחודיים, המכונים "חוטים נמסים". החוטים מחוברים לרקמה בפנים בעזרת ווים/קונוסים, נותרים תחת העור לתקופה של כשנה, במהלכה הם נמסים ומתפוגגים. תהליך זה תורם למתיחה ומיצוק של העור ולשיפור מראה עור הפנים. הטיפול של החדרת החוטים אורך 15-30 דקות, ולאחריו משתחררים המטופלים לביתם. ברוב המוחלט של המקרים הם חוזרים לשגרה מידית.

כיצד מסייעת החדרת החוטים למתיחת עור הפנים?

החדרת החוטים הנמסים אל הפנים גורמת לשני תהליכים:

התהליך הראשון כולל מתיחה והרמה של עור הפנים החוטים הנתפסים על גבי רקמת העור מותחים, מהדקים ומרימים את העור. התהליך השני הוא התחדשות העור. החוטים הנמסים המוחדרים אל העור מגרים את הגוף לייצר קולגן ואלסטין אותם חלבונים שפוחתים עם ההזדקנות, ואחראים לגמישותו ומוצקותו של העור. התעוררות מערכת הייצור של החלבונים מאפשרת לעור להתחדש, להתרענן ולהתמלא ועקב כך מתאפשרים חיזוק העור, שיקומו, שיפור מראהו והחלמתו, תוך רענון העור והעלמת קמטים.

אם כן, טיפול מתיחת הפנים באמצעות חוטים נמסים תורם לאפקט כפול אפקט של מתיחה והרמה לצד אפקט של התחדשות ורענון.

מהם היתרונות של טיפול מתיחת פנים באמצעות חוטים נמסים?

מדובר בטיפול מהיר, לא כואב, שאינו כרוך בהרדמה כללית, אשפוז או תקופת החלמה ממושכת ותוצאותיו יעילות מאוד. יתרון נוסף בולט של הטיפול טמון ביכולת להזריק חוטים גם לאזור הצוואר אזור שנוטה להזדקן במהירות וסימני ההזדקנות בו בולטים מאוד, וקשה לטשטשם בעזרת טיפולים אחרים להצערת העור, כגון סקין בוסטר.

למי מתאים טיפול של מתיחת פנים באמצעות חוטים נמסים?

נפילות עור הפנים והצוואר מתרחשות בדרך כלל בגיל 40 ומעלה. כל גבר ואישה שמרגישים בשינוי בולט במראה ובחוזק עור הפנים יכולים לעבור את הטיפול, שמתאים לכל סוגי העור.

מהן התוצאות של הטיפול ולכמה זמן הן נשמרות?

התוצאות המיטביות במראה עור הפנים והצוואר מורגשות מספר שבועות אחריו. יתרון נוסף ומשמעותי של טיפול זה כרוך במשך ההשפעה שלו החוטים עצמם אמנם נמסים כעבור מספר חודשים, אך השפעתם על הרקמות אורכת עד כשנה.

אפקטיבי לפרק זמן ארוך. צילום: שאטרסטוק

האם הטיפול יכול להחליף טיפול ניתוחי למתיחת פנים?

הטיפול בחוטים נמסים לא ישיג את אותן התוצאות של ניתוח מתיחת פנים, במיוחד אם מדובר בשלב מתקדם של נפילת עור הפנים. עם זאת, הטיפול בחוטים נמסים בהחלט מתאים לגברים ולנשים שנמצאים בתחילת תהליך הרפיון. מאחר שהטיפול אפקטיבי לפרק זמן ארוך, הוא מעכב את תהליך ההזדקנות של עור הפנים ומאפשר להמתין כמה שנים לפני שנדרשים להחלטה האם לבצע ניתוח למתיחת פנים, שהופך בשלב מסוים לאמצעי היעיל ביותר לשיפור מראה העור.

כיצד ניתן לתרום להצלחתו של טיפול למתיחת פנים בעזרת חוטים נמסים?

ראשית, יש לשמור על שגרת טיפוח עור הפנים, להרבות בשתיית מים ולהימנע מעישון ומחשיפה לשמש.

שנית, יש להתחיל בטיפולים להצערת עור הפנים בזמן, ולא לחכות למצב בו רפיון העור מתקדם והוא חרוש קמטים. טיפול מתיחת פנים בעזרת חוטים נמסים, כמו גם טיפולים רבים אחרים לפיסול הפנים, יעילים הרבה יותר כשהם מבוצעים בראשית תהליך ההזדקנות ולא בעיצומו.

שלישית, מומלץ לשלב את הטיפול עם טיפולים נוספים להצערת עור הפנים, כגון טיפולי בוטוקס להחלקת קמטים, טיפולי חומצה היאלורונית למילוי נפחים וטיפולי סקין בוסטר/פרופילו להתחדשות והעשרת העור . כיום קיים מגוון נרחב של טיפולים כאלה שמיצוי הפוטנציאל הגלום בהם מתאפשר על ידי שילובם, תוך ניצול מרבי של האפקט של כל טיפול וטיפול. לשם כך חשוב להתאים תכנית טיפול אישית לכל מטופל.

אילו טיפולים תכלול תכנית טיפולים מקיפה ואיכותית להצערת עור הפנים?

השיטות העיקריות להצערת עור הפנים ממלאות צרכים שונים, והבחירה איזה טיפול לבצע ומתי תלויה בצרכים של המטופל, בגילו ובמטרות הטיפול.

על פי רוב, בשלב ראשון של הטיפול מומלץ לבצע טיפולי בוטוקס, שמסייעים בעיקר להעלמת קמטים במצח. הזרקות של חומצה היאלורונית שממלאת את חלקי הפנים התחתונים. בטיפולי בוטוקס וחומצה היאלורונית אפשר להתחיל כבר בגילאי 25-30.

השלב השני של הטיפול יכלול מתיחת פנים בעזרת חוטים נמסים, לרוב החל בגיל 40. הטיפול גורם להרמת פנים שאי אפשר לקבל מטיפול בחומצה היאלורונית, ומחפה על היעדר תוצאות מהזרקת בוטוקס, שיעילותה עלולה לרדת עם השנים.

בגיל מאוחר יותר יש לבצע טיפולי סקין-בוסטר/פרופילו שמשקמים את מראה העור ומחזירים לו חיוניות, זוהר, לחות וגמישות.

ד"ר רז הגואל הוא רופא מומחה העוסק בטיפולים אסתטיים ובטיפולים בהשמנת יתר.

סייעה בהכנת הכתבה נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום