פוריות: הנס של משפ' אהרוני

(0)
לדרג

איציק וסיגלית אהרוני עברו לא פחות מ-19 שנות טיפולי פוריות כושלים במהלכם גם החלו תהליך אימוץ. ואז הגיע נס - בזכות שיטת ברטוב לטיפולי פוריות. צרכנות רפואית

מומחה לטיפולי פוריות
077-9977103 (מספר מקשר)

כאשר שומעים את הסיפור של איציק וסיגלית אהרוני, אי אפשר שלא להזיל דמעה מרוב התרגשות. פעמים רבות, סיפורים הקשורים לנושאים רפואיים, אינם מסתיימים באקורד נעים כל כך של שמחה - כמו הסיפור המופלא של איציק וסיגלית.

הסיפור של איציק וסיגלית מתחיל אי שם ב-1989 - היכרות, חתונה ומגורים בערד. כיום, הם ביחד כבר 28 שנים, גרים בבת ים - ומספרים את סיפורם הבלתי שגרתי.

מה גרם לכך שפניתם לטיפולי פוריות?

איציק מספר: "כאשר הבנו שאנחנו לא מצליחים להביא ילד באופן טבעי, התחלנו להיכנס לעולם טיפולי הפוריות. כמובן, זה היה לפני הרבה שנים - והתחום לא היה מפותח כמו היום. הקשבנו לכל מה שהרופאים אמרו לנו, ניסינו וניסינו ללא הצלחה".

משפחת אהרוני מספרת את סיפורה המרגש:

אתם יודעים מדוע לא הצלחתם להיכנס להריון?

"במשך שנים, היינו מהזוגות הלא מוסברים. שעל פי כל הבדיקות, של אשתי ושלי - הכל היה תקין. במרוצת השנים הבנו שהבעיה הייתה בגלל איכות זרע לא טובה, וכי הבעיה בפוריות שלנו בכלל מתחילה בפוריות הגבר".

האם במשך השנים הצלחתם להיכנס להריונות שלא צלחו?

"כן, מספר פעמים. כבר בשנה הראשונה לנישואים שלנו היינו בהריון טבעי - שהסתיים בהפלה. עם זאת, לטיפולי פוריות מאסיביים הגענו רק אחרי מספר שנים; ולאחר שביקרנו אצל מומחה לפוריות".

טיפולי הפוריות המפרכים כוללים בדיקות רבות, מעקב, זריקות וכדורים הורמונליים, הפריית עוברים במעבדה, החזרתם לרחם. כל זאת - תחת הרדמה כללית. פרוצדורות בריאותיות אלה הובילו את סיגלית למצב רפואי קריטי - לאחר שחלק מהטיפולים שעברה הסתבכו.

איך עוברים יחד תקופה כל כך קשה?

איציק: "לי היה ברור שלא חשוב מה קורה, אני נשאר ליד אשתי - ולא עוזב אותה, בכל שלב של הטיפולים. אמנם, במקרה שלנו - היא הייתה צריכה לעבור את הטיפולים הקשים בעצמה. אבל ילד עושים ביחד - לא לבד. זה היה המפתח לכל התהליך הארוך שעברנו".

לאחר אבחון בעיית הזרע, השלב הבא היה טיפול השבחת זרע - אבל גם טיפול זה לא צלח. איציק: "ניסינו פעם, פעמיים, שלוש - וראינו שגם הזרע המושבח לא נקלט. מבחינת הרופאים והמעבדות - האיכות הייתה מעולה. אף אחד לא הבין למה זה לא מצליח. המשכנו משם לטיפולי פוריות - ואפילו נקלטנו פעם אחת בהריון, עם תאומים. עובר אחד 'ברח' בטעות לחצוצרה.

אשתי הייתה בסכנת חיים. אחרי חודש, לאחר שהחצוצרה הוסרה בניתוח מציל חיים, התברר לנו שהיה לה בגוף עובר נוסף ללא דופק. אחרי המקרה הזה, הבנתי שמשהו בתהליך לא תקין. וגם כשהמשכנו בטיפולים, שום דבר לא עזר".

"במהלך שנות הטיפולים התייאשנו והפסקנו. הבנו שהבעיה איננה נפתרת, כי מבחינת כל הבדיקות, לא הוכח שזוהתה בעיה רפואית אמיתית אצל סיגלית, שלא מאפשרת לה להיכנס להריון".

הרופאים הציעו לבני הזוג תרומת זרע או תרומת ביצית, אולם בגלל שהיו להם הצלחות עם הריונות בתחילת הדרך - הם עדיין האמינו כי יש סיכוי לילד משלהם.

איציק מוסיף ומתאר את המסע המפרך: "הטיפולים הקשים התישו את שנינו - ובעיקר את סיגלית. לכן, הפסקנו עם הכל - והתחלנו בהליך אימוץ. התחלנו בסדנא בת שישה שבועות - ואז נכנסנו לרשימת המתנה. בתקופה ההיא, ממש במקרה, הלכתי לרופא שיניים. כשהמתנתי לתורי, קראתי כתבה ששינתה את חיי".

כשנמצאים בטיפולי פוריות הכי חשוב זה לא להתייאש. צילום שאטרסטוק
כשנמצאים בטיפולי פוריות הכי חשוב זה לא להתייאש. צילום שאטרסטוק

מה גילית בכתבה על טיפולי פוריות, שלא ידעת קודם?

איציק: "קראתי על מחקר של פרופ' ברטוב, שבמעבדה שלו פותחה שיטה מיוחדת הנקראת "שיטת ברטוב IMSI המאפשרת לבדוק את תא הזרע בהגדלה פי 6000, זאת לעומת בדיקות במיקרוסקופים במקומות אחרים. צילמתי את הכתבה והבנתי שיש פתרון! חזרתי הביתה מרוגש כל כך ובהתלהבות גדולה ניגשתי לסיגלית - והודעתי לה: " יהיה לנו ילד!".

לאחר יצירת הקשר עם מרכז ברטוב, עברתי בדיקה מקיפה לפוריות הגבר בה מצאו בעיה במבנה תא הזרע וכשגילינו זאת, חשנו הקלה שסוף סוף עלו על הבעיה.

איציק: "תוך זמן קצר, לאחר שנוצר הקשר הראשוני עם מרכז ברטוב - סיגלית שלי נכנסה להריון. לאחר 9 חודשים של התרגשות וציפייה כל כך גדולה, נולדה לנו תינוקת בריאה, וקראנו לה בשם: עונג".

מה אתה מייעץ לאנשים שנמצאים בטיפולי פוריות - כמי שהיה שם, משך 19 שנה?

איציק: "קודם כל, לא להתייאש. גם המשפחה שסביבנו מאוד עזרה לנו ותמכה. באשר למחקרים, חשוב מאוד להתעדכן כל הזמן, להיות במודעות - ולא להתייאש. כיום, שנינו נותנים תמיכה וכוח לזוגות אחרים, שנמצאים במצבים דומים".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום